BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Çaylar SAbancı’dan

Çaylar SAbancı’dan

Sabancı Grubu, ‘’Deren’’ markasıyla çay sektörüne girdi. Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı; son dönemde GıdaSA olarak su, piliç gibi pazarlara da girdiklerini hatırlatarak,



Saka’yla su, Ömür’le piliç piyasasına giren Sabancı, şimdi de Deren markasıyla çay pazarında. 2004’te 290 milyon dolar ciro elde eden GıdaSA, 2005’te 400 milyonu hedefliyor. İSTANBUL- Sabancı Grubu, ‘’Deren’’ markasıyla çay sektörüne girdi. Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı; son dönemde GıdaSA olarak su, piliç gibi pazarlara da girdiklerini hatırlatarak, “Şimdi bundan sonra daha başka yeni alanlara girmek yerine bulunduğumuz sektörlerde derinleşmek, ürün çeşitliliğine eğilmek ve mevcut markaları genişletmek gibi stratejilerimiz var.” diye konuştu. Sabancı Holding Gıda ve Perakendecilik Grup Başkanı Haluk Dinçer ise, GıdaSA’nın 2005’te yüzde 18 büyüme ile 400 milyon dolar ciro hedefi bulunduğunu açıkladı. 5 yılda yüzde 30 pazar hedefi Sabancı Holding şirketlerinden GıdaSA’nın çay işine girmesi dolayısıyla bir tanıtım toplantısı düzenlendi. Toplantıya katılan Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, çayın çok sevilen bir içecek olduğunu belirterek, Deren çaylarının da sağlığa önem verilerek, çok büyük titizlikle hazırlandığını vurguladı. Sabancı, artık tüketicinin bilinçlendiğini, Deren’i alırken sertifikasına ve tarihine bakacağını kaydederek, ürünün paketinin bayatlamayı geciktirici özelliğinin bulunduğunu bildirdi. Sabancı Holding Gıda ve Perakendecilik Grup Başkanı Haluk Dinçer de GıdaSa olarak vizyonlarının Sabancı markasının değerli mirasını başarıyla geleceğe taşımak olduğunu vurgulayarak, ‘’Deren markasıyla ilk adımları attığımız çay pazarındaki hedefimiz, Sabancı’nın gıda sektöründeki bilgi birikimini sıcak içecek pazarında da başarıyla kullanarak, çok kısa bir sürede liderlik koltuğuna oturmak’’ diye konuştu. GıdaSa İçecek Genel Müdürü Adnan Erem ise, Türk insanı için çayın bir içecek olmanın çok ötesinde kaynaşma, paylaşma, yakınlaşma, sohbet, sıcaklık, arkadaşlık ve birleştirme anlamına geldiğini ifade ederek, ‘’Biz de bu güzel gelenekten yola çıkarak Deren markasını oluşturduk’’ dedi. Erem, bu markayla pazara son derece iddialı girdiklerini belirterek, ‘’Önümüzdeki 5 yılda her üç tüketiciden birinin Deren’i tercih edeceğine inanıyoruz. 2010 hedefi yüzde 30 pazar payıdır’’ dedi. 3 bin ton çay Karadeniz Bölgesi’ndeki en iyi çayları topladıklarını anlatan Erem çay işine girmede yatırımın maliyetinin 5-6 milyon dolar olduğunu bildirdi. Karadeniz yöresine ait 2004 yılı Mayıs ayı mahsulü çaylardan 3 bin ton çay satın alarak sektöre giriş yaptıklarını vurgulayan Erem, nem ve rutubetin en az olduğu Konya’da çayları stokladıklarını ve ihtiyaca göre Adapazarı Hendek’teki fabrikaya getirip işledikten sonra pazara sunduklarını sözlerine ekledi. Enerji çayı piyasada Sabancı Grubu’nun yeni çay markası Deren, ‘’Harmancı’’ anlamına geliyor. Deren; gerek dökme, gerekse poşette toplam 26 ayrı çeşitle pazara sunulurken, bunlar arasında Beslenme Uzmanı Prof.Dr.Osman Müftüoğlu’nun katkılarıyla hazırlanan ‘Bayanlara özel ‘, ‘form’, ‘Kış keyfi’ ve ‘Active’ adlı çaylar da bulunuyor. Enerji verici bitkilerle hazırlanmış ‘Active’ çayıyla Sabancı, çay sektöründe bir ilk sayılan enerji çayını piyasaya çıkarmış oldu. Çay pazarımız 575 milyon dolar Türkiye, 575 milyon dolarlık çay pazarı büyüklüğü ile çay tüketiminde dünyada ilk sıralarda yer alan 5 ülkeden biri konumunda. Ülkemizde her yıl toplanm 173 bin ton çay satışı yapılıyor. Avrupa’da ise siyah çay olarak bilinen çaydan ziyade bitkisel çaylar ilgi görüyor. Sadece Almanya’da yıllık bitkisel çay tüketimi 18 bin ton olarak belirtilirken, Türkiye’de bu rakam sadece 1500 ton civarında. 2500 kişide test edildi Sabancı Grubu, çay piyasasına girmeden önce Deren’i Türk damak tadına en uygun şekilde üretebilmek için tam 2 bin 500 kişiye test ettirmiş. Karadeniz’de toplanan yaş çayı yurt dışından ithal edilen Seylon çayıyla harmanlayıp farklı bir lezzet oluşturan Sabancı, Türkiye’de bir ilk olarak pazarladığı çayları sertifikalı olarak satışa sunuyor. Sabancı böylece önümüzdeki dönemde ihraç etmeyi planladığı Deren çayı daha şimdiden AB standardına uygun halde hazırladığını göstermiş oldu.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 98455
    % 1.69
  • 5.3279
    % -0.7
  • 6.0542
    % -0.85
  • 6.8869
    % -0.64
  • 220.305
    % -0.61
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT