BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Taklitten vazgeçin liderliği yakalayın

Taklitten vazgeçin liderliği yakalayın

Ünlü marka danışmanı Shaun Smith, şirketlerin reklam ve tanıtımlarında kendi duygularıyla ortaya farklılık koymaları gerektiğini belirterek, “İngiliz hipermarket devi Tesco, pazar liderini taklit etmekten vazgeçince ilk sıraya yerleşti” dedi.



İSTANBUL- Reklam ve tanıtım harcamalarını iyi yöneterek ‘kendilerine özgü’ markalarını oluşturan şirketlerin başarıyı daha kolay yakaladıklarını belirten marka danışmanı Shaun Smith, “Şirketler başkalarını taklit etmeyi bıraktığı ölçüde kendilerini ön plana çıkarırlar. Her şirket kendi duygusunu müşterisine iletmeli” dedi. Avrupa’nın marka danışmanlığında otorite olarak kabul edilen Shaun Smith, Marka 2004 konferansları çerçevesinde Çırağan Oteli’nde yaptığı konuşmada, birçok şirketin reklam ve tanıtım harcamalarını yanlış yöneterek gereksiz yere paralar harcadığını söyledi. Elemana da aşılayın Marka konferansında konuşan. Smith, kendi markasını oluşturmada başarılı olan şirketlere İngiliz hipermarketler devi Tesco’yu örnek gösterdi. Tesco’nun 4 yıl önce pazarda dördüncü sırada olduğunu ve reklam ve tanıtım kampanyalarında bu zamana kadar lider konumunda olan rakibini taklit ettiğini belirten Shaun Smith, “Ancak ne olduysa taklitten vazgeçtiler ve kendi duygularını ön plana çıkararak müşteri ile özel bir iletişim kurdular. Bunu yaparken de duyguyu önce elemanlarına aşıladılar. Kısa sürede Tesco pazar lideri olurken rakibi 4’üncü sıraya düştü” dedi. Muhasebecinin tutkusu Marka’nın duyurulmasında üründeki duygu yoğunluğunun önemine dikkat çeken Smith motosiklet efsanesi Harley Davidson’u örnek göstererek, bu markanın müşteriyi kendisine ‘tutkuyla’ bağladığını anlattı. Smith şunları söyledi: “Bugün dünyada 800 bin Harley Davidson hayranı yıllık aidatı 50 dolar olan H.D. Club’a üye. 50 yaşındaki bir muhasebecinin akşam mesai sonrası deri ceketini giyerek Harley Davidson’unuyla şehir merkezinde tehlikeli bir varlık haline dönüşüvermesinin arkasında marka tutkusu yatıyor. Harley Davidson bu başarıyı hayranlarıyla duygusal bağ kurarak yakaladı.” > Hasan Basri Özaydın
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT