BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Direncini kışın artır hasta olma!

Direncini kışın artır hasta olma!

Soğuk havada fazla enerji harcayan vücut, mikroplara karşı dayanıksız hale geliyor ve üst solunum yolu hastalıkları oluşuyor. Ancak direncinizi artırarak enfeksiyonlardan korunabilirsiniz...



İSTANBUL - Kışın vücut direncinin düşmesi sonucu; nezle, grip, faranjit, larenjit, sinüzit, orta kulak iltihabı, bronşit, zatürre gibi hastalıkların görülme oranı artıyor. Enfeksiyonlar özellikle çocukları, yaşlıları, hamileleri, kronik sağlık problemleri olanları daha çok etkiliyor. Soğuk hava şartlarına uyum sağlamak için vücudun daha fazla enerji harcadığına dikkat çeken uzmanlar, bu enerji ihtiyacı karşılanmadığında vücut direncinin düştüğünü ve enfeksiyonlara daha yatkın hale gelindiğini belirtiyor. Akciğerin akut veya kronik bütün hastalıklarını tetikleyen soğuk, kışın ortaya çıkan hava kirliliğinin de tesiriyle büyük kitleleri etkiliyor. Kapalı yerde yayılıyor Kış aylarında en çok nezle, grip, bademcik iltihabı, orta kulak iltihabı, sinüzit ve bronşit gibi alt ve üst solunum yolu enfeksiyonları gözleniyor. Havaların ani soğuması ile birlikte vücudumuzun mikroplara karşı direncinde düşüş meydana gelmediğini açıklayan uzmanlar, bunun çevremizde varolan mikroplara karşı bizleri daha dayanıksız kıldığını söylüyor. Ayrıca kışın zamanımızın çoğunu kapalı yerlerde geçirdiğimiz için bu mikropları birbirimize daha kolay bulaştıyoruz. İlaçları yarım bırakmayın Halsizlik, yorgunluk ve ateş gibi ortak bulgular gösteren üst solunum yolu hastalıkları; nezlede burun akıntısı, gözlerde yaşlanma; gripte kas ve eklem ağrıları; bademcik iltihabında yutkunma güçlüğü, kuru öksürük; orta kulak iltihabında kulak ağrısı; sinüzitte baş ağrısı gibi şikayetlerin oluşmasını sağlıyor. Doktorunuzun muayeneden sonra verdiği ilaçları söylediği miktarda ve sürede kullanmanızda büyük fayda var. Antibiyotikler tam kullanılmayıp yarım bırakıldığında vücudumuzdaki mikroplar bu ilaçlara karşı direnç geliştirir ve aynı antibiyotik bir daha alındığında mikroplara karşı daha az etki gösterir. Su vücudu temizliyor Kışın, vücudunuzun mikroplara karşı direncini yüksek tutmak için dengeli ve iyi beslenmeye özen gösterin. İçinde A, C ve E vitaminleri bulunan soğan, sarmısak, havuç, limon, portakal, mandalina, greyfurt, yeşil biber, marul ve salatayı sofranızdan eksik etmeyin. Hayvansal yağlar yerine bitkisel yağları yemeklerinizde kullanmayı tercih edin ve haftada en az bir defa balık yemeyi ihmal etmeyin. Bunun yanı sıra, kışın yaz mevsiminde olduğu kadar susamıyor ve çok su içmiyoruz. Bol bol su içmekte de fayda var. Su, vücudu birçok zehirden temizler, böbrekleri daha iyi çalıştırır, akciğerlerin de direncini artırır ve böylece vücuda zindelik verir. Daha da iyisi taze sıkılmış meyve suları içmek. Soğuk havada ılık duş Mümkünse her gün ılık duş alın. Duş, vücuda dirilik, enerji ve güç verir. Vücudun bir sıcak bir soğuk suya maruz kalması kan dolaşımını canlandırır. Düzenli olarak spor yapan kişiler enfeksiyonlara daha dirençlidir. Fırsat bulduğunuzda şehir yakınındaki orman ve parklarda yürüyüşler yapın, koşun... Büyük şehirlerde yaşayanların en büyük problemi olan stres; enfeksiyon hastalıklarının ortaya çıkmasını kolaylaştırır. Beresiz asla çıkmayın Ne çok kalın ne de çok ince giyinin. Giyinmede esas, üşütmeyecek ve terletmeyecek giysileri tercih etmektir. En iyisi, çok kalın ve yünlü giyecekler yerine, birkaç ince kıyafeti üst üste giyinmektir. Dışarı çıkarken mutlaka bere, atkı ve eldivenlerinizi yanınızda bulundurun. İş yerindeki tedbirler Bu mevsimde zamanımızın çoğunu kapalı ortamlarda geçirdiğimiz için iş yeri ve evimizin havasının temiz olması önem kazanıyor. Odaları her gün havalandırmak mikropların çalışma arkadaşlarına bulaşmasını önler. Ayrıca kuru havanın solunum yollarını tahriş etmesini önlemek için radyatörlere su kapları koyarak ortamın havasının nemli olmasını sağlamaya çalışmak mekanı canlandırır.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT