BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Öfkenize yenik düşmeyin

Öfkenize yenik düşmeyin

Uzman psikologlar, insanların kızgınlığı yok etmelerinin mümkün olmadığını vurgulayarak, "Hayat daima engellerle, acılarla, kayıplarla ve diğer insanlardan beklenmedik davranışlarla dolu olacaktır.



Uzman psikologlar, insanların kızgınlığı yok etmelerinin mümkün olmadığını vurgulayarak, "Hayat daima engellerle, acılarla, kayıplarla ve diğer insanlardan beklenmedik davranışlarla dolu olacaktır. Bunu değiştiremezsiniz. Ama bu olayların sizi etkileme biçimini değiştirebilirsiniz. Kızgınlık ve öfkenizi kontrol ederek, uzun vadede onların sizi daha mutsuz etmesini önleyebilirsiniz" diye öneride bulunuyor ve bunu başarma metodlarını şöyle sıralıyorlar: * Ara verme: Gün içinde özellikle stresli olacağını bildiğiniz saatlerde, sadece kendiniz için kullanacağınız bir zaman ayırın. * Zamanlama: Eğer sevdiğiniz kişiyle belli konuları belli saatlerde konuşuyor ve bu konuşmalar hep tartışma ile sonuçlanıyorsa, konuşma saatinizi değiştirin. Belki o saatlerde yorgun ve dikkatsiz oluyorsunuzdur. * Kaçınma: Sizi öfkelendiren şeylere bakmaktan kendinizi alıkoyun. Kendinizi olabildiğince sakin tutmaya bakın. * Alternatifler bulma: Eğer her gün işinize gittiğiniz yoldaki trafik, öfkenizi artırıyorsa bunu çözün. Aynı yere farklı, belki daha uzun ama daha rahat, manzaralı, hoş bir yoldan gitmeyi deneyin. * Doktora gidin: Psikologlara göre, yüksek düzeyde öfke yaşayan kişiler, mutlaka bir uzmana danışmalı. Danışman aracılığıyla bu kişilerin öfkesi, 8-10 hafta içinde orta düzeye inebiliyor.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT