BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Bolca Nine denizde!..

Bolca Nine denizde!..

Şükür; Tufan’ım aldı anasını, yingesini, çoluğunu çocuğunu getirdi denize! “Nazife yingen köyden tez geldi, almasak olmaz” didim ya; gelin de sosetik anasını kattı yanımıza! Neyse... Ay Tufan’ım, ay parçası Tufan’ımm! Gözün nur dolsun, hanen şen olsun! Tatil köyü de gördü anan sayende! Ömrün uzun, düğünün güzün olsun.



Şükür; Tufan’ım aldı anasını, yingesini, çoluğunu çocuğunu getirdi denize! “Nazife yingen köyden tez geldi, almasak olmaz” didim ya; gelin de sosetik anasını kattı yanımıza! Neyse... Ay Tufan’ım, ay parçası Tufan’ımm! Gözün nur dolsun, hanen şen olsun! Tatil köyü de gördü anan sayende! Ömrün uzun, düğünün güzün olsun. Ay, Tufan’ıma düğün yaptık, üç de torun var a, gafa getti benim. Eeeh! Ekleme kuyruk tez goparmış, keh keh... Ben gözüme kestirdim köyden Emine’yi. Tombalak ama güzelce bir şey. İskele miymiş bura? Burdan mı giriyonuz? He... Yok guzum boğulmam. Merdivenden mi inicez? Az bi gaç bi evladım, nenen insin. Bis-mil-lah! Löküs deniz ya, daş değmesin ayağa diye hazar... Oy, oyy... Soğuk yaa sanki. Pek de bi galabalık! Amaan; sirkeyi, sarımsağı hesabeden paça içemezmiş. Dalıverem gitsin! Ehe he he... Nazifeee, gel gız! Su cam gibi yeminlen bak!.. Neneler yüzemez sanıyolla bunnar. Pürrth! Yok gız, soğuk deel. Yoh anam boğulmasın, derin deel... Bak bak! Boy mu veriyon len?.. Boyu devrilmeyesice... Ehhee he!.. Nazifeee, bak bu kara oğlan derin deel diye gösteriyo, şu velet gadar olamıyon beh! Düzeldi düzeldi romatizmaların. Yeter gayrı kumlara gömüldüğün, az gel de suda eğleş. Bak bak hâlâ kendini kuma gömüyo! Kumsala yumurta mı bırakıyon gız Carettelar gibim, keh keh... Caretta mıydı, kerata mıydı; neydi ki o tospanın adı?! Ahah, sen sudaki tospaya bak bi! Bizim dünür deel mi o? Gadın giymiş tikiniyi, titreye titreye çimicem diye debeleniyo. Haa? Geldim dünür, geldim. Yok, ben entarimlen giriyom. Gülüyor bir de bak. Gafasındaki benekli boneye gülmeyyo da, bana gülüyo! Ayağında şalvarı yok başına fesleğen takar... Anaam!.. Kuşağımı çıkarmayı unutmuşum ya! Üç aylık da içindeydi. Tuuh!.. Neyse üç kat naylona sardıydım, bişiycik olmaz inşallah... Allah... Şükür yarabbim... Nazife’yi çığırdık emme soğuk yaa... Şöyle az bi gidem bakem. Alındı ya gıııı, keh kih... Leeen!.. Hişş... Kim bu veledin anası? Len gaç... Bak cebimde çakı var, suya hacetini gideren olursa keserim haa! Açılalım mı? O ne gı? Ha... E, hadi o zaman barabar gidelim. Kalabalıknan gitmeli uzaklara. Gel gızım sen de, adın ne senin? Gurban olsun nenesi. Pürtth!.. Burala bizim köyün derelere benzemez; it çıkar, gurt çıkar, köpek balığı çıkar hani. Neydi o Jaws gıı?!.. Pürtth! Şapırdatmadan yüz gız... Coştu bu da, deli! Tufan’ımın televizyonunda varıdı. Jaws yedi ya gadınların golunu bacağını. Töbe, öyle değildi! Gadının kolunu, aşıkdaşının da bacağını yediydi... Sen sakla yarabbim! Pürtth! Dünürü yesin de, dönerkene arabada rahat gidelim, heh hehh... E, sıkışıyom arkada, gelirkene ezildi bütün böğürlerim. Oyhh, yoruldum gayrı. Gluk, gluk... Pürtth! Ay oğlum, yavaş geç bi. Boğucen ya insanı! Ne deyyo? Ağır vasıtalar sağdan yüzsün deyyo! Bak hele densize! Kusura galma ay oğul, nerenle sinyal verdiydin göremedim... Tövbe tövbee... Nazifee, bak torunun deniz gözlüğünü taktıydım. Uzağı yakın etmeyyo emme suyun dibini gösteriyo gııı... Hani bakem bi. Bismillah. Ay kurban olduğum yaradanım neler yaratmııış... Bah, bah... Yesin nenen sizi.. Kımıl kımıl balıklaar. Isırgan mı ki o? Salatası da dadından yinmez haa... Yoh, deel; yosun herhal. O ne beah?! Gara gara ayaklar! İnsan mı ki? Tövbe, tü tü tü, gluk! Anam, oy anam suratıma doğro salleyyo ayaklarını! Ters ya bunun ayakları! Su cini ya gı bu! Töbeler olsun, suda cinnere gardım ooyyy, yetişinngg, gluk! Fört! Guluk! Boğulayazdım ya Tufaan! Su cinnerine kardım ya Tufaan!.. Getirdin beni cıbıldakların içine de, ananı çatır çatır çarptırdın ya Tufaaan... Ne paleti? Çocuk deeldi o! Yüzme paleti de ne Tufaan? Boyun paletler altında galsın Tufan! Yüzmeyyodu! Satem ben yokuştaki bağı da, gör sen gününü Tufaaan... Güne enerjik başlayın Sabahları kendinizi yataktan kazıyıp, günü gözlerinizi ovuştura ovuştura kafein takviyesiyle geçiriyorsanız, enerji seviyenizi yükseltmenin zamanı gelmiş demektir. Hayat tarzınız ve işiniz sizi yorup bitkin düşürüyorsa; beslenme düzeniniz ve psikolojiniz de bozulabilir. Reçete ise; dengeli beslenme ve davranış alışkanlıklarından geçiyor... Haftaya B vitamini içeren besinleri yiyerek başlayın. Sebebi, B vitaminlerinin enerji için gerekli olmasıdır. Ton balığı, somon, kılıçbalığı, tavuk, fasulye, mısır, arpa ve esmer buğday gibi kepekli gıdalar B vitaminleri açısından zengindir. Eğer stresli ve yorgun hissediyorsanız, B vitamini takviyesi de işe yarayabilir. Uyku önemli Enerji seviyesi için bir diğer önemli şey de uykudur. Bu sebeple akşam yemeğinde, patates, makarna, pilav ya da ekmek gibi besinler tüketin. Bunlar nişasta içerdiğinden, vücutta açığa çıkmaları daha yavaş olur ve bu da uyumanıza yardımcı olur. Ayrıca her gün aynı saatte yatıp kalkmaya çalışın. Bu, vücudunuza enerji vererek onu ritme sokar. Gün ışığı alın Öğlenleri evden ya da ofisten çıkıp kısa bir yürüyüş yapmak gibi bir alışkanlık geliştirmeye çalışın. Gün ışığı, enerji seviyelerini kontrol eden hormonlar üzerinde doğrudan etkiye sahiptir. Eğer gününüzün çoğunu kapalı mekanlarda geçiriyorsanız, fazla gün ışığı görmüyorsunuz demektir. Bu da kendinizi tükenmiş hissetmenize yol açar. Sadece bugün için değil; her zaman alkolden ve sigaradan uzak durun. Alkol, kendinizi tembel ve yorgun hissetmenize sebep olur; sigaranın ise, her anlamda hayat kalitesini düşürmedeki etkisi tartışılmaz. Bisküvi, kek ve tatlı gibi besinlerden uzak durun. Bu ürünlerde bulunan bol miktardaki şeker, kan şekeri seviyenizin birden zıplamasına sebep olur. Ancak yükseldiği gibi çabuk da düşer. Pankreasınız da buna karşılık olarak yüksek dozda insülin salgılar. Bu, kendinizi iyice bitkin hissetmenize yol açar. Dengeli diyet Diyetinize daha çok C vitamini, magnezyum, demir ve çinko dahil edin. Çünkü bunlar bol enerji verir. Turunçgiller, biber, patates, brokoli ve kivide bol miktarda C vitamini bulunur. Yumurtanın sarısı çinko açısından zengindir. Tahıllar ve mercimekse bol miktarda demir içerir. Yeşil sebzelerde de magnezyum vardır. Egzersiz yapın Uykuyu fazla kaçırmayın. Araştırmalar, fazla uykunun kendinizi daha yorgun ve uykulu hissettireceğini gösteriyor. Bu sebeple kalkın ve egzersiz yapın. Her ne kadar kanepede pineklemek çok çekici gibi görünse de, kendinizi daha yorgun hissettirmekten başka işe yaramaz. Egzersiz yapmak zor gelecektir ama, sonunda kendinizi ne kadar enerjik ve iyi hissedeceğinizi düşünmeye çalışın. Saç bakımında UFAK İP UÇLARI * Saçlarının sağlıklı uzamasını isteyen kadınlar; her on ya da oniki haftada saçlarını uçlarından kestirmeli. * Saçlarınızın gür gözükmesini istiyorsanız; saç modelinize dikkat etmeniz gerekiyor. Bunun için uçlarına jöle sürmeniz iyi olur. * Saçlarınızı kuruturken başınızı öne eğmek en iyi yöntemdir. Böylece alttaki saçların kabarmasını sağlarsınız. En üst tabakalar en son kurutulması gereken yerlerdir. * Saç spreyi kullanırken spreyi saçın üst tabakasına sıkmamak gerekir. * Yüzünüzde oturmuş kırışıklıklar varsa, saçları koyu renkte boyamamak gerekir. Ayrıca dalgalı modeller daha iyi duracaktır. * Saçlarınızda dalgaları uzun süre korumak için yıkamadan bir gece önce hint yağı masajı yapın ve yağı bütün gece kafanızda tutun. * Saçtaki kırıklara karşı; jojoba yağı ile dört damla kekik esansını karıştırmak ve şampuandan önce saça sürmek çok iyi gelir. * Kepeğe karşı 300 gr. taze ısırgan otunu kökleriyle birlikte üç litre su içinde 15 dakika kaynatın. Sonra da saçınızı şampuanlayın. * Saçlarınızın çabuk uzaması için bir dilim taze zencefili blendırdan geçirin ve kaynatın. Sonra da suyu ile 15 dakika masaj yapın. 15 dakika sonra saçlarınızı sabunlayabilirsiniz. * Saçlarınıza parlaklık vermek için son durulama suyuna bir kaşık limon suyu ve sirke ekleyin. Vücut bakımı Cildiniz yaz şartlarına olumsuz tepki vermeye başladıysa, sizin için bazı önerilerimiz var. Öncelikle serinletici bir maske uygulayın. Yarım fincan kabukları soyulmuş salatalığı, yarım fincan sade yoğurtla blendırda çırpın. Karışımı cildinize sürüp yarım saat bekletin. Yoğurtta bulunan laktik asit ve salatalığın sağladığı nem cildinizi canlandırır ve onu fark edilir biçimde yumuşak ve nemli yapar. Terlemeyi de azaltın. Vücut pudranızı sürmeden önce birkaç çimdik kabartma tozu da ekleyin. Kabartma tozu hem fazla nemi, hem de kötü kokuları alır. Eğer koltuk altlarınız terleyip giysilerde ter izi bırakıyorsa, kabartma tozunu deodorantınızın üzerine sürebilirsiniz. Limon banyosu yapın. Bir limonu ince dilimler halinde kesip, ılık su dolu küvete serpiştirin. Limonda bulunan sitrik asit, ölü deriyi atar, ayrıca yanmış ciltlere de iyi gelir.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT