BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Barbie fırtınası

Barbie fırtınası

Dünyada çocukların büyük ilgi gösterdiği Barbie oyuncakları ülkemizde de adeta yok satıyor...



İSTANBUL - Dünyadaki tüm kız çocukları tarafından oldukça beğenilen Barbie oyuncaklarına, ülkemizdeki minikler de büyük ilgi gösteriyor. Barbie lisanslı saat, çanta, defter, parfüm gibi ürünler 2004’ün ilk 6 ayında üreticisine 3 milyon euro kazandırdı. Türkiye’de lisansı Gamma şirketine verilen Barbie dün 28 lisansiyesiyle Swiss Otel’deki defileyle biraraya geldi. Okul sezonunda önemli zincir marketlerde Barbie’nin yüzde 40 ile önemli bir satış grafiği elde ettiğini belirten Gamma Genel Müdürü Zeynep Ataman, 2000 yılında ülkemizde de satılmaya başlayan Barbie’nin ürün çeşitliliği ve kalitesiyle çocuklardan büyük talep gördüğünü söyledi. Barbie’nin her zaman şıklığı, modayı ve yenilikleri temsil ettiğini söyleyen Ataman, Türkiye’de telif ve lisans haklarının yerleşmeye başladığını, yürürlükteki telif hakları kanunu sayesinde Türk firmalarının da bu konuda hassas davranarak kaçak üretime yöneltmediklerini açıkladı. Ev tekstili önde Barbie lisanslı ürünler arasında 1 milyon 321 bin Euro ile ev tekstilinin birinci sırada olduğunu kaydeden Ataman, 881 bin 800 Euro ile giyim ve aksesuarın, 695 bin 464 Euro ile okul ve kırtasiye ürünlerinin, 91 bin 162 Euro ile de oyuncak cirosuna sahip olduğunu bildirdi. Ataman bundan sonraki vizyonlarının Gamma olarak Barbie markasının gücünü tüm Türkiye’ye hissettirmek, 3-10 yaş arasındaki kız çocuklarına vazgeçilmez ürünler sunmak, Barbie markalı ürünleri kız çocuklarının ilgi duyduğu tüm alanlara sokmak ve onların dünyasını keşfederek, beklenti ve isteklerini karşılamak olduğunu anlattı.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT