BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > İşlemeyen kural kargaşa çıkarır...

İşlemeyen kural kargaşa çıkarır...

Bu soğuk ve kitabi başlığı şunun için attım: Eğer kurallar tam uygulansaydı, -hadi kendi ligimizi bırakalım- geçen hafta Şampiyonlar Ligi’nde kalecilerin yarısı kırmızı kart görürdü.



Bu soğuk ve kitabi başlığı şunun için attım: Eğer kurallar tam uygulansaydı, -hadi kendi ligimizi bırakalım- geçen hafta Şampiyonlar Ligi’nde kalecilerin yarısı kırmızı kart görürdü. Panathinaikos’a, Real Madrid’e, Tel-Aviv’e, Arsenal’e verilen penaltıların sonrasına bakın. Hele Arsenalli Henry ‘nin kaleci Johnsen tarafından düşürülüşü... O kadar bariz gol pozisyonu ki, kalecinin arkadan indirdiği Henry kalenin içine düşüyor! Eee? Erman Toroğlu ‘nun diliyle söylersek: “Penaltı tamam da kırmızı nerede Fanina? Kırmızı kartın babası, dedesi, yedi sülalesi!” İki... Penaltılar atılırken sahadaki herkes ceza sahasına doluşuyor. Her penaltının tekrarı gerekir. O zaman kaldırın abi bu iki kuralı.. “Penaltı verilirse karta gerek yok”, “Penaltı atılırken içeri giren olursa, sadece kaçan penaltı tekrar edilir” deyin, herkes rahat etsin! Kebap Kayseri’ye, Gaziantep’e, Samsun’a, Diyarbakır’a giden İstanbul’un ünlü kulüp yöneticilerinin değişmez bir beyanatı vardır: “Çok iyi ağırlandık. Buranın değerli kulüp yöneticilerine teşekkür ederiz.” Ama ben bunca yıldır İstanbul’a gelen Kayseri, Gaziantep, Samsun, Diyarbakır yöneticilerinden hiç şu lafı duymadım: “Çok iyi ağırlandık. Buradaki değerli kulüp yöneticilerine teşekkür ederiz.” Acaba Anadolu’dan gelen yöneticiler mi nankör, yoksa oralara gidip, yiyip içip, gezip tozanlar, rakipleri buraya geldiğinde onları küçümseyip, yüzlerine dahi bakmıyorlar mı? Size sordum; ben cevabı biliyorum. Bir Reklamcının İtirafları Bir televizyon reklamının amacı eğlendirmek değil, sattırmaktır. Televizyon reklamlarını beğenenlerle onlara ürünü sattıranlar arasında hiçbir ilgi yoktur. ... Televizyonda ne gösterdiğiniz, ne söylediğinizden daha önemlidir. ... Reklam mesajını şarkı şeklinde söylemeyin. Satmak ciddi bir iştir. Dükkana tava almaya gittiğinizde tezgahtâr size cıngıllar söylemeye başlasa, nasıl bir tepki gösterirdiniz?” ... Bir sürü noktayı vurgulamaya çalışmak izleyicinin ilgisini uyandırmayacaktır. Bu sebeple, televizyon reklamlarını hiçbir zaman toplantılarda şekillendirmeyin. Uzlaşmanın reklamlarda yeri yoktur. Ne yapacaksanız, kendiniz yapın.” ... “Kentinizdeki bütün parkları dolaşın. Hiçbirinde yönetim kurulu üyelerinin heykeline rastlayamayacaksınız.” ... “İnsanların meydana getirdiği harikaların çoğu para kazanma hırsından doğmuştur.” ... Gazete ve dergiler için reklam yaptığınızda, okuyucunun dikkatini çekmekle yola çıkarsınız. Fakat televizyon reklamlarında izleyici zaten oradadır. Bütün mesele onu ürkütüp kaçırmamaktır. ... Bir tüketici şu anda ayda ortalama 900 tane reklam izler ve bunların çoğu bir kulağından girer öbüründen çıkar. ... Televizyon programlarını ortasında keserek reklam gösterme cüretinde bulunmak beni sinirlendiriyor. Evet, ben bir reklamcıyım ve kazancımın çoğunu televizyon reklamlarından sağlıyorum ama bir birey olarak programları kesilmeden izleme ayrıcalığına sahip olmak için para ödemeye razıyım.” (Bir Reklamcının İtirafları, David Ogilvy) ALTINI ÇİZİYORUM Gerçek arkadaşlık sağlıktan farksızdır, değeri ancak elden gittikten sonra anlaşılır. (Golti) TÜRK’ÜN BİRİ BİR GÜN... Şoför Mehmet Yıldız, 28 yıl önce, hayalini kurup alamadığı kamyonun markasını kızına isim olarak verdi. 1976 doğumlu BeMeCe Yıldız, “Herhalde dünyada kamyon adı taşıyan tek kişi benim. Mahkemeye gideceğim” dedi. (Şanlıurfa, Ceylanpınar) VAY HAYVAN VAY! Okçu balıklar, suyun içinden dışarıyı gözetler. Ağaç dallarına konan çekirge ve diğer böcekleri, ok gibi tek atımlık su fırlatarak avlar. Bunu yaparken suya vuran ışığın kırılma açısını hesap eder ve asla hedefi ıskalamaz.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 108615
    % 1.32
  • 3.4955
    % -0.59
  • 4.1299
    % -0.03
  • 4.5103
    % -0.29
  • 144.994
    % -0.19
 
 
 
 
 
KAPAT