BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Hastalıkların ilacı sofrada

Hastalıkların ilacı sofrada

Grip, soğuk algınlığı, bronşit gibi kış hastalıklarına yakalanamamak ve güçlü bir savunma mekanizması oluşturmak iyi beslenmeden geçiyor. İşte dengeli beslenmenin püf noktaları.



İSTANBUL (İHA) - Kış mevsimi kendine özgü hastalıkları da beraberinde getiriyor. Soğuk algınlığı, grip, bronşit derken yorgan döşek serilmemek elde değil. Çünkü bu dönemde milyarlarca mikrop havada uçuşuyor, virüsler ve serbest radikaller her gün vücuda hücum ediyor. Dolayısıyla sizi hastalıklardan korumakla görevli bağışıklık sisteminizin aylarca sürecek olan savaşı da başlıyor. Bu sebeple, kışı sağlıklı geçirmeniz için bağışıklık sisteminizi güçlendirmeniz büyük önem taşıyor. Vücudunuzu kışa hazırlamanın en etkili yolu ise öncelikle yeterli ve dengeli beslenmekten geçiyor. Diyetisyen Reyhan Nergiz, kış aylarında salgın hastalıkların -özellikle de gribin- artmasıyla birlikte vücut direncinde azalma görüldüğüne dikkat çekerek, aktif ve güçlü bir savunma mekanizmasının temelinde yeterli ve dengeli beslenmenin yattığını söyledi. Sebze ve meyve Dünya Sağlık Örgütü’nün, antioksidan etkiye sahip oldukları için günde 5-9 porsiyon sebze meyve tüketilmesini önerdiğini hatırlatan Diyetisyen Nergiz, “Bu sebeple sofrada sebze ve meyveler eksik edilmemeli. Özellikle de C vitamini bakımından zengin olanları. Çünkü C vitamini, bakterilere karşı savaşan savunma hücrelerine nüfuz ediyor ve vücudu zararlı maddelere karşı koruyor. Bu sayede enfeksiyonlara yakalanma riskini azaltıyor, enfeksiyon oluşmuşsa hastalığın daha kısa sürede atlatılmasını sağlıyor” dedi. Nergiz, kış mevsiminde, C vitamininin yanı sıra antioksidan özelliğe sahip A ve E vitaminlerine de daha fazla ihtiyacın bulunduğunu belirterek, “Antioksidanlar, hücrelerdeki oksitlenmeyi önleyen maddeler olarak nitelendiriliyor. Bunu vücudunuzdaki bazı enzimleri arttırıp savunma mekanizmanızı daha da güçlendirerek gerçekleştiriyorlar. Bu sayede vücut direnciniz artıyor” diye konuştu. Bol su için Hem kış mevsimini sağlıklı ve zinde geçirmek hem de kabızlık problemiyle karşılaşmamak için sofrada lifli besinlere ağırlık verilmesi gerektiğini ifade eden Diyetisyen Reyhan Nergiz, “Haftada 2-3 kez kuru baklagil, her yemekte de salata tüketmeye özen gösterin” dedi. Diyetisyen Nergiz, kış mevsiminde bol sıvı tüketiminin sağlık açısından büyük rol oynadığını da vurgulayarak, “Suyun, vücutta gerçekleştirdiği pek çok önemli işlevi var. Su, toksinlerin vücuttan atılmasını sağlıyor, dolaşım ve boşaltım sistemini düzene sokuyor. Kaybedilen mineralleri vücuda kazandırıyor, cilde canlılık veriyor. En önemlisi de bağışıklık sistemini güçlendiriyor ve yeni hücre üretimini hızlandırıyor. Dolayısıyla her gün 2.5-3 litre sıvı almayı ihmal etmeyin. Günde 8-10 bardak su içip, bol sebze meyve tüketerek sıvı ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz” diye konuştu. Bitkisel çaylar Grip ve soğuk algınlığında etkili yöntemlerden birinin de bitkisel çaylar içmek olduğunu kaydeden Nergiz, “C vitamini yönünden zengin olan kuşburnu, bağışıklık sistemini güçlendiren etkisi sayesinde özellikle gribe karşı son derece etkili. Adaçayı ve Ihlamur göğsü yumuşatıyor, balgam söktürüyor ve vücudun terlemesini sağlıyor. Zencefil, rezene, anason, kekik otu, ağaç hatmisi gibi bitkiler de soğuk algınlığı ve gribe karşı son derece faydalı. Ancak bu çayları yan etkilerine karşı günde 1-2 fincandan fazla tüketmeyin.” dedi. Az yağ bol protein Diyetisyen Reyhan Nergiz, kış mevsiminde hastalıklardan korunmak için yağ tüketimini azaltmaya özen gösterilmesi gerektiğini de belirterek, “Çünkü aşırı yağ tüketimi, vücuttaki bağışıklık sistemini olumsuz etkileyerek hastalıklara yakalanma riskinizi arttırıyor. Bir başka olumsuz yönü de, hastalık süresini uzatması. Yemeklerden alacağınız yağ yeterlidir. Ayrıca protein tüketimini artırın. Çünkü bağışıklık hücrelerinin neredeyse yüzde 90’ı, kaynağını proteinden alıyor. Bu mevsimde sebze ve meyvelere renk veren fitokimyasalları da unutmayın.” dedi. > Esra Yargıcı
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 100141
    % 0.47
  • 5.2903
    % -0.78
  • 6.0238
    % -0.54
  • 6.9195
    % 0.02
  • 218.193
    % -1.07
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT