BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Servisi yaygın olmayan kombileri almayın!..

Servisi yaygın olmayan kombileri almayın!..

Almanya’da üretilen Aura-Wolf markalı çevreci kombileri Türkiye pazarına dahil eden İhlas Pazarlama Enerji Grubu servis alt yapısına büyük yatırım yapıyor. Yeni başlatılan E-servis hizmetiyle Aura-Wolf müşterileri internet ortamında servise bıraktığı ürününü izleyebiliyor.



* Almanya’da üretilen Aura-Wolf markalı çevreci kombileri Türkiye pazarına dahil eden İhlas Pazarlama Enerji Grubu servis alt yapısına büyük yatırım yapıyor. Yeni başlatılan E-servis hizmetiyle Aura-Wolf müşterileri internet ortamında servise bıraktığı ürününü izleyebiliyor. * İhlas Pazarlama Enerji Grubu tarafından Almanya’dan Türkiye’ye getirilen Aura-Wolf kombilerin en önemli özelliği zehirli gazları yok etmesi... AB’de yasaklanan ancak ucuz olduğu için Türkiye’de sıklıkla satılan tek eşanjörlü kombiler ise havaya zehir saçıyor. İSTANBUL- Avrupa Birliği’nin çevre ödülü sertifikalı ve Alman yüksek teknolojisine sahip Aura Wolf Kombi’nin Türkiye iş ortağı İhlas Pazarlama Enerji Grubu yatırımlarına hız verdi. Toplam 300 milyon YTL’lik (300 trilyon lira) kombi pazarından önemli bir pay almayı hedefleyen Aura Wolf, bunun için öncelikle teknik alt yapısını AB standartlarına getirdi. Gazetemize sektörü değerlendirerek hedeflerini anlatan İhlas Pazarlama Enerji Grubu Koordinatörü Ömer Murat, doğalgazın Türkiye’ye gelmesine bağlı olarak Türkiye’de kombi kullanımının 1989 yılında başladığını, günümüzde kombiye geçen 2 milyon aile sayısının önümüzdeki 10 yılda 5 milyonu bulacağını söyledi. Müşteri istedi satmadık Aura Wolf olarak üç büyük avantajlarının bulunduğunu ifade eden Ömer Murat bunların, son teknoloji ile donatılmış kalite ve konfor, AB standartlarına uygun çevreci özellik ile uzman kadrolara teslim edilmiş servis ağı olduğunu belirtti. Murat şöyle konuştu: “Başta Almanya olmak üzere Avrupa ülkelerinde büyük bir pazar payı bulunan ve özellikle gurbetçilerimiz tarafından iyi bilinen bir marka olan Wolf ile Türkiye pazarında ortak iş yapma konusunda anlaştık ve ürünümüzün adını ‘Aura Wolf’ olarak tescilledik. Biz bu sektörde uzun soluklu olmak için öncelikle servis alt yapımızı güçlendirdik. Bilgisayar donanımı olan ve başında mühendis bulunan servislerle çalışıyoruz. Bu servislere eğitim vererek AB standartları ile donatıyoruz.” Pazar henüz doymadı Sektörde yeni olmalarına rağmen, sektörle ilgilerinin çok eskilere dayandığını anlatan Ömer Murat şöyle devam etti: “Doğalgaz Türkiye’de ilk kez 89-90 yıllarında Ankara’da kullanıldı. Sonra İstanbul’da Büyükşehir Belediyesi doğalgazı getirince ilk olarak Yenibosna’daki İhlas Yuva Sitesi’nde topluca uygulandı. Biz o zaman Fransa’dan getirdiğimiz ürünleri kullandık. Sektör bazında faaliyet göstermemiz ise 96 yıllarında oldu. Atmosferik kazanlar satışı yaptık. Ankara’da birinci, Türkiye genelinde ise 3. sıradaydık. Fransa’daki firmanın satılmasıyla distrübitörlük el değiştirdi ve 95 yılında sektöre yeniden giriş yaptık. Dolayısıyla sektörde aslında en başından beri bulunmaktayız.” Türkiye’deki pazarın müşteri talebine göre şekillendiğini söyleyen Ömer Murat, “Ürünümüz kalitesine göre uygun fiyatlarda satılıyor. 1.600 YTL’den (1 milyar 600 milyon TL) satılıyor. Modellerde kilowatt evlerin büyüklüğüne göre değişiyor” şeklinde konuştu. Çevre düşmanı kombi satıyorlar? İhlas Pazarlama Enerji Grubu Koordinatörü Ömer Murat, zehirli gaz üreten tek eşanjörlü kombilerin AB ülkelerinde yasaklandığını ancak ucuz olduğu için tercih edilerek Türkiye’de sıklıkla kullanıldığını belirtti. Murat şunları söyledi: “Tek eşanjörlü kombi hem sıcak suyu hem de ısıtma suyunu aynı ısıtıcıdan sağlayan cihaz demektir. ‘Bana sıcak suyumu sağlayın yeter’ diyen müşterinin ihtiyacını karşılıyor. Cihazdaki fonksiyonlar azalınca cihazın içinde kullanılan malzemeler de azalıyor dolayısıyla fiyatı düşüyor. Tek eşanjörlü modellerde sıcak suyu yönlendiren motor ve sensörler yok ve ısı dengeli olmuyor. Bütün suyu tek kanaldan veriyorsunuz. Kireçlenmeler ve delinmeler olabiliyor. İki eşanjörde ise ısıtma ve sıcak suyu ayrı kanallarda ısıttığı için her dakika sıcak su konforu ve cihazın ömrünün uzun olması gibi avantajları getiriyor. Ancak tek ve iki eşanjörde kombiden sızan zehirli gazları yok etme özelliği olmadığı için çevreyi kirletiyor. Bu tür kombilerin kullanımı AB’de yasak. Üçüncü eşanjör ise verimi arttırmanın yanı sıra, atık gazlarda bulunan azotoksitler ve zehirli karbonmonoksitleri yok ediyor. AB ülkeleri üç eşanjörün daha ilerisi olan yoğuşmalı modelleri kullanmaya başladı. Türkiye’de satılan 30 kombi markasının sadece birkaçı bu tür ürünleri getiriyor.” Müşteri internetten servisi denetliyor İhlas Pazarlama Enerji Grubu Koordinatörü Ömer Murat, yeni başlattıkları e-servis uygulaması ile isteyen müşterinin kendi seri numarasıyla www.auraenerji.com adresine girerek cihazın arıza durumunu, yedek parçayla ilgili son durumunu izleyebileceğini söyledi. Yapılan bütün işlemlerin, kullanılan malzemenin bilgisayarda kayıtlara girdiğini söyleyen Ömer Murat, “Biz de bu bilgileri merkezden kontrol altına almış oluyoruz. Böylece servisleri de online olarak denetlemiş oluyoruz. Ayrıca yetkili servislerin orijinal parça kullanıp kullanmadığını da stoklarına girip görebiliyoruz” dedi. Uzman personel şart Ömer Murat servislerde aranılan özellikleri de şöyle sıraladı: “Bir bilgisayar alt yapısı olmalı, başında bir mühendis bulunmalı, teknik elemanlar da en az meslek okulu mezunu olmalı. Daha sonra bu elemanları eğitime çağırıyoruz ve ürünlerimizle ilgili eğitimden geçirdikten sonra sertifika veriyoruz. Servis TSE’ye uygun olması gerekiyor. Türkiye genelinde 50 servisimiz var. Yavaş ve emin adımlarla servis alt yapımızı genişletiyoruz.” Arıza ihbar sistemi verimi artırıyor Aura Wolf kombi modellerinin hepsinde ‘arıza ihbar sistemi’ var. Kullanımdan ya da cihazın kendisinde kaynaklanan bir arızada sistem otomatik olarak devreye giriyor ve dijital olarak arıza kodunu gösteriyor. Cihaz üzerindeki kartuj vasıtasıyla ne tür bir arıza olduğu anlaşılıyor. Bu da yetkili servisin işini kolaylaştırıyor. Pratik çözüm üretiliyor ve gereksiz tahribatı önlüyor. Duruma göre bazı küçük arızaları kodunu söylemek kaydıyla telefonla yönlendirilerek müşterinin kendisinin de arızayı gidermesi sağlana-biliyor. Bu da hem zamandan hem paradan tasarruf sağlıyor.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 95953
    % -0.94
  • 5.8268
    % -0.21
  • 6.5545
    % -0.3
  • 7.5474
    % -0.22
  • 237.702
    % -0.48
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT