BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Olay nerede İHA orada

Olay nerede İHA orada

Dünyanın en büyük ajansları arasında ilk sıralarda yer alan İhlas Haber Ajansı bugün 12. hizmet yılına girmenin haklı gururunu yaşıyor. 165 ülkede dalgalanan İHA bayrağı, ilkeli, doğru, hızlı ve tarafsız haberciliğin simgesi haline geldi.



İSTANBUL - “Nerede olay var ise orada İHA var”. Kurulduğu 1 Ocak 1993’ten bu yana ülkemizde ve dünyada yaşanan gelişmeleri bütün haber kaynaklarından önce abonelerine ulaştıran İhlas Haber Ajansı (İHA) bugün 12 yaşına bastı. Türkiye ve dünyadaki sıcak olayları güçlü teknik altyapısı, tecrübeli haber kadrosu ile, canlı yayınlarla anında dünyaya duyuran İhlas Haber Ajansı 12. yılına “Dünyanın bir numaralı haber ajansı olma” hedefiyle girdi. İHA nasıl doğdu? İHA Genel Müdürü Fevzi Kahraman, Türkiye’nin Turgut Özal’ın aktif siyasete başladığı 1980’li yılların başına kadar sanayi toplumu hüviyetinde olduğunu belirterek, “Küreselleşme, global sistem ve bilgi toplumu söylemlerinin bütün dünyayı kasıp kavurmaya başladığı bir ortamda, 1990’lı yılların başında Türkiye’de özel televizyonların kanunlu kanunsuz patır patır yayına girmeye başladığı tarihlerde İhlas Holding Yönetim Kurulu Başkanı Enver Ören bey 1 Ocak 1993 yılında İHA’yı kurdu. Küreselleşen dünyada bilgi toplumuna geçişte yapılan bu hamle, sayın Ören’in önemli bir vizyonudur. İHA sayın Enver Ören’in vizyonudur. Dünya haber ajansı olmanın temelleri O’nun bu vizyonu sayesinde atılmıştır” diye konuştu. Temelimiz Türkiye Gazetesi İHA’nın temel altyapısının 1980’li yıllara dayandığını ifade eden Kahraman, “İHA, Türkiye Gazetesi’nin alt yapısından doğmuştur. İHA kurulmadan önce ülkemizde yeni bir gazetecilik anlayışı başlamıştı. Türkiye Gazetesi bürolaşmaya ve abone sistemine 1980’li yıllardan itibaren başladı. Hem büro hem de abone sistemi yöntemi ile yeni bir çığır açılmıştı. Bu çalışma yöntemi, ilk zamanlarda pek anlaşılamadı. Derken kısa zaman içinde Türkiye’nin her yerinde Türkiye Gazetesi büroları açıldı. Bürolarda iki tür eleman çalışıyordu. Ben de o zamanlar İzmir bürosunda görev yapıyordum. Bu elemanlardan birisi dağıtım ve pazarlama yaparken, diğeri mahalli seviyede muhabirlik yapmaktaydı. Bu muhabirler zamanla gazetenin yurt haberleri birimini oluşturdu. 1993’te İHA kurulduğunda Anadolu’da muhabirlik yapan arkadaşlarımız İHA’nın muhabiri oldu. Aslında geriye baktığımızda İHA’nın adı konuncaya kadar Anadolu’da bir muhabirlik sisteminin yıllar öncesinden devreye konduğunu görüyoruz. İHA’nın temelleri 13 yıl önceki bir vizyon ile atılmıştır. Yani İHA’nın omurgasını İstanbul ve Anadolu’da görev yapan Türkiye Gazetesi muhabirleri oluşturmuştur. Bu arkadaşlarımızın önemli bir kısmı ile halen çalışmalarımızı sürdürüyoruz” dedi. Büyük mesafe aldık Dünyada söz sahibi haber ajanslarının asırlık geçmişe dayandığını hatırlatan Kahraman, “En güçlü iki haber ajansından birinin geçmişi 125, diğerininki de 150 yıllıktır. Biz ise 12 yaşımıza girdik. Uzun ince bir yoldayız. Bütün çalışanlarımızla, ekip arkadaşlarımızla yarınlara umutla bakıyoruz. Gayretliyiz, azimliyiz. İHA bayrağını dünyadaki bütün televizyon ve gazetelerin haber merkezlerine dikeceğimize yürekten inanıyoruz. 80 yıllık Cumhuriyet döneminin en büyük özel haber ajansı olarak bu mesafeyi kısa sürede alacağımıza inanıyoruz. Teknik alt yapımız ve donanımımızla uzun yılları taşıyacak şekilde hayli mesafe aldık. 2004 yılı başından bu yana habere, muhabire yatırım yapmaya ağırlık verdik. Yatırımlarımızı hep insana yapmaktayız” diye konuştu. Daha da güçleneceğiz İHA’nın 12. yıla güçlenerek girdiğini belirten Fevzi Kahraman, “Şimdiye kadar olduğu gibi 12. yıla girerken de dünya televizyonlarının, gazetelerinin ve haber portallarının habercilik açısından gözü kulağı durumundayız. Dünyada birçok televizyon kuruluşu haberlerimize abonedir. 700’e yakın personelimiz, 500’e yakın kameramız, sabit ve mobil halde 24 canlı yayın aracımızla dünya medyasının hizmetindeyiz. Dünyanın gündemini belirleyen bir haber ajansı durumundayız. 12. yılımıza girerken, daha çok alınacak yolumuz olduğunun şuuru içindeyiz. Örgütlenmediğimiz ülkelerde temsilcilikler açmak için gayret sarf ediyoruz” diye konuştu. Başarının sırrı ne? Türkiye’de ve dünyanın her yerinde yaşanan olayları rakiplerinden önce abonelerine ulaştıran İHA’nın başarısının sırrını anlatan Fevzi Kahraman, “Başarımızın sırrı, el ele gönül gönüle vererek yaptığımız ekip çalışmasıdır. Ancak başarılı olmak için sadece ekip çalışması; takım oyunu yeterli değil. Başarımızın en önemli sırrı küresel bir dünyada gelişmeleri habercilik açısından iyi okuyabilmektir. Madem dünya rekabetine açılmışsak, bütün dünyadaki siyasi, sosyal, ekonomik gelişmeleri anında takip etmek durumundayız. Bu konularda bir vizyonunuz olması lazım. Ekip ruhuna vizyonu eklediğinizde o zaman başarıyı yakalamanız kaçınılmazdır. Taklit ediliyoruz Bunun tersi nedir? Vizyonunuz yok, dünyadaki gelişmeleri anında takip edip, fotoğrafı okuyamıyorsanız, çalışanlarınızla birlik beraberlik içinde olsanız bile başarısız olursunuz. Bu sektörde daha çok para daha çok başarılı olmak şeklinde algılanıyor. Olaylar ve gelişmelerle ilgili vizyonunuz yoksa, para da başarıyı getirmeye yetmiyor. Bu konuda İhlas Holding Yönetim Kurulu Başkanımız ve diğer medya kuruluşlarının da odalarında yer alan bir lehva vardır. Bu lehvada başarının sırrı, “Gazetecilik memuriyet değildir” ifadesi ile özetlenmiştir. İHA Türkiye’de bütün haber ajanslarının taklit ettiği örnek bir haber ajansıdır. Ama biz taklit edilmekten şikayetçi değiliz. Aksine örnek bir kuruluş olmak bizi mutlu ediyor” dedi. Sıcak haberin adresi İHA kurulduğu 1993’ten beri Türkiye ve dünyadaki gelişmeleri sıcak görüntülerle abonelerine iletmede de liderliğini koruyor. İHA’nın şirket olarak 1994 yılında kurumsallaşmaya başladığını kaydeden Genel Müdür Fevzi Kahraman, bayrağın yurt dışına nasıl taşındığını şöyle anlattı: “1996 yılının Ağustos ayında İHA’nın yurt dışı rekabete açılması için karar verildi. O gün İhlas Holding Yönetim Kurulu Başkanımız sayın Enver Ören’in ilk emirleri, “Dünya haber ajansı olmanızı istiyorum” şeklindeydi. 1996’da ilk büromuzu Kudüs’te açtık. Ardından başta Orta Doğu, Balkanlar, Orta Asya, Avrupa ve ABD olmak üzere dünyanın birçok ülkesinde bürolarımız ve muhabirlerimiz görev yapmaya başladı. Bugün ise İHA, dünyanın sayılı haber ajansları arasındaki önemli bir yerde bulunmaktadır. İhlas Yayın Holding Yönetim Kurulu Başkanı A. Mücahid Ören’in, teknik bakımdan çok güçlü olduğumuzu, habercilik açısından ise daha çok gayret sarfedilmesi gerektiğini belirterek verdiği ‘Dünyada habercilik açısından ağır rekabet şartları vardır. Bu sektörde rekabet etmek de o kadar kolay değildir. Haberin mutlaka teknik hizmetin önüne geçirilmesi lazımdır’ direktifine uyarak, yöneticisinden teknik elemanına, yazı işleri kadrosundan muhabirine kadar vefakar, cefakar ve sadık bir eleman kadrosu ile bu sorumluluğu yerine getirmeye çalışıyoruz.” İlk duyuran hep İHA İHA Türkiye ve dünyadaki gelişmeleri sıcak görüntülerle abonelerine iletmede de liderliğini koruyor. Güney Asya’da yaşanan büyük deprem ve tsunami felaketi, 2000 yılında müttefik ülke kuvvetlerinin Bağdat’ı bombalaması, 1999 yılında Makedonya’da ortaya çıkan mülteci problemi, Irak Savaşı’nda ABD askerlerinin Bağdat’ı işgali ve Saddam rejiminin yıkılması ile ilgili haberler İHA logosu ile dünya televizyonlarına ve gazetelere taşındı. Yurt içinde 81 ilden ADLS sistemiyle görüntü, fotoğraf ve haberler İHA haber merkezinde toplanıyor. İHA günde ortalama 120 görüntüyü, 700 haber metnini ve 450 fotoğrafı servise koyarak abonelerine ulaştırıyor. Bugün 165 ülkeden haber alıp haber verebilecek güçte olan İHA, abonelerine dünyanın her yerinden canlı yayın hizmeti sunuyor. Ülke tanıtımında da lider İHA’nın Türkiye’nin tanıtımına büyük katkılarda bulunduğuna dikkat çeken Genel Müdür Fevzi Kahraman, “İHA’nın merkezi Türkiye’dir. Birçok ülkede sektör temsilcileri ile işbirliği anlaşmalarımız var. İstediğimiz herhangi bir yerden istediğimiz haberi en süratli bir şekilde bir başka ülkeye taşıyabiliyoruz. Bu rekabeti sürdürürken Türkiye’deki ekonomik ve siyasi istikrar çok önemli. İstikrar ortamında ülkemizin tanıtımına çok önemli katkılar sağlıyoruz. Biz bilgi ihraç ediyoruz. Birçok ihracat kalemi içinde bilginin adı bile geçmez. Siyasi, askeri, ekonomik kararlar doğru bilgilendirmeye, doğru enformasyona bağlıdır. İHA hem dünyaya hem ülkemize doğru, tarafsız ve süratli habercilik anlayışı ile çok önemli bir enformasyon hizmeti sunmaktadır. Ülkeleri yönetenler bu ehemmiyetli hizmeti anladıkları oranda ülkelerine istikrarı getirebilmektedir” şeklinde konuştu.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT