BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Sadece kâr etmiyorlar gönüllere de giriyorlar

Sadece kâr etmiyorlar gönüllere de giriyorlar

Müşteri kazanarak kâr etmeyi ana hedef seçen şirketler, artık daha fazla sosyal sorumluluk projelerine de ortak olarak sadece cüzdanlara değil kalplere de girmeyi hedefliyorlar



İSTANBUL- Ekonomik krizden çıkıp atılım içine giren büyük firmalar, son dönemde sosyal sorumluluk projelerine de daha çok yer vermeye başladı. Kriz döneminde kesilen sosyal sorumluluk projelerine ayrılan bütçelere ciroların büyümesiyle daha fazla pay verilmeye başlandı. Şirketler, maddi durumu olmayan çocukların okutulması, çocuk ölümleri, eğitim gibi sosyal problemlerin çözümüne katkı projeleri geliştiriyor. Şirketler,bu projelerde daha çok ilgili sivil toplum kuruluşlarıyla ortak projeler geliştirmeyi tercih ederken, bu projelere yıllık 1.5 trilyona ulaşan miktarlara kadar bütçelerinden yer ayırıyor. Firmalar, böylece elde ettikleri kazancın bir bölümünü topluma geri vermiş oluyor. Aynı zamanda firmalar, yaptıkları bu projelerle hassas konulara değinerek sempati topluyor ve müşterilerinin gözünde imajlarını yükseltiyorlar. Şirketler, son dönemde adeta birbiriyle bu alanda bir yarışa girerken sosyal sorumluluk projelerine katılımının son 1 yıl içinde yüzde 60 civarında arttığı belirtiliyor. Honda’dan eğitime katkı Sosyal Sorumluluk Projelerine iştirak eden firmalardan birisi de Honda. Honda, sosyal sorumluluk projesi kapsamında Eğitim Gönüllüleri ile ürün işbirliği yaparak çocuklarımızın eğitimine destek oluyor. Bir yıl boyunca araç ve servis hizmeti alan her Honda tüketicisi de bu projenin sosyal bir paylaşımını oluşturarak, on binlerce çocuğumuzun geleceğe daha umutla bakmasına katkıda bulunacak. Çocuklar üşümesin Migros Türk ve Orkid de gerçekleştirdikleri projeyle çocuk yuvalarında kalan çocukları hedef seçti. Sosyal Hizmetler Çocuk Esirgeme Kurumu (SHÇEK) desteği ile korunmaya, bakıma muhtaç çocukların üşüyen yüreklerini ısıtmak için “Dileğimiz, Çocuklar Üşümesin” adlı bir kampanya başlatan Orkid ve Migros Türk, yüzlerce palto ve ayakkabıyı SHÇEK yuvalarındaki çocuklara dağıtmaya başladı. Şu ana kadar, Türkiye genelinde SHÇEK yuvalarında yaşayan 07 - 12 yaş grubundan 1.500’ü aşkın çocuğa palto ve ayakkabı verildi. 500 gence parlak bir gelecek HSBC Gençlere Destek Projesi kapsamında, eğitim alanında birçok başarılı proje ve kampanyayı hayata geçiren Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği işbirliğiyle, Türkiye’nin dört bir yanında maddi desteğe ihtiyacı olan, 250 üniversite öğrencisi ve 250 Meslek Yüksek Okulu öğrencisi olmak üzere toplam 500 öğrenciye burs veriyor.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 106825
    % -0.03
  • 3.5168
    % -0.27
  • 4.1281
    % 0.04
  • 4.5311
    % -0.04
  • 145.254
    % 0.12
 
 
 
 
 
KAPAT