BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > BAT rekabette kararlı

BAT rekabette kararlı

British American Tobacco (BAT) ÖTV artışına bağlı olarak rakiplerine göre en az zammı yaptıklarını ve rekabeti artırma kararlarının devam ettiğini belirtti.



İSTANBUL - British American Tobacco (BAT), 1.5 ay önce yaptığı indirimden sonra getirilen ÖTV artışına bağlı Türkiye’deki ana markaları Pall Mall ve Viceroy sigaralarının fiyatlarını yükseltti. BAT Türkiye Genel Müdürü Paul Helderman, yeni fiyatların açıklandığı basın toplantısında yaptığı konuşmada, 6 hafta önce yaptıkları indirimin tüketiciler tarafından memnuniyetle karşılandığını, Pall Mall ve Viceroy satışlarının 3-4 katına çıktığını belirterek faaliyetlerini geliştirmek ve pazarda rekabeti artırmak konusundaki kararları çerçevesinde rakiplerine göre en az zammı kendilerinin yaptığını söyledi. Önceki satış fiyatı 2 milyon lira olan Pall Mall’ın normal, lights ve ultra lights fiyatı 2.3 milyon liraya yükseltilirken, 1.6 milyon lira olan Viceroy’un kısa normal, lights ve süper lights tiplerinin fiyatı 1.8 milyon, 1.8 milyon lira olan Viceroy uzun fiyatı ise 1 milyon 950 bin liraya çıkartıldı. Vergilendirme adil değil Helderman, hükümetin vergilendirme sistemini yeniden düzenlediğini belirterek, ‘’yeni vergilendirme sistemiyle ilgili açıklama, rekabet şartlarını uluslararası sigara üreticileri açısından çok daha zorlaştırdı. Yeni sistem mevcut vergilendirme sistemini temelinden değiştirerek, pazardaki üreticilerden birini desteklerken, diğer yandan belli markalarda vergi miktarının önemli oranda artmasına yolaçtı. Yeni vergilendirme sistemiyle ilgili tereddütlerimizi hükümetle paylaşacağız. Bizi daha adil bir sisteme kavuşturacağına inandığımız yeni bir vergilendirme sistemi için gerekli olduğunu düşündüğümüz revizyonlar hakkında da görüşümüzü sunacağız’’ dedi. Helderman, 5 yıl içinde 250 milyon dolar yatırımı temel alan stratejileri ile Türkiye’deki faaliyetlerini geliştirmek ve pazarda rekabeti artırmak istediklerini de söyledi. Helderman şu anda yüzde 3.7 olan pazar paylarını 2005 sonunda yüzde 10’a çıkarmayı hedeflediklerini söyledi. BAT Türkiye Pazarlama Direktörü Jen Jacques Walvarens de yaptığı konuşmada yaptıkları zammın rekabeti artırmak çerçevesinde olduğunu belirterek uluslararası tecrübelerini, Türk damak tadına uygun ve mümkün olduğunca ucuz olacak şekilde kullandıklarını söyledi. Helderman sigarada vergi oranının yüzde 75’i aştığını belirterek “bu oranın yükselmesi kaçak sigaranın boyutunu arttırmaktadır. Bununla hem devlet hem biz zarar görüyoruz” dedi. > Mustafa Sezer
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT