BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Limon satışında “reklam” umudu

Limon satışında “reklam” umudu

Limon üreticisi ülkeler arasında önemli yeri olan, ancak arz-talep dengesizliği sebebiyle her yıl tonlarca ürünün çöpe atıldığı Türkiye’de, üreticiler ve üretici birlikleri reklam yoluyla satışı artırmak için kaynak arayışına girdi.



ERDEMLİ - Limon üreticisi ülkeler arasında önemli yeri olan, ancak arz-talep dengesizliği sebebiyle her yıl tonlarca ürünün çöpe atıldığı Türkiye’de, üreticiler ve üretici birlikleri reklam yoluyla satışı artırmak için kaynak arayışına girdi. Türkiye’nin yıllık 600 bin ton olan narenciye üretiminin yüzde 50’sini karşılayan Mersin’in Erdemli ilçesi Ticaret ve Sanayi Odası (ETSO) Başkanı Duran Kara, limonun her yıl en az 70 bin tonunun dalında çürüdüğünü ifade ederek, ‘’600 bin ton olan yıllık üretimimizin bu yıl 700 bin tonu bulacağını tahmin ediyoruz. Ancak, bu üretimin sadece 200 bin tonu iç piyasada tüketiliyor. Ucuz olmasına rağmen elde kalan limonun tüketimini artırmak için tüm umutlarımızı reklama bağladık’’ dedi. Satışları artırmak için reklam yapmak istediklerini belirten Kara, ‘’Tüketimi artırmak için yapmak istediğimiz reklamın maliyetine Akdeniz’deki tüm odaların ortak olmasını istiyoruz. Çünkü sorun sadece bizim değil, Hatay’dan Ege’ye kadar tüm narenciye üreticilerinin problemidir’’ dedi.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT