BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Sivilcelerine çözüm aradı ‘sektörde patron’ oldu

Sivilcelerine çözüm aradı ‘sektörde patron’ oldu

“İstenmeyen tüylere karşı toplumda ciddi bir rahatsızlık var. Çünkü tüy sorunları psikolojik sorunları da beraberinde getiriyor. Evlerinden çıkamayan hatta bu yüzden evlenemeyen, evlenipde ayrılma kararı alan binlerce insan bulunuyor. Dışa vurulmamış bir sendrom bu. Ben gizli kalmış bir talebi keşfettim. Sunduğum bitkisel çözümle de insanları rahatlattım” “Parasızlıktan evde 10 kg’lık tencerelerde üretim yaptık. Tüplere doldurup paketledik Ve gazete ilanıyla gelen siparişleri karşıladık. Asıl patlama ise eczanelere girdikten sonra oldu. Ayda 200 adetten bir anda 10 bin adetlik satışlara geldik. 2 yıl sonra şimdi ise 20 bin eczanede ayda 40 bin Biyoder satılıyor. Yıllık 10 trilyon ciromuz var.”



İSTANBUL- “Kimse bana yüzümdeki sivilceleri yok etmek için yaptığım uğraşların günün birinde beni 10 trilyon cirolu bir şirketin patronluğuna getireceğini söyleseydi inanmazdım” Evet bu sözler insanlara bitkisel çözüm sunan Türkiye’nin en büyük markasının sahibi BİYODER’in patronu Cihat Dündar’a ait. “Gizli talebi keşfettim” Bitkilerle uğraşmanın en büyük hobisi olduğunu söylüyor Cihat Dündar. Ama kendisini hobi sahibi yapan asıl nedenin ise yüzünün önemli bir kısmını kapatan sivilceleri olduğunu anlatıyor. Dündar bu konuda; “14 yaşındayken yüzümün büyük kısmında sivilceler çıkmıştı. Ömrüm boyunca sivilceli bir yüzüm olacağı endişesi taşıyordum. Almanya’da olmama rağmen çözüm bulamamıştım. Taki birgün şifalı bitkiler kitabında sivilceye karşı bal ve yoğurt karışımı tavsiye edildiğini okuyana kadar. Hemen denedim inanılmaz sonuçlar elde ettim.” Toplumun önemli bir kesiminin istenmeyen tüylere karşı rahatsız olduğunu bu sayede gördüğünü anlatan Dündar, çözüm olarak sunulan metodların da ya pahalı yada yan etkisi olan yöntemler olduğu için toplum tarafından tercih edilemediğini vurguluyor ve “Biz gizli bir talebi keşfettik” diyor. ? “Bitki formülü bana ait” Formülü tamamen kendisine ait BİYODER’i üretme macerasını ise şöyle anlatıyor Cihat Dündar: “Kılın büyümesine yol açan aminoasit sentezini engellemem gerekiyordu. Bunun için kıl kökünü çok iyi araştırdım. Dermatoloji kitaplarını tek tek okudum. Aminoasit tıpkı ekmekteki maya gibidir. Nasıl mayasız ekmek olmaz. İşte aminoasit olmazsa da kıl büyümez. Anadolu’da 10 binin üzerinde bozulmamış ve hormon etkisine tabii tutulmamış bitki örtüsü var. Oluşturduğum bitkileri kaynatıp ekstresini çıkarttım. Isırganotu, civan perçemi, papatya gibi bitkiler kulandım. Daha sonra bir labaratuvarda kendim krem haline dönüştürdüm. Ama bulduğum formüle üniversitenin onay vermesi gerekiyordu. Cebimdeki son kuruşu da klinik çalışması için harcadım. Çapa’da ve Anadolu Üniversitesi’nde iki ayrı klinik çalışması yapıldı. İstenmeyen tüylerde yüzde 50 oranında bir azalma tespit edildi. Üniversiteden olumsuz cevap çıksaydı herşey bitmişti. Bu benim için hayatımın dönüm noktasıydı. Hemen sağlık bakanlığından da gerekli ruhsatı aldım. Bugün hala benim bulduğum formülü satıyoruz. Daha iyisi geliştirilemedi. Evde üretimden fabrikaya İlk etapta evde tencerelerde üretim yaparak telefon siparişi yoluyla BİYODER’i pazarladığını belirten Cihat Dündar şöyle konuştu: Ama işi kurmak için cebimde para kalmamıştı. Çaresizlikten ilk etapta 10 kg’lık tencerelerde evde üretim yapmaya başladım. Tencereden alıp, tüplere doldurup sonrada etiket ve paketleme yapıyorduk. Birkaç gazeteye küçük ilanlar vermiştim. Telefonlarla siparişler geliyordu. Asker arkadaşım ofisini kullanmam için vermişti. Hergeçen gün satışlarım katlanıyordu. Evde üretimi yetiştiremez olduk. Ayda 200-300 adet satıyorduk. 7-8 ayın sonunda artık Biyoder’i eczanelere sokmamız gerekiyordu. Asıl patmalamayı da ondan sonra yaptık. Ayda 200 adetten bir anda 10 bin adetlere geldik. Şimdi ise 20 bin eczanede ayda 40 bin biyoder ürünü satılıyor. Yani 2 yılda evde tencerelerle ürettiğimiz Biyoder 10 trilyon liralık bir satış hacmine ulaşmıştı. Çekmeköy’deki 5 katlı fabrikamızla 90 kişinin çalıştığı bir markayız artık.” 2005’te hedef Parfümeriler Bundan sonra hedeflerinin parfümerilere girmek olduğunu ifade eden BİYODER’in patronu Cihat Dündar, şampuan, losyon gibi kozmetiğe dayalı ürünlerle piyasada yer alacaklarını söyledi. Dündar, ürün gamlarıyla ilgili pazarlama stratejisi konusunda şöyle dedi: “Türkiye’de yıllık 1 milyar dolarlık henüz çok yeni bir kozmetik pazarı var. Ve bu kozmetik ihtiyacının yüzde 67’si büyük marketlerden karşılanıyor. Biz de ürünlerimizi hazırladık. Şampuan, krem ve losyonlarımızla 2005’te büyük marketler ve parfümerilere gireceğiz. Bitkisel çözüme dayalı dermatolojik ürünlerimizi ise büyük marketler yerine eczanelerde satmaya devam edeceğiz” “Kelliği literatürden kazıyacağız” Şubat ayında saç dökülmesine yönelik Aromed adlı ürünüyle piyasaya girmeye hazırlanan BİYODER, saç dökülmesine karşı ciddi çözüm getirmeyi hedefliyor. ‘Kellere müjdemiz var’ diyen BİYODER patronu, “ Yeni ürünümüzle çok iddialıyız. Piyasayı adeta sarsacağız. Çünkü çok başarılı sonuçlar aldık. Şu anda Çapa’da klinik deneyleri yapılıyor. Kel olan herkese buradan müjde veriyorum. Kellik kavramını literatürden sileceğiz. Daha sonra ise sivilce, siyah nokta, çıban, egzama ve sülülite karşı da ilaçlarımızı piyasaya çıkartacağız.” ‘Made in Turkey’ dedik Avrupa’ya sokmadılar 2004 yılında 7 milyon dolarlık bir ciro elde eden BİYODER, 2005’te Türkiye hedef satışlarını 15 milyon dolar olarak belirledi. İharacat konusunda Ortadoğu ülkelerine yönelen şirket, 2005’te toplamda 10 milyon dolarlık bir ihracat gerçekleştirmeyi hedefliyor. BİYODER’in sahibi Cihat Dündar, ‘neden Avrupa değil de Ortadoğu?’sorumuzu ise şöyle cevaplandırıyor: “ Avrupa’nın en büyük ecza deposuna sahip Alman Celesio firmasıyla görüştük. Bize ürün harika ama ‘made in Turkey’ le bu iş olmaz dediler. Yani ülke imajımızın kötülüğü yüzünden Avrupa pazarı yüzümüze kapandı. Ama bizde yılmayarak Biyoder’i Almanya’da üretip Avrupa pazarına gireceğiz.”
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 107896
    % 0.91
  • 3.6588
    % -0.35
  • 4.3262
    % -0.06
  • 4.8129
    % -0.87
  • 151.332
    % -0.06
 
 
 
 
 
KAPAT