BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > ‘Küçük otobüs’te kıyasıya rekabet / Ahmet Enes Demiray / Otomobil Dünyası

‘Küçük otobüs’te kıyasıya rekabet / Ahmet Enes Demiray / Otomobil Dünyası

Turizm sezonunun yüzleri güldürdüğü bu dönemde kısa mesafe taşımacılığının vazgeçilmezi olan 'midibüs' sektörü de hareketlendi. Yeni modellerini piyasaya süren firmalar düzenlediği cazip kampanyalarla pazardaki tempoyu yükseltti.



Turizmde bu yıl kırılan rekorlar beraberinde bütün sektörlere de hareket getirdi. Turist sayısında yaşanan artışın direkt etkilediği alanlardan biri de hiç şüphesiz yolcu taşımacılığı oldu. Özellikle kısa mesafe şehirler arası yolculuklarda, kullanım kolaylığı ve pratikliğiyle midibüslerin avantajı bu sezon daha iyi anlaşıldı. Son yıllarda belli bir konfor seviyesine de ulaşan midibüsler bir anda turizm sektörünün baştacı haline geldi ve üretici firmalar düzenledikleri cazip kampanyalarla sektörü hareketlendirmeyi başardılar. Yeni Powerbus galeride Ülkemizin önde gelen üreticilerinden olan Temsa, sektördeki hareketliliğe, "Türkiye'nin Gerçek Küçük Otobüsü" sloganıyla tanıttığı Powerbus'ın 2005 yılı modellerini sürerek katıldı. Yaklaşık 1 ay boyunca Türkiye'nin çeşitli şehirlerinde düzenlenen organizasyonlarla tanıtılan Powerbus, turizm ve kısa mesafe şehirlerarası taşımacılık sektörlerine yönelik tasarlandı. Powerbus'ın tanıtım toplantısında konuşan Temsa Genel Müdürü Mehmet Buldurgan, 33 yolcu taşıma kapasitesine sahip olan yeni modelin iç pazarda hareketliliği artıracağını söyledi. 1968 yılında faaliyetlerine başlayan Temsa, otobüs, otomotiv, iş makineleri sektörlerinde üretim, ihracat ve ithalat alanlarında faaliyet gösteriyor. Adana'da 58 bin 500 metrekaresi kapalı olmak üzere toplam 400 bin metrekarelik üretim tesisine sahip olan Temsa, yılda tek vardiyada bin otobüs, bin midibüs ve 13 bin adet kamyon üretme kapasitesine sahip bulunuyor. Isuzu'dan fırsat kampanyası Sektördeki 20. yılını kutlayan Anadolu Isuzu, 30 Ağustos'a kadar sürecek kredili satış kampanyasıyla yaz fırsatı sunuyor. Ağustos kampanyasıyla Royal, Classic, Urban midibüsler için 'Fren sistemi de kampanyası da havalı' sloganıyla 40 milyara 12 ay sıfır faiz uygulayan Anadolu Isuzu diğer kampanyasıyla NPR, NQR, NQR 3D hafif kamyonları 30 milyara 12 ay sıfır faizle tüketicilerinin beğenisine sunuyor. Anadolu Isuzu, ABS fren sistemli NPR kamyonu geçtiğimiz aylarda tüketiciyle buluşturmuştu. NPR, emniyetli frenleme sistemi ABS'nin (Anti Blokaj Fren Sistemi) yanı sıra HBB fren sistemi ve yüke göre fren dağılımı sağlayan LSPV ile güvenliği, konforu ve performansı NPR sürücüleri için bir arada sunuyor. Isuzu NQR, 146 beygirlik turbo motoru ile güçlü bir performans sunuyor. Isuzu midibüs serisi de yenilenen fren sistemi sayesinde güvenli sürüş ile tüketicinin karşısına çıkıyor. Vega'lar 2003 fiyatıyla Lada'nın Türkiye'deki distribütörlüğünü gerçekleştiren Çelik Motor, son kampanyasında Vega modellerini 2003 fiyatlarıyla satışa sunuyor. Lada Vega'larda, Ağustos ayı boyunca sürecek indirim kampanyasında, 2005 model Vega'lar peşin alımlarda 13 milyar 330 milyon TL'den başlayan fiyatlarla satışa sunulacak. Ayrıca kredili alımlarda, 0'dan başlayan faiz oranları ve 48 aya kadar uzatılabilen vade imkanları, Lada müşterilerine sunulan diğer alternatifler arasında bulunuyor. 8 ve 16 subap motor seçeneği ile birlikte opsiyonel olarak klima ve hidrolik direksiyon imkanının da bulunduğu Lada'lar, güçlü bir performansı ve düşük yakıt tüketimiyle dikkat çekiyor. Chrysler Türkiye'de de üstünü açtı!.. Chrysler Crossfire Coupe'nin piyasaya sürülmesinin üzerinden daha bir yıl geçmeden, yeni üstü açık Crossfire Cabrio da dünya pazarlarına sunuldu. Çarpıcı tasarımı ve performansı ile kısa sürede otomobil tutkunlarının gönlünü çelmeyi başaran Chrysler Crossfire Cabrio, Türkiye yollarındaki yerini de aldı. 22 saniyede üstü açılabilen Cabrio, 6.5 saniyede 0-100 km/h hızlanma yeteneği ve 218 beygir güç üreten motoru ile kendine hayran bırakıyor. Spor otomobilin 19 inç arka tekerleklerini ön plana çıkartan ve geriye doğru gittikçe uzayan arka kısmı, ilk bakışta dikkat çekiyor. Cabrio, lüks otomobilden beklenen pek çok ayrıntı sunuyor. Peugeot 407'ye Cannes ödülü Peugeot 407, 20-26 Haziran 2004 tarihleri arasında Fransa'da gerçekleştirilen 51. Uluslararası Cannes Reklam Festivali'nde Altın Aslan ödülünü kazandı. Farklı kategorilerden toplam 5 bin 081 reklam filminin yarıştığı TV reklam filmleri arasında Peugeot 407, otomotiv kategorisinde rakiplerinin arasından sıyrılarak birinciliğe layık görüldü. Peugeot 407, Fransa'da 2004 yılının Nisan ayında satışa çıktı. Reklam filminde herşeyin aslına uygun göründüğü bir ortamda kameranın yakın plan çekimlere geçmesiyle yolda görülen tüm otomobillerin aslında oyuncak otomobiller olduğu farkediliyor.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT