BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > ‘Yaya’ genelgesi

‘Yaya’ genelgesi

Şehir içinde yayaların yoğun olduğu yerlerde hız sınırları yeniden belirlenecek, radar ve kamera ile takibe geçilecek, yayalara da geçitleri kullanma alışkanlığı kazandırılacak...



ANKARA (İHA) - Şehiriçi ve şehirlerarası yollarda yayaların can güvenliğini sağlamak maksadıyla, hız sınırları yeniden belirlenecek, kameralı denetim sistemi ve radarla hız kontrolü yaygınlaştırılacak. Trafikte sürücülere yaya haklarına uyma, yayalara da geçitleri kullanma alışkanlığı kazandırılması için çalışmalar yapılacak. İçişleri Bakanı Abdülkadir Aksu, “Yayaların Trafikte Güvenliklerinin Sağlanması” ile ilgili olarak 81 il valiliğine bir genelge gönderdi. Ölen 39 kişi yaya Bakan Aksu genelgede, 2004’ün ilk 7 ayında şehirlerarası karayollarında hayatını kaybeden her 100 kişiden 11’inin, şehir içlerinde ise hayatını kaybeden her 100 kişiden 39’unun yaya olduğunu bildirdi. Karayollarında yayalar için alınması gereken önlemlerin yeterince alınmadığı, yatay ve düşey işaretlemelerle alt ve üst geçitlerin yetersiz olduğu, geçit bulunan yerlerde yayaların buraları kullanma alışkanlığı olmadığı, çocukların taşıt yolunda bisiklete bindiği anlatılan genelgede, sürücülerin yayalara tolenars göstermediği, kavşak ve yaya geçitlerinde başta hız ve ışık ihlali olmak üzere temel trafik kurallarına uymadıklarının tespit edildiği kaydedildi. Çalışmalara devam Bakan Aksu, trafik yoğunluğu ve kaza oranı yüksek olan çift yönlü karayollarının bölünmüş yol haline getirilmesi çalışmalarının devam ettiğini belirterek, “Vatandaşlarımız hizmete açılan bölünmüş karayollarımızda daha konforlu ve güvenli bir seyahat yapabilme imkanına kavuştu” dedi. İl ve ilçe merkezlerindeki bulvar, cadde ve sokaklarda yol genişletme, sinyalize kavşak, alt ve üst geçitler yapılmasıyla şehir içi trafik sıkışıklıklarının büyük ölçüde önlendiğini, ancak, araçların güvenli hız sınırlarına uymaları konusunda yeterli tedbirlerin alınmamış olduğu vurguladı. Hız sınırlarına yeni düzen Genelgede, güvenli bir trafik ortamı meydana getirilmesi için şu tedbirlerin alınması ve uygulanması istendi: * İl ve ilçelerde çalışma grupları oluşturularak, o ilin kaza profili çıkarılacak. Yayaların karıştığı kazaların sebepleri araştırılacak ve en aza indirilmesi için projeler geliştirilecek. * Toplu taşım araçlarının seyri, kavşaklar, kaldırımlar, alt, üst ve yaya geçitleri gözden geçirilecek. Alt ve üst geçit yapılması gerekiyorsa yerel kaynakların yanında vatandaşlar yardıma teşvik edilecek. * Şehir içinde okul, hastane ve alışveriş merkezlerinin yoğun olduğu yerlerdeki yollarla görüş mesafesinin düşük olduğu yerlerdeki hız sınırları gerekiyorsa yeniden belirlenecek. Bu kurallara uyulması için yatay ve düşey işaretlemeler, kasisler yapılacak. * Işıklı kavşak düzenlemesi tamamlanmış şehirlerde kameralı kontrol sistemine geçilmesine öncülük edilerek, trafik ışıklarına riayetin sağlanması için çalışmalar yapılacak. Bilgilendirilecekler * Okul öncesi ve okul çağında trafik eğitimi, yüksek öğrenim görmüş uzman personel tarafından verilecek. * Yılda en az iki kez hız, alkollü araç kullanımı, emniyet kemeri, yaya ve bisikletlilerin güvenliği ve sürücü yorgunluğu gibi trafik bilgilendirme kampanyaları düzenlenecek. * Yerel medya ile işbirliği yapılarak yaya ve sürücülerin bilinç düzeyini artırmaya yönelik programlar hazırlanacak. * İl ve ilçe milli eğitim müdürlükleriyle koordine kurularak, öğretmen, öğrenci ve velilerin okul geçitlerinde görev almaları teşvik edilecek. * Radar araçlarıyla şehir içi hız kontrollerine ağırlık verilecek. Hız sınırlarına uyulması ve yayaların geçiş hakkına uymaları konusunda sürücülere alışkanlık kazandırılması sağlanacak. Düdük yaygınlaşacak * Yaya kazalarının yoğun olarak meydana geldiği kavşaklarda yeteri kadar personel görevlendirilerek, yayaların karşıdan karşıya geçişlerinde yaya geçitlerini kullanmaları sağlanacak. * Şehir içi trafik ekipleri, yaya yoğunluğunun fazla olduğu geçitlerde sözle, düdükle ve gerektiğinde araç megafonlarını kullanarak vatandaşları uyaracak ve kurallara uyma konusunda alışkanlık edinmelerini sağlayacak. * Kavşaklarda trafiği idare eden trafik personeli, yol kullanıcılarını görsel anlamda beden işareti ile yönlendirmenin yanı sıra, “düdük çalarak” sevk ve idare edecek. Trafiğin sevk ve idaresinde düdük kullanımı ülke genelinde yaygınlaştırılacak.
Kapat
KAPAT