BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Penguen gözünü Irak’a dikti

Penguen gözünü Irak’a dikti

Yıllardır Avrupa’ya başarılı bir şekilde ihracat gerçekleştiren Penguen Gıda, önümüzdeki yıl iç pazarda yoğunlaşmayı ve büyük potansiyel olarak gördükleri Irak pazarına girmeyi hedefliyor.



İSTANBUL- Penguen Gıda Yönetim Kurulu Üyesi ve İç Pazardan Sorumlu Müdürü Haluk Kayaaslan, Irak’ın büyük bir potansiyel oluşturabileceğini belirterek önümüzdeki yıl bu ülkeye yönelmeyi planladıklarını söyledi. Kuruldukları tarihten bu yana Avrupa ve Amerika’ya geniş çaplı ihracatlar yaptıklarını belirten Kayaaslan, “Bu tecrübeyi önümüzdeki yıl iç pazara yoğun bir şekilde taşımak istiyoruz. Ayrıca Irak önümüzdeki aylarda düzelelebilir ve ülke yeniden yapılanabilir. Bu yapılanmanın oluşturacağı potansiyeli değerlendirmek istiyoruz. Diğer yandan bir diğer hedef de Rusya pazarı olacak” dedi. Güzel planlarımız var 2005 yılında Irak ve Rusya’yla ilgili bir takım planları olduğunu vurgulayan Kayaaslan, “Önümüzdeki 6 ay içinde Irak, gerek Avrupa gerekse dünya için çok büyük bir pazar olacak. Sonuçta Irak’taki bu karmaşık yapının 3-5 ay içinde sona ereceğini düşünüyoruz. Biz 2005 ve 2006’ya bakıyoruz. Irak, hem Irak halkının yapacağı hem de dışardan gelecek yatırımlarla büyük bir çekim alanı olacak. Yeniden imar edilecek. Irak büyük oranda yabancı yatırımcı çekecek. Bu yatırımların oraya gelmesiyle potansiyel ülke olma durumuna geliyor ama sıkıntıları kestirmek kolay değil. Irak’ta karmaşık durum bittiği an büyük bir potansiyel ülke olacak. Bu potansiyeli değerlendirmek istiyoruz” şeklinde konuştu. İç pazara yoğunlaşıyoruz Kuruldukları yıllardan itibaren Avrupa’ya ihracat gerçekleştirdiklerini ve büyük bir tecrübe kazandıklarını vurgulayan Kayaarslan, “Şimdi bu tecrübeyi bu güveni ve kaliteyi Türk halkına sunmak için iç pazarda yeniden yoğunlaşıyoruz. 2004 yılının başında yeniden yapılandık. Reçelde pazar lideriyiz, konservede ise dördüncüyüz. 2006’da hedefimiz tüm alanlarda pazar lideri olmak. İç pazarın dinamikleri çok farklı. İç pazar zor piyasa. Marka bolluğu, merdivenaltı firmalar ve haksız rekabet var. Kendini iyi gösteren ve pazarlama faaliyetini iyi yapan marka kimliğini koruyan firmalar bir adım önde olacak. Bunu yapan ayakta kalacak. Pazar payımız yüzde 7’lerden 10’lara çıktı. İç pazara daha çok odaklanmak istiyoruz ağırlığı daha da arttıracağız” şeklinde konuştu. Balkan tatları tuttu Balkanlara özgü yemeklerin Türk tüketicileri tarafından beğenildiğini söyleyen Kayaaslan şu söyle konuştu: “Türkiye’de ilk ve tek Penguen Gıda tarafından üretilen “Herse” (Közlenmiş Patlıcan Salatası), “Pincur” (Közlenmiş Biber Salatası) ve “Ajvar” (Közlenmiş Patlıcanlı Biber Ezmesi) ürününü tüketiciyle buluşturduk. Özellikle Yugoslavya başta olmak üzere tüm Balkan ürünlerinin kendilerine has tatları olan bu ürünler kendi başlarına yenilebileceği gibi, et, makarna ve pilav vb. yemeklerinize lezzet getirmektedir. Bu ürünler bayağı büyük ilgi görüyor. Sadece Ajvar geçen yıl 750 bin satıldı 2005’de hedef iki kat fazla satmak. İhracat için de bu ürünler düşünülüyor.”
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 106825
    % -0.03
  • 3.5168
    % -0.27
  • 4.1281
    % 0.04
  • 4.5311
    % -0.04
  • 145.254
    % 0.12
 
 
 
 
 
KAPAT