BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Çılgınlığa çocuklar da kapıldı

Çılgınlığa çocuklar da kapıldı

İSTANBUL- Çocuğunuz bir dükkanın önünden geçerken fazla vakit harcamaya başladıysa dikkat edin. Uzmanlar uyarıyor: Alışverişin yaş sınırı iyice düştü. İngiltere’de Ulusal Tüketiciler Birliği’nin yaptığı bir araştırma, 10 yaşındaki çocukların bile alışveriş hastalığına yakalanmış olduklarını ortaya koydu. Reklamlar ve akranlarının etkisinde kalan pek çok çocuk, 10 yaşından itibaren alışverişten zevk almaya başlıyor. Alışveriş aşkı, ergenlik dönemi boyunca artarak büyüyor, genç kadınlarda ise artık son derece yaygın. Araştırmaya göre, 10 - 19 yaşları arasındaki kızların yüzde 94’ü alışverişe çıkmanın bir tutku olduğunu itiraf ediyor. Ulusal Tüketiciler Birliği’nin başkan yardımcısı Philip Cullum, “10 yaşına gelenler çoktan ünlü markaların cazibesine kapılmış oluyorlar ya da mutlaka alınması gereken şeyler listeleri var” dedi. Cullum’a göre pek çok genç, büyüklerinin yaptığı alışverişi gereksiz görüyor, ancak iş kendilerine geldiğinde, alışveriş yapma arzularına engel olamıyorlar. Anket, 10 ile 19 yaşları arasında bin gençle yapıldı.



İSTANBUL- Çocuğunuz bir dükkanın önünden geçerken fazla vakit harcamaya başladıysa dikkat edin. Uzmanlar uyarıyor: Alışverişin yaş sınırı iyice düştü. İngiltere’de Ulusal Tüketiciler Birliği’nin yaptığı bir araştırma, 10 yaşındaki çocukların bile alışveriş hastalığına yakalanmış olduklarını ortaya koydu. Reklamlar ve akranlarının etkisinde kalan pek çok çocuk, 10 yaşından itibaren alışverişten zevk almaya başlıyor. Alışveriş aşkı, ergenlik dönemi boyunca artarak büyüyor, genç kadınlarda ise artık son derece yaygın. Araştırmaya göre, 10 - 19 yaşları arasındaki kızların yüzde 94’ü alışverişe çıkmanın bir tutku olduğunu itiraf ediyor. Ulusal Tüketiciler Birliği’nin başkan yardımcısı Philip Cullum, “10 yaşına gelenler çoktan ünlü markaların cazibesine kapılmış oluyorlar ya da mutlaka alınması gereken şeyler listeleri var” dedi. Cullum’a göre pek çok genç, büyüklerinin yaptığı alışverişi gereksiz görüyor, ancak iş kendilerine geldiğinde, alışveriş yapma arzularına engel olamıyorlar. Anket, 10 ile 19 yaşları arasında bin gençle yapıldı.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT