BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Ehl-i beyti sevmek

Ehl-i beyti sevmek

Hz. Ali’yi ilk halife seçmeyen sahabe hakkında çok ağır sözler sarf ediliyor. Ayrıca, “Hz. Ali’nin üç halifeye biat etmesi, onları idare etmek için yapılan bir takıyyedir” diyenlere ne cevap vermeli?



Sual: Hz. Ali’yi ilk halife seçmeyen sahabe hakkında çok ağır sözler sarf ediliyor. Ayrıca, “Hz. Ali’nin üç halifeye biat etmesi, onları idare etmek için yapılan bir takıyyedir” diyenlere ne cevap vermeli? CEVAP: Resulullah efendimizin arkadaşlarına sövmek, Resulullaha hakaret olur. Ehl-i beyti sevmek farzdır, ehl-i beyti sevmeyen Müslüman olarak ölmez. Ehl-i beyti sevdiğimiz gibi ehl-i beytin sevdiklerini de sevmemiz gerekir. Sevmezsek ehl-i beyti sevmemiz yalan olur. Mesela Resulullahı seven onun kayınpederlerini de, damatlarını da sevmesi gerekir. Hz. Ali’yi seven onun damadı Hz. Ömer’i de sevmesi gerekir. Hz. Ömer’e lanet eden onun kayınpederi olan Hz. Ali’yi üzmez mi? Bir Müslüman’a lanet edenin kendisi lanetlik olur. Hz. Ali’ye lanet eden de lanetliktir. Ama uydurma tarih kitaplarına değil, Allah ve Resulünün buyurduklarına yani Kur’an-ı kerime, hadis-i şeriflere bakmak lazım. Kur’an-ı kerimde ve hadis-i şeriflerde Eshab-ı kiramın tamamının Cennetlik olduğu bildiriliyor. Ölçümüz uydurma tarih kitapları değil, Kur’an-ı kerim ve hadis-i şerifler olmalı, İbni Sebe’nin uydurduğu yalanlara itibar etmemeli. Hz. Ali de, üç halifeye biat etti. Meşru halife olmasalardı, Hz. Ali biat eder miydi? Üç halifeye meşru halife değil diye lanet edilirse, dolayısıyla üç halifeye biat edenlere de, onları halife yapanlara da lanet edilmiş olur. Üç halifeye biat edenlerin içinde Hz. Ali de vardır. O zaman Hz. Ali’ye lanet edilmiş olur. Ayrıca Hz. Ali için (24 yıl boyunca üç halifeye ses çıkartmayarak, hakkı gizleyerek, iki yüzlülük ederek onları idare etti) demek de çok çirkin bir iftiradır. Lanet etmek Sual: Yezid’e lanet etmek caiz midir? CEVAP: Yezid, Müslüman idi. Namaz kılardı. İslamiyet’e düşman değildi. Yüzüğünün taşı üzerinde Rabbünallahyazılı idi. Kerbela olayına o da üzülmüştür. (S. Ebediyye) İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki: Evet, alçak Yezid, inatçı ve fasık idi. Ona da lanet edilmemesi Ehl-i sünnetin, kâfir bile olsa, bir kişiye lanete izin vermediği içindir. Ancak kâfir olarak öldüğü bilinen kimseye lanet etmek caizdir. Ebu Leheb ve eşi gibi. Yoksa Yezid’e lanet edilmemeli, demek değildir. Allahü teâlâyı ve Onun Resulünü incitenlere Allah lanet etsin demek caizdir. (1/251) Yezid’in kâfir olduğuna dair bir delil bulunmadığı için ona da lanet edilmez. Ama yukarıda bildirildiği gibi, Allah ve Resulünü incitenlere lanet olsun demekte mahzur olmaz. Ödünce tarih koymak Sual: Bekara suresinin 282. âyetinde (Borç verirken vadesini yazın) buyuruluyor. Her ne kadar ödünç denmiyorsa da, halk arasında ödünce de borç deniyor. Ödünç verirken, senede tarih koymak caiz midir? CEVAP: Alış veriş yapıp borçlanınca senede tarih konur, ödünç alıp verirken ödeme tarihi bildirilmez ve senede tarih konmaz. Koymak gerekirse, Maliki’yi taklit ettim demek yeterlidir. Diğer üç mezhepte ödünç verirken vade tarihini belirtmenin mahzuru yoktur.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT