BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > tat’ta maya tuttu

tat’ta maya tuttu

Tat’ın Bursa Mustafakemalpaşa’daki tesisleri, teknolojisi ve üretim kapasitesiyle Avrupa’nın en büyük dünyanın ise 4. büyük işletmesi konumunda.



İSTANBUL- Koç Holding’e bağlı SEK, Maret ve Pastavilla’nın, Tat Konserve A.Ş’nin çatısı altında geçen yıl birleşmesi olumlu sonuç vermeye başladı. Yapılan birleştirmeyle planlanan tasarruf sağlandı, verimlilik arttı ve oluşturulan sinerjiyle ürün çeşitliliğinde patlama yaşandı. Tat Konserve Pazarlama Grup Yöneticisi Kasia Özgen, yapılan operasyonun sonuçlarının bu yılın sonundan itibaren farkedilir bir noktaya geleceğini vurgulayarak “4 şirketin dağıtım kanalları birleştirildi. Böylece hedeflenen tasarrufa ulaşıldı. Ayrıca 4 şirketin tecrübelerinden bir sinerji oluşturuldu. Bu sinerji sonucunda Tat’ta bir canlanma yaşandı ve verimlilik arttı. Ürün çeşitliliğimizde de önceki yıllara göre yükseliş yaşandı. Bu yıl sonuna kadar sadece Tat’ta 28, diğer şirketlerde dahil olmak üzere toplam 70-75 civarında yeni ürün piyasaya sürülecek.” dedi. Birleştirme sonrasında bir takım yatırım çalışmaları yapıldığını vurgulayan Özgen, bu yıl sonundan itibaren elde edilen sonucun daha da olumlu noktalara geleceğini söyledi. Özgen yeni ürünlerine yoğun bir talep geldiğini belirterek “Özellikle cevizli ezme ve menemen harcına gurbetçilerimiz ilgi gösterdi” dedi. 40 milyon dolar ihracat hedefleniyor Tat’ın Bursa Kemalpaşa’daki tesislerine bir basın gezisi düzenledi. Burada düzenlenen basın toplantısında Tat’ın faaliyetleri hakkında bilgi veren Tat Konserve A.Ş’nin, Tedarik Zinciri Grup Direktörü Ercan Bayramlı “Burada en son teknolojiyle vazgeçilmez tatlar üretiliyor. Burası Avrupa’nın en büyük dünyanın 4. büyük işletmesi. Günde 3.5 milyon ton domates tüketilmekte. Bu rakam İstanbul’un tüm nüfusunun bir günlük domates tüketiminden daha fazla. 59 ülkeye ihraç yapılmakta. 2004 Temmuz sonu itibarıyla ihracatımız 21 milyon dolara ulaşmış durumda. Tüm ürünlerde sene sonunda 40 milyon dolarlık bir ihracat hedefleniyor” dedi. Marka Müdürü Selin Bugay da Tat’ın ürün çeşitliliğini ve ihracatta artış sağlanarak hedefini büyüttüğünü söyledi. Salçanın yüzde 40’ı markasız Türkiye’de salçaların yüzde 60’lık bir oranı markalı olarak üretiliyor. Tat Konserve Pazarlama Grup Yöneticisi Kasia Özgen, hâlâ büyük bir oranda markasız ve açık salça üretimi yapıldığını vurgulayarak “Türkiye’de markalı salça pazarı yaklaşık 60 milyon dolar. Markasız ve evde yapılan salça üretimini de eklersek toplam 100 milyon dolarlık bir pazar mevcut. Yüzde 11 oranında evde salça üretimi yapılıyor ve bu salçalar tüketiliyor. Geriye kalan yüzde 30’luk bir oranda da markasız salça üretimi yapılıyor “ şeklinde konuştu. Japonyalı ortağa üretim Tat Konserve, Kemalpaşa’daki tesisinde Japonya’nın gıda devi Kagome’ye de üretim yapıyor. Aynı zamanda Japon şirket Tat’ın yüzde % 5 ortağı konumunda. Tat Konserve A.Ş’nin, Tedarik Zinciri Grup Direktörü Ercan Bayramlı ülkelerin yanı sıra büyük firmaların da tercihleri olduklarını vurgulayarak “Japon firmaların, Türkiye’de ortaklık kurduğu ve ihracat anlaşması yaptığı tek şirket biziz. Gıda konusunda hassaslıkları ile bilinen Japonların bu tercihi çok önemli. Kagome’ye her yıl 20 bin ton bitmiş domates ürünleri satıyoruz. Şu anda bu ilişkide 12-15 milyon dolarılk bir ciroya sahibiz. Çok yakında bu ürün portföyü daha da genişleyecek. Ayrıca Japon ortağımız tarafından işletmemize kurulan Reverse Osmosis tesisiyle çok kısa süre ışısal işlem kullanarak domatesin aromasını, tadını ve rengini muhafaza ediyoruz. Bu tesis Japonya’nın haricinde sadece bir tek Türkiye’de var. Bu sistem pahalı ama Japonlar bunu karşılıyor.” dedi.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT