BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Kadın ne derse o!

Kadın ne derse o!

Amerika’da yapılan bir araştırmaya göre alışverişlerde erkeklerin sözü geçmiyor!



BURSA (İHA) - Araştırmalara göre, alışverişlerin yüzde 80’ine kadınlar karar veriyor. Televizyon reklamları da alışverişlerde etkili oluyor. Kadınlara Mal Pazarlama adlı kitabın yazarı Martha Barletta, aile için yapılan bütün alışverişlerde yüzde 80 oranında kadınların söz sahibi olduklarını söyledi. Erkekler ilgisiz Kadınların, evi güzelleştirmek maksadıyla yapılan satın almaların yüzde 60-75’ini de bizzat kendisinin yaptığını kaydeden Barletta, kadınların, erkeklere oranla televizyon reklamlarını çok daha dikkatle izledikleri de belirtti. Kitapta, “Bütün bu gerçekler göz önüne alındığında, kadınlar satıcılar açısından asıl hedef kitleyi teşkil ediyor” denildi. Kitapta, kadınların etkiledikleri alışveriş hacminin, Amerika’da ulusal gelirin yüzde 66’sını oluşturduğu, erkeklerin televizyonlarda reklamlar başlayınca derhal kanal değiştirdikleri, buna rağmen kadınların reklamları ilgi ve sabırla izledikleri kaydedildi. Reklamlar etkili Kitapta ayrıca, “Kadınların en fazla ilgi duydukları reklamlar arasında otomobil, evi güzelleştirecek mallar ve mali hizmetlerle ilgili reklamlar bulunuyor. Bu gerçeklerden yola çıkan reklam firmaları da, otomobil reklamlarında bile daha fazla kadın manken kullanmaya başladı. Kadınlar ayrıca, yatırımlarına da önem veriyor ve bu gerekçeyle finansal hizmet veren kurumlara ilgi gösteriyor” ifadelerine yer verildi.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 108594
    % -0.02
  • 3.4937
    % -0.05
  • 4.1108
    % -0.52
  • 4.4876
    % -0.5
  • 144.69
    % -0.36
 
 
 
 
 
KAPAT