BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Talebe göre yatırım yapıyoruz

Talebe göre yatırım yapıyoruz

Türk Telekom’un büyük reklam kampanyalarıyla duyurduğu genişbant internet ihtiyacını karşılayacak ADSL’de aşırı talep sonucu yavaşlama konusunda gelinen son noktayı İnternet Servis Sağlayıcıları ile Türk Telekom değerlendirdi.



* İnternet Servis Sağlayıcıları: Türk Telekom internet alt yapısına yatırım yapmadan büyük kampanyalar düzenledi, aşırı talepten ADSL hatları yavaşladı. * Türk Telekom: Plansız ve keyfi hareket edemeyiz, talebe göre yatırım yapıyoruz. Kapasiteyi 5.8’den 7.1 GB’ye çıkardık, 2005 sonuna kadar da 30 GB’ye kadar arttıracağız. İSTANBUL- Türk Telekom’un büyük reklam kampanyalarıyla duyurduğu genişbant internet ihtiyacını karşılayacak ADSL’de aşırı talep sonucu yavaşlama konusunda gelinen son noktayı İnternet Servis Sağlayıcıları ile Türk Telekom değerlendirdi. Gazetemize başvuran ADSL kullanıcıları Türk Telekom’un teknik destek/çağrı merkezini aradıklarında, mukabil kullanıcının modem ayarlarını tekrar yapması ve bilgisayarlarını virüs taramasından geçirmesi gerektiği gibi çareler ürettiklerini belirtiyorlar. Kullanıcıların şikayet konusu yaptıkları ADSL hatların yavaşlığını konunun ilgilerine sorduk. İnternet Servis Sağlayıcılar, Türkiye’yi çok ciddi boyutta etkileyen internet erişiminin yavaşlamasıyla ilgili asıl sebebin Türk Telekom’un internet alt yapısını iyileştirmeden büyük reklam kampanyalarıyla ortaya çıkması olduğunu belirtiyorlar. Satışı etkileyecek mi? İhlas Net Genel Müdürü Ömer Demir, Türk Telekom’un yurtdışı ve yurt içi internet erişim kapasitesini arttırmadan, ADSL’le abone sayısını arttırma yoluna gittiğini ve sonuçta çok ciddi bir sıkışıklık yaşandığını belirtti. Atlas Online Satış Pazarlama Direktörü Görkem Kaya da, “Alt yapı yetersiz olduğu için Türkiye’nin birçok bölgesine ADSL hizmeti verilemiyor. Ancak TT hiç çekinmeden reklam yapmaya devam ediyor” dedi. NetOne Telekom Genel Müdürü Cem Çelebiler ise Türk Telekom’un ISS’lerin genişbant internet hizmetleri sunmalarına, kâr paylarını düşük tutmak suretiyle engellediğini ileri sürdü. İSS’lere göre, TT’nin yoğun reklam kampanyalarıyla şu anda 500 bin sınırına dayandırdığı abone sayısını 2005 sonuna kadar 1 milyona taşımak istemesinin ardında yatan sebeplerden biri de satış arefesindeki Türk Telekom’un değerini arttırmak. Türk Telekom yetkilileri ise gazetemize yaptıkları açıklamada, reklam kampanyalarıyla yurtdışı çıkışlarında doyuma ulaştıklarını belirterek, “Bu kadar talep beklemiyorduk. Kapasiteyi 2005 yılı sonuna doğru arzulanan rakamlara çıkarmayı hedefliyoruz. Ancak talebi görmeden büyük yatırımları baştan yapmak keyfi olurdu” dediler. ‘Çuvaldızı kendimize batırmıyor değiliz’ ADSL konusunda gelinen son noktayı gazetemize değerlendiren Türk Telekom yetkilileri, yurtdışı internet çıkış kapasitesini 16 Aralık itibariyle 5.8 GB’tan 7.1 GB’a çıkarttıklarını bunun da hatlarda önemli bir rahatlama sağlayacağını açıkladılar. TT yetkilileri ADSL kapasitesinin Ocak sonu itibariyle 8.8 olacağını, artan talebe göre de 2005 sonuna kadar bu kapasitenin 25-30 GB arasında olmasını öngördüklerini kaydettiler. Türk Telekom yetkilileri ADSL konusunu gazetemize değerlendirerek, son zamanlarda ADSL’de yaşanan kapasite yetersizliği tartışmalarına açıklık getirdi. Yapılan kampanyalar ve reklam duyuruları sonucunda beklediklerinden çok fazla abone sayısına ulaştıklarını kaydeden Türk Telekom yetkilileri, bunun sonucunda yurtdışı çıkışlarında sıkışıklık yaşandığını kaydettiler. Yetkililer ADSL hizmetinin 128 MB yerine 256 MB olarak upgrade edilmesinin de etkenlerden biri olduğunu ifade ettiler. TT’nin her konuda olduğu gibi ADSL’de de yatırımlarını planlı olarak yerine getirdiğini ifade eden yetkililer şunları söylediler: “ADSL oldukça maliyetli bir yatırımdır. İnternet kapasitesini diğer ülkelerle karşılaştırarak değerlendirme yapmak sağlıklı sonuç getirmez. Öncelikle Türk halkının ADSL’ye ne kadar talep göstereceğini görmemiz gerekiyordu. 30 GB’lik bir yatırımı baştan yapsaydık keyfi bir yatırım olurdu.” Abone sayısının birden artması sonucu Türk Telekom’un teknik destek/çağrı merkezinin zaman zaman kilitlendiğini kabul ettiklerini belirten Türk Telekom yetkilileri, “Çuvaldızı kendimize batırmıyor değiliz, aslında bu konuda da planlama yapmıştık ama yığılma olunca çağrı merkezi yetersiz kaldı, şimdi bunu aşacak yeni planlamalar yapıyoruz. Ömer Demir: 256 KB’ye kademeli geçiş olmalı İhlas Net Genel Müdürü Ömer Demir, Türk Telekom’un internet alt yapısına gerekli yatırımı yapmadan büyük reklam kampanyalarıyla ortaya çıkmasının ADSL hatlarında aşırı yoğunluktan dolayı tıkanmalara sebep olduğunu belirtti. İsrail’in yurtdışı internet çıkış kapasitesinin Türkiye’nin 5 katı olduğunu belirten Ömer Demir, “Türk Telekom hizmet kalitesini arttırmak ve müşteri memnuniyetini elde edebilmek için kapasiteyi acilen arttırmak zorundadır. Türk Telekom ilk başta 256 KB yerine 128 KB ile başlayarak akabinde ilave yatırımlarla yüksek hızlara kademeli geçiş yapabilirdi. Fiyatlar cazip olunca, gayet haklı olarak herkes abone olmak istiyor. Ayrıca ADSL satışında da, makul kâr marjları ile müşteri memnuniyetini önemseyen Internet Servis Sağlayıcıları’nı kullanması gerekmektedir.” Görkem Kaya: Ucuz abonelik talebi arttırdı Atlas Online Satış Pazarlama Direktörü Görkem Kaya, Türk Telekom’un ADSL hizmetini çok düşük fiyatlarla sunduğunu, bunun sonucunda da aşırı bir yüklenme meydana geldiğini söyledi. Türkiye’nin ADSL çıkışlarının diğer ülkelere kıyasla çok düşük olduğunu ifade eden Görkem Kaya, “Türk Telekom fiyatları baştan düşük tutmamalıydı. İyi maliyet hesapları yapılamadığı kanaatindeyim. Öncelikli ihtiyaçları olanların abone olması sağlanabilir ve altyapı tamamlandığında da fiyatlar düşürülerek bu sayı arttırılabilirdi. Böylelikle Telekom beklediği ciroyu yine yapabilirdi” diye konuştu. ADSL’de diğer bir konunun da güvenlik olduğunu belirten Kaya, spam virüslerine karşı filtrelendirme yapılamadığını ve firmaların bundan büyük zararlar görebileceğini söyledi. Cem Çelebiler: Bize verilen kâr masrafı çıkarmıyor NetOne Telekom Genel Müdürü Cem Çelebiler, internet hizmetlerinin 1996 yılından beri İnternet Servis Sağlayıcılar (ISS) tarafından rekabet ortamında verildiğini, ancak Türk Telekom’un ISS’lerin genişbant internet hizmetleri sunmalarına müsaade etmediğini söyledi. Çelebiler, Türk Telekom’un herşeyde olduğu gibi bu hizmeti de tekeline aldığını belirterek, “Diğer ülkelerde ADSL hizmeti rekabet ortamında veriliyor. Türkiye’de ADSL kullanıcısının ise maalesef başka alternatifi yok. Çok sayıda ADSL operatörünün olması gelişmeyi sağlar. Beklentimiz, bir an önce bu hizmetlerin rekabet ortamında verilmesidir” dedi. Telekomünikasyon Kurumu’nun bu yılın Ekim ayında çıkardığı kararla sistemi ISS’lere açma zorunluluğu getirdiğini anlatan Cem Çelebiler, ancak verilen kâr payının ise maliyetleri karşılamadığını söyledi.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 104123
    % 0.12
  • 3.491
    % -0.49
  • 4.1702
    % -0.46
  • 4.7181
    % -0.01
  • 145.814
    % -0.11
 
 
 
 
 
KAPAT