BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Dönem dönem hamilelik

Dönem dönem hamilelik

Anne olmak kolay değil fakat belirli şartlara uyarsanız sağlıklı gebelik geçirebilirsiniz. İşte 9 ay boyunca anne adaylarının karşılaşabileceği rahatsızlıklar ve çözüm yolları...



SAMSUN (İHA) - Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Op. Dr. Aynur Gölpınar Dağdemir, anne adaylarının gebeliğin ilk, ikinci ve üçüncü 3 aylık dönemlerinde çeşitli rahatsızlıklarla karşı karşıya kaldığını söyledi. Op. Dr. Aynur Gölpınar Dağdemir, hamile kadınların karşılaşabilecekleri rahatsızlıklar ve bunlardan kurtulmanın çarelerini anlatarak, “Sağlıklı bir doğum için uyulması gerekli şartlar vardır. Bütün anne adayları bu şartlara uymalıdır. Anne olmak öyle kolay değil” dedi. Op. Dr. Dağdemir’in, hamileliğin 9 ayıyla ilgili anne adaylarının karşılaşabileceği rahatsızlıklar ve çareleri hakkında verdiği bilgiler şöyle: BİRİNCİ 3 AY Yorgunluk: İhtiyacınız olduğu kadar dinlenin. İyi yeme ile birlikte zararlı alışkanlıklardan kurtulun. Bulantı ve Kusma: Daha sık ve küçük öğünler tüketin. Galeta, kraker gibi kuru yiyeceklerle gündüz atıştırmaları yapın. Bazen doktorunuz antiasit tavsiye edebilir. İdrara Sık Çıkma: Yatmadan önce sıvı alımını azaltın. Ancak ihtiyaç hissettiğiniz her an idrara çıkın. Göğüs Hassasiyeti: Göğüslerinizi destekleyen sutyen, ağrıyı azaltabilir. Baş Ağrısı: Hormon düzeyindeki ve kan dolaşımındaki değişiklikler, stres ve yorgunluk birer sebeptir. Şiddetliyse doktorunuza danışın. Kilo Artışı: Gebelikte alınan 11-14 kilo idealdir. Kanama: Mutlaka doktorunuza danışın. Kasık Ağrısı: Rahim genişlerken normal olmakla beraber, ağrı şiddetli, sürekli ve ateşle beraberse doktorunuza başvurun. İKİNCİ 3 AY Sırttaki Ağrı ve Yanma: Rahmin hızla büyümesinden kaynaklanır. Egzersizler işe yarar. Karın Ağrısı: Sıcak banyo rahatlatabilir. Bacak Krampları: Uzun süre oturmaktan veya yürümekten kaçının. Bölgeye sıcak uygulamalar ve kalça kaslarınızı gerici egzersizler sizi rahatlatabilir. Mide Yanmaları: Yağlı yiyecek, fazla miktarda çay, kahve ve çikolatadan kaçının, bazen antiasit kullanmak gerekebilir. Cilt Değişiklikleri: Güneşe fazla maruz kalmayın. Cilt kararması doğumdan sonra her zaman kaybolur. Kabızlık: Hafif egzersiz, günlük yürüyüşler, liften zengin yiyecekler sizi rahatlatır. Anemi (Kansızlık): İlave demir almalısınız. Kilo Artışı: İlk 3 aydan sonra haftada 400-500 gram almanız normaldir. Bebeğin Hareketlerini Hissetmek: 20. haftada bebeğin hareketlerini hissetmeye başlarsınız ÜÇÜNCÜ 3 AY Nefes Nefese Kalma: Ciddi durumlarda doktorunuza danışın. Bebeğin doğum kanalına doğru inmesiyle beraber akciğerler üzerindeki basınç azalacak ve şikayetiniz de sık olmayacaktır. Kalça Ağrısı ve Siyatik: Sırt ve karın kaslarınızı güçlendirici egzersizler size yardımcı olabilir. Uyku Problemleri: En iyi pozisyon dizleriniz bükülü şekilde sağ tarafınıza yatmaktır. Karın bölgenizi ve bacaklarınızı destekleyici minder de kullanabilirsiniz. Varisler: Uzun süre ayakta kalmayın, ayak ayak üstüne atıp oturmayın, ideal egzersiz ve diğer tavsiyeleri almak için doktorunuza danışın. Hemoroid (Basur): Lifli diyet ve bol miktarda sıvı için. İdrar Kaçırma: Sıkıştığınız an tuvalete gidin. Sık boşaltma idrar torbanızın dolu olmasını giderir. Kilo Artışı: Yaklaşık 5 kilo alınır. Bebeğin ağırlığı 40. haftada 3-3.5 kilo, boyu 46-50 santimdir. Bebeğin Hareketleri: Bebeğin hareketlerinde ani azalma olursa derhal doktorunuza başvurun
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT