BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > “Üretimle değil MARKA’yla zirveyi yakalayın”

“Üretimle değil MARKA’yla zirveyi yakalayın”

“Markaysanız her yerde üretim yaptırırsınız. Mühim olan üretimde değil, markada zirveye oturmak. Moda merkezlerinden kopuksunuz. Dünya markası olmanın yolu modayı çizen tasarımcılarla çalışmaktan geçiyor”.



İSTANBUL- Türk şirketlerinin markalaşma yolunda henüz emekleme döneminde olduğunu vurgulayan Fransızların dünyaca meşhur giyim markası Cacharel’in sahibi Jean Bousqet, “Önemli olan kaliteli üretim değil, dünya çapında tanınan moda tasarımcılarıyla iş yaparak markalaşabilmek. Türk tasarımcılarla bu iş olmaz. Çünkü tanınmıyorlar. Türk şirketleri bu konuda bence fazla ısrarcı davranıyor.” diye konuştu. Dünya modasına yön veren tüm tasarımcıların üretim yeri için ise Türkiye’yi adres gösterdiğine dikkat çeken Bousqet, “Bu da bir başarı ancak mühim olan üretimde değil, markada zirveye oturmak. Mesela Cacharel’in fabrikası dahi yok. Ama Çin’den Polonya’ya hatta Türkiye’ye ürettiriyoruz “dedi. Gömlekçilikten ‘ihracat Oscar’ına... Cacharel’in yeni kreasyonlarıyla ilgili incelemelerde bulunmak üzere ülkemize gelen Cacharel’in Sahibi ve Yönetim Kurulu Başkanı Jean Bousqet, Türk şirketlerine dünya markası olma yolunda önemli tavsiyelerde bulundu. Sıfırdan dünya markası Cacharel olmaya giden başarı öyküsünü habercilerle paylaşan Jean Bousqet, “1962 yılında önce gömlek işiyle piyasaya girmiştim. Hiç kimse beni tanımıyordu. Ama ne zaman kataloğumu ünlü fotoğrafçı Sarah Moon’la birlikte hazırladım o zaman moda çevrelerinde büyük sükse yaptım. Ünlü kadın dergisi Elle’ye kapak olunca da markalaşma süreci kendiliğinden hızlandı” şeklinde konuştu. “Türk tasarımcıyla bu iş olmaz” Marka olmanın yolunun kesinlikle tasarımda öne çıkmakta yattığının altını çizen Fransız Bousqet, bunun da ancak dünya çapında tanınan tasarımcılarla olabileceğini söyledi. Markalaşma yolunda Türk şirketlerinin katedeceği bir hayli yol olduğunu kaydeden Cacharel’in patronu şu tavsiyelerde bulundu: “Bence Türk şirketlerinin dünya moda merkezleri ve tasarımcılarıyla kopukluğu var. Bu haberleşme eksikliğinin giderilmesi şart. Bunun yolu da modayı izlemekten geçiyor. Dünya yüzeyinde modanın kalbinin attığı yerlerin tümünde Türk şirketleri de boy göstermeli. Fuarların hepsine katılmalı. Bu temsil çok profesyonel anlamda olmalı. Türk tasarımcıyla bu iş olmaz. Modayı çizen söz sahibi tasarımcılarla çalışılmalı. Kataloglar en meşhur fotoğrafçılarla hazırlanmalı. Mankenler de buna uygun seçilmeli. Moda dergilerine konu olunmalı. Biz böyle marka olduk. Aksi halde yapılan çabalar lokal marka olmaktan öteye gidemiyor. Türk şirketlerinin üretim mi yoksa markalaşma mı tercihinde bulunması şart” Cacharel Rusya’ya Aydınlı ile açılacak Cacharel’in Türkiye’deki distribütörü Aydınlı Grup, Rusya pazarına Cacharel Shop’la girmeye hazırlanıyor. Cacharel’in Sahibi ve Yönetim Kurulu Başkanı Jean Bousqet ile bir basın toplantısı düzenleyen Aydınlı Grup Yönetim Kurulu Üyesi Ömer Faruk Kavurmacı, önümüzdeki dönemde 3-3,5 milyon dolarlık yatırımla Rusya’da en az 5 yeni Cacharel mağazası açmak konusunda anlaşma yaptıklarını açıkladı. Cacharel’in Türkiye’deki satış performansından memnun olduğunu anlatan Cacharel’in Sahibi Bousqet de, “Cacharel’in erkek kreasyonlarındaki cirosunun yüzde 50’sini Türkiye’deki satışlar oluşturuyor. 20 milyon Euro’luk erkek giyim cirosunun yarısı Türkiye’ye ait. Önümüzdeki dönemde kadın giyimini de Türkiye’ye getirme konusunda ciddi düşüncelerimiz var” diye konuştu.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT