BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > ABD iPod’a doymuyor Türkiye’ye sıra gelmiyor

ABD iPod’a doymuyor Türkiye’ye sıra gelmiyor

Küresel dijital müzik pazarının yüzde 50’sini tek başına elinde bulunduran Apple iPod’ların üretimi yetişmediği için Amerika ve Japonya’dan Türkiye’ye sıra gelmiyor.



İSTANBUL- Bugüne kadar tüm dünyada ‘yeni trend yeni anlayış sloganıyla’ 10 milyon adet satan dijital müzik çalıcısı iPod’lar ABD ve Japonya pazarını doyurmaya yetmiyor. Türkiye’ye ilk geldiği yıl 280 adet, ikinci yıl 4 bin 200 adet satan dijital müzik çalıcısı iPod’un 2005 yılındaki tahmini satış rakamları katlanarak 30 bini bulacağı belirtiliyor. Dijital müzik çalıcısı iPod’ların Mac satışlarını önemli ölçüde arttırdığını belirten Apple’ın Türkiye temsilcisi Bilkom’un Genel Müdürü Veli Tan Kirtiş, “Ancak dünyada yaşanan aşırı talep yüzünden Türkiye’nin de içinde bulunduğu Avrupa ülkelerine iPod’lar yetiştirilemiyor. Biz de aşırı talep patlaması yaşandığı için bu ürünün satışını yavaşlatma yoluna gittik. Üretim genişlemesi olunca pazarlama stratejisini değiştirip daha geniş kitlelere ulaştıracağız. Şu anda iPod’lar sadece Boyner mağazalarında, Vatan Computer ve bazı müzik marketlerde satılıyor” diye konuştu. Dört kat büyüdük Bilkom’un Genel Müdürü Veli Tan Kirtiş, 2004 yılında 17 milyon dolar olan cirolarını, bu yıl Apple ürünlerinin dünyada oluşturduğu sinerjiden yararlanarak 25 milyon dolara çıkarmayı hedeflediklerini de bildirdi. Son yılların en yüksek büyümesini gerçekleştirdiklerini bildiren Kirtiş, 2004 gelirlerinde en yüksek büyümeyi tüketici pazarında gerçekleştirdiklerini kaydetti. Kirtiş, “Apple gibi Bilkom’un büyümesinde de iPod ve taşınabilir bilgisayarlar önemli pay alıyor, bu yıl hedefimiz tüketici pazarında yüzde 90 oranında büyümektir” dedi. Kirtiş, geçen yıl ciroda öngörülen yüzde 50 artış hedefini aşan Bilkom’un, Türkiye bilişim teknolojisi pazarının 4 katı büyüyerek bir rekora imza attığını anlattı. Pazarlama yetersiz Bilkom Satış Müdürü Fikret Ballıkaya da, Apple’ın şu ana kadar Amerika pazarına yönelik pazarlama stratejisi benimsediği için global bir ürün haline gelen iPod’ların aşırı talep görmesi üzerine bazı sıkıntılar yaşadığını söyledi. Ballıkaya, “Apple’ın bu kadar ses getiren bir ürünü dünya çapında pazarlama teşkilatı yoktu. İlk olarak öncelikli pazar Amerika’yı sonra da Japonya’yı doyurmayı tercih etti. Türkiye’nin de içinde bulunduğu Avrupa ülkelerine ürün gelince biz de rahatlıkla alabiliyoruz, ancak ABD ve Japonya’dan bize sıra gelmiyor” dedi. Microsoft’un ihalesine itirazımız var Konuşma ve sunumların ardından sorularımızı cevaplandıran Bilkom Genel Müdürü Veli Tan Kirtiş, Microsoft - Windows’un Türk Hükümeti’nden aldığı ihale konusunda herhangi bir kurumun tek platforma bağımlı hale getirilmesini doğru bulmadıklarını dile getirdi. Kirtiş şöyle konuştu: “Doğru ürünü doğru yerde konuşlandırmak lazım. İşi tek stardarda indirgemek yanlış olur. Nasıl insanlara aynı marka otomobile binmeyi, aynı kıyafeti giymeyi dikte edemiyorsak, bilgisayarda da bu böyle olmalı. Herkesin ihtiyacı farklı olabilir. Belki benim daha fazla performansa veya güvenliğe ihtiyacım var. Alternatif sunmak gerekir.”
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT