BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > ‘Ölüm noktaları’na dikkat!

‘Ölüm noktaları’na dikkat!

Karayolları Genel Müdürlüğü, en çok trafik kazasının meydana geldiği ‘Kara Noktalarını” tespit ederek, sürücüleri uyardı.



Tatil dönüşü trafik kazalarında büyük artış yaşanıyor. Sık sık ekranlara ve gazete sütunlarına yansıyan dehşet görüntüler de ders almamıza yetmiyor. Yapılan uyarı ve ikazlar da dikkate alınmıyor. Yapılan araştırmalar, kazaların büyük çoğunluğunun uykusuzluk, yorgunluk, aşırı hız ve alkol gibi sebeplerle meydana geldiğini ortaya çıkarıyor. Sürücüler bu tür davranışlardan kaçınmaları konusunda sık sık uyarılıyor. Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) ‘hız ve alkol’ gibi uyarılarının yanında, riskli yollar ve yerlerde sürücüler için uyarı levhaları koyarak tehlikeye dikkat çekiyor. KGM, Türkiye’nin tehlikeli yolları ve en çok trafik kazalarının meydana geldiği güzergahları “Kara Nokta” haritası oluşturup sitesine koyarak sürücülerin bu noktalara daha ehemmiyetli girmeleri konusunda uyarıyor. Bu yollara dikkat KGM’nin belirlediği ‘Kara Noktalar’dan bazıları şöyle: Karadeniz sahil yolu, Çorum-Samsun yolunun Mecitözü ll kavşağı, Çorum-Ankara yolunun 15. kilometresi, Pamukova-Bilecik yolunun 39, 44, 45, 46, 57 ve 58. kilometresi, Altınova ve kavşakları, Gebze-Dilovası sanayi kavşağı, Çorlu-Silivri yolunun Çanta Beldesi giriş kavşağı, Ege Bölgesi’nde Küçükkuyu-Edremit yolunun 30 ve 32. kilometresi, Altınova-Dikili yolunun 3 ve 4. kilometresi, İzmir Ambarlı kavşağı ve İzmir manisa yolunun Tugay Kavşağı, Çeşme-İzmir yolunun Nohutalan Gecişi, Alaşehir Kavşağı, Kuşadası-Söke yolunun Kirazlı ayrımı, Turgutreis-Bodrum yolunun 15.kilometresi ve Bitez Kavşağı, Afyon-Antalya yolunun Kızılören Kavşağı, Harmancık-Kütahya yolunun 9. kilometresi, Şanlıurfa-Diyarbakır yolunun 14. kilometresi ve Gaziantep yolu, Düzce-Akçakoca’nın 16 ve 20. kilometresi ve Gümüşhane-Bayburt yolunun Pirahmet kavşağı ile Sanayi kavşağı. 10 yılda 100 bin ölü 1993-2003 yılları arasında Türkiye’de resmi olarak 3 milyon 615 bin 989 trafik kazası meydana geldiği belirtildi. Bu kazalarda ise 48 bin 323 insan olay yerinde, bir o kadarı da kaldırıldıkları hastanelerde olmak üzere toplam 100 bine yakın insanımız trafik kazasında yok oldu. Hata sürücülerde 2002 yılında meydana gelen 498 bin trafik kazasından 483 bininin (yüzde 97) sürücü hatasından kaynaklandığı belirlendi. Bu kazalarda 4 bin 66 kişinin hayatını kaybetti. 104 bin 103 kişi de çeşitli yerlerinden yaralandı. Trafik yılında kazalar arttı ‘’Trafik Yılı’’ ilan edilen 2004’te, Renault’un yaptığı bir araştırmada ise, yılın ilk 5 ayında geçen yılın aynı dönemine göre trafik kazalarının yüzde 16, ölümlerin de yüzde 22.2 oranında arttığı belirlendi. Kaza şekli Yüzde oranı Çarpışma 30 Yayaya çarpma 23 Yoldan çıkma 14.66 Devrilme, arkadan çarpma 11 Yayalar başı çekiyor İstanbul’da meydana gelen trafik kazalarında ölenlerin yüzde 57’si yayalar, yüzde 26’sı sürücüler ve yüzde 17’si de yolcular takip ediyor. Ölen yayaların yüzde 17’si 0-11 yaş grubundaki çocukların oluşturması ise dikkat çeken diğer bir unsur. Maddi hasarlı kazaların yüzde 99.7’sinde ise sürücü kusurlu olurken, ölümlü ve yaralamalı trafik kazalarının oluşumunda ise yine sürücü kusurları yüzde 65 civarında. Bütün motorlu taşıtların yüzde 20’sinin bulunduğu sadece İstanbul’da bir yılda meydana gelen trafik kazasında yaklaşık 350 civarında insan hayatını kaybediyor.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT