BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Otoda kampanya yarışı

Otoda kampanya yarışı

2005 modellerin piyasaya sürülmesiyle birlikte stokları eritmeye çalışan firmalar, sundukları cazip imkânlarla pazarı hareketlendirdi.



KONYA - Otomobillerde 2005 modellerin piyasaya sürülmeye başlandığı bugünlerde, özellikle stokta bulunan 2004 modellerini tüketmeye çalışan bazı otomobil firmaları, satışlarında tüketiciye farklı seçenekler sunuyorlar. Üretim ve ihracatta rekora koşan sektördeki bazı firmalar, 2005 modellerini yavaş yavaş piyasaya sürerken, bazıları da yeni otomobillerinin tanıtımı için ikinci bir canlanmanın yaşanacağı Eylül ayını bekliyorlar. Bu dönemde stoklarında bulunan 2004 model otomobilleri tüketmeye çalışan birçok firma, hazırladıkları birbirinden farklı kampanyalarla tüketicilerinin karşısına çıkıyorlar. Söz konusu firmalardan Volkswagen otomobil satışlarında 6 aya kadar yüzde 0 faizle 10 milyar liralık kredi imkanı sunuyor. 2004 Corsa ve Astra modellerinde 2 milyar liralık nakit alım indirimi yapan Opel, tüketicisine Vectra 1.6 modelerinde 4,5 milyar lira, Zafira 1.6 modeller için ise 4 milyar liralık indirim seçeneği veriyor. 60 aya kadar vade Nakit alımlarda 500 milyon lira ile 1 milyar lira arasında otomobiline göre indirim kampanyası düzenleyen Ford ise 0 faizle, 12 aya kadar 10 milyar liralık kredi imkanı sunuyor. Firmanın, 60 aya kadar yüzde 2.2’lere varan düşük faizli kredi imkanı da bulunuyor. Tofaş ise nakit alımlarda 750 milyon lira ile 4,5 milyar lira arasında yaptığı indirimlerine kısa süre önce 1 milyar lira daha ekledi. Şu anda 1 milyar 750 milyon ile 5,5 milyar lira arasında indirim kampanyasını sürdüren Tofaş, 36 aya kadar yüzde 0’dan yüzde 2.40’a varan faiz oranlarında kredi de sağlayabiliyor. Satışlara hurda freni Tofaş’ın Konya Ana Bayi yetkilileri, hurda indiriminin yarıya düşmesi ve faizlerin yükselmesi sebebiyle Haziran ayının başından bu yana otomobil satışlarının azaldığını söylediler. Bu sebeple firmaların 2004 modellerini bitirmek için yeni kampanyalar düzenlediğini belirten yetkililer, “Ticari araçlarda da ÖTV’nin yüzde 4’ten yüzde 10’a çıkarılması, satışları olumsuz etkiledi. Firmalar kampanyalar ile bir canlılık oluşturmaya çalışıyor. Yaz aylarına göre satışlar iyi, ancak birkaç ay öncesine göre kötü. Vatandaşlar da yeni modellerin çıkacağı bugünlerde 2004 modellerinin fiyatının düşeceğini biliyor” dediler. Yetkililer, ekonominin lokomotifi olan otomotiv sektöründeki eski canlılığın yeniden yakalanması için vergi ve faiz oranlarının indirilmesini istediler. Renault Renault “benzin indirimi” adı altında peşin ve vadeli satışlarda 1,5 milyar lira indirim uyguluyor. 36 aya kadar taksit imkânı sunan firma, tüketicisine yüzde 0’dan başlayıp yüzde 2.60’a kadar çıkan kredi seçeneği de veriyor. Toyota Yaklaşık bir ay önce 2004 modelleri için başlattığı kampanyaya gelen talepten memnun olan Toyota, nakit alımlarda yaptığı 2 milyar ile 3,5 milyar lira arasındaki otomobiline göre değişen indirim kampanyasını sürdürüyor. Hyundai Hyundai ise 2004 modellerinin satışını artırmak için peşin alımlarda 3 milyar 250 milyon liralık indirim yapıyor. Vadeli satışlarda düşük faizli kredi imkanı sunan firma, kredili otomobil satın almak isteyen müşterisine de 2 milyar 655 milyon lira indirim sağlıyor.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 93173
    % 1.22
  • 5.4376
    % -0.81
  • 6.2181
    % -1.18
  • 6.9703
    % -0.61
  • 225.882
    % -0.2
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT