BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Migros’ta hedef 4 katrilyon ciro

Migros’ta hedef 4 katrilyon ciro

Migros bugün 7 coğrafi bölgede 180 Migros, 273 Şok, Sanal Market, Kangurum, 5 Migros Alışveriş Merkezi, 4 ülkede 37 Ramstore mağaza ve Ramstore Alışveriş Merkezleri ile Türk organize perakende sektörüne öncülük ediyor.



İSTANBUL- Bundan tam 50 yıl önce 20 satış arabasıyla yola çıkan Migros, bugün 7 ayrı coğrafyada tam 490 mağaza ile hizmet verebilmenin gururunu yaşıyor. Migros Genel Müdürü Ömer Bozer, önümüzdeki 4 yılda cirolarını ikiye katlayarak 4 katrilyon lirayı yakalamayı hedeflediklerini bildirdi. Bozer, 2004 yılını yurt içinde 1.9 katrilyon lira ciroyla tamamlayacaklarını, yurt dışında ise 460 milyon dolar civarında ciro öngördüklerini de kaydetti. Ayda 12 milyon müşteri Migros’un 50. kuruluş yılı dolayısıyla bir basın toplantısı düzenleyen Genel Müdür Ömer Bozer, “50 yılda Migros’ta değişmeyen tek şey: Değişim” dedi. Şu anda 7 bin çalışanı bulunan Migros’ta müşteri sayısında rekora koştuklarını anlatan Bozer, aylık 12 milyon kişi rakamını aşmayı beklediklerini bunun ise perakende sektöründe yüzde 25 pazar payı anlamına geldiğini söyledi. Migros’un yurt içi ve yurt dışı mağaza sayılarındaki artışla net satış alanlarını da artırdığını belirten Bozer, bu yılın ilk 6 ayında 21 mağaza açtıklarını bildirdi. Rusya’da Moskova dışındaki bölgelere de yayılarak 1 yıl içinde 850 milyon dolara ulaşan bir ciro beklediklerini anlatan Bozer, Suriye ve Ukrayna pazarıyla da yakından ilgilendiklerini bildirdi. Bozer, mağazacılıkta 2003’ün ilk yarısında 375 bin metrekare olan net satış alanını, bu yılın aynı döneminde 405 bin metrekarenin üzerine çıkardıklarını ve metrekare başına 3 bin 644 dolarlık bir satışın söz konusu olduğunu ifade etti. Migros’taki fiyat artışlarını da değerlendiren Ömer Bozer, ilk 6 aylık fiyat ortalamasının TÜFE rakamlarının altında gerçekleştiğini, TÜFE’de ise yüzde 11.6’lık bir artış olurken, Migros’taki artışın yüzde 7.1 düzeyinde kaldığını belirtti. Migros’un ilk 6 aylık sonuçlarına göre konsolide satışlarının 1 katrilyon lirayı aştığını ve dolar bazında yüzde 15’lik büyüme sağladığını kaydeden Bozer, faaliyet kârının geçen yılın aynı dönemine göre reel bazda yüzde 45 artırıldığını ve 34.9 trilyon lira düzeyinde esas faaliyet kârı elde edildiğini bildirdi. Migros Genel Müdürü Bozer, ‘’4 senede ciromuzu ikiye katlamayı hedefliyoruz. Bu aşağı yukarı 4 katrilyon lirayı ifade ediyor’’ dedi. “Fiyatları alta yuvarlayacağız” YTL’ye geçiş sürecinde fiyatların yukarı doğru yuvarlanacağı iddialarına cevap veren Migros Genel Müdürü Ömer Bozer, “Tam aksine biz fiyatları aşağıya doğru yuvarlıyacağız. Örneğin fiyatı 1.371.000 TL - 1.379.000 TL arası olan ürünlerin YTL bedeli Migros’larda 1,37 YTL olacaktır.” dedi. Bozer, YTL’ye çabuk alışılabilmesi için bazı mağazalarında erkenden YTL’li etiketlerini sergilemeye başlayacaklarını da söyledi.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT