BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > ‘Markalaşmalıyız’

‘Markalaşmalıyız’

Türkiye İhracatçılar Meclisi, bu aydan itibaren marka, tasarım yönetimi ve iletişim konularında Anadolu’da seminer verecek



İSTANBUL - Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Oğuz Satıcı, marka, tasarım yönetimi ve iletişim konularında Anadolu’da seminer vereceklerini söyledi. Müstakil Sanayici ve İş Adamları Derneği’nin (MÜSİAD) düzenlediği ve markalaşma konusunun ele alındığı toplantıda konuşma yapan Satıcı, kalite, tasarım ve değerler üçgeninde oluşturulacak sinerjiyi doğrudan kârlılığa çevirmede markalaşmanın önemine dikkat çekerek, “Türkiye 1872 yılında 49 milyon dolar, 2003’de ise 48 milyar dolar ihracat gerçekleştirdi. 2000 - 2003 yılları arasında dünya çapında ihracat yüzde 17 artarken, ülkemizde ihracat yüzde 76 arttı” dedi. Tekstil, konfeksiyon, mücevher, makine sanayii, tüketici elektroniği üzerine markalaşmamızın, IT sektöründe yazılım alanında güçlenmemizin mümkün olduğunu belirten Satıcı, “Önümüzdeki dönemde uluslararası bir pazarlama konferansı yapacağız. Ayrıca Anadolu’da marka, tasarım yönetimi ve iletişim konularının ele alınacağı seminerlere eylül ayından itibaren başlıyoruz” dedi. Dublörlük yapıyoruz Türk firmalarının özellikle tekstilde dünyanın birçok büyük markasına fason üretim yaptığına dikkat çeken Reklamcılar Derneği Başkanı Jeffi Medina ise, “Marka konusunda acilen hareket etmezsek geç kalacağız, hatta treni kaçıracağız” dedi. Fason üretimi, meşhur markalar için dublörlük yapmaya benzeten Medina, “Ülkemizin gerçek anlamda bir fason çiftliği haline geldiği bugünkü ortamda, Türk firmaları da markalaşmak için çalışmalı. Markalaşmak için kendi farkımızı ortaya koymalıyız” dedi.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 96840
    % -0.05
  • 5.793
    % -0.19
  • 6.5136
    % -0.06
  • 7.5167
    % -0.22
  • 238.007
    % 0.06
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT