BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Sebzeleri karıştır kanserden korun!

Sebzeleri karıştır kanserden korun!

Beslenme uzmanlarının son gözdesi ‘Akdeniz-Asya diyeti...’ Bu yeni rejime göre kanseri önleyen birkaç sebze bir arada kullanılıyor ve faydalı tesirleri artırılıyor...



ANKARA - Beslenme uzmanlarının yeni gözdesi “Akdeniz-Asya diyeti”, Akdeniz ve Asya yemek alışkanlıklarının sağlıklı taraflarını birleştiriyor ve özellikle kansere karşı koruyucu bir beslenme şekli ortaya çıkarıyor. Uzman Diyetisyen Ferin Batman, özellikle ABD’de çok yaygın olan ve kansere karşı korunmayı sağlayan, ‘Akdeniz-Asya diyeti’nin (Mediterrasian Diet) çok etkileri bulunduğunu bildirdi. Bu beslenme modelini benimseyenlerin olmaları gereken ağırlığa kolayca ulaştıklarını ve kilolarını koruduklarını söyleyen Batman, bu diyetin zayıflamak için düşünülmemesi gerektiğini vurguladı. Söz konusu diyette, Akdeniz ve Asya’nın yemek alışkanlıklarının sağlıklı taraflarının birleştirildiğini kaydeden Batman, “Ortaya son derece sağlıklı ve özellikle kansere karşı koruyucu bir beslenme sistemi çıkmış. Bu sağlıklı beslenme şeklinin yan etkisi de zayıflamak ve kiloyu korumak. Bu beslenme biçimi benim her zaman tavsiye ettiğim ve ‘Türk Yemekleriyle Diyet’ modeline oldukça yakın” diye konuştu. Börek de ye pilav da... Bu diyette yeterince karbonhidrat alınması gerektiğini anlatan Batman, “Basit şekerler yerine, sağlıklı pişirme tekniklerine dikkat ederek, diyet yaparken özlediğiniz pilav, patates, börek ve kek gibi besinleri yiyebiliyorsunuz. Böylece de yüksek protein diyetlerinin zararlı etkilerinden korunmuş oluyorsunuz. Diyet yaparken ilk önce yasaklanan yağlar, bu beslenme biçiminde hak ettikleri yeri buluyor. Katı yağlar hariç, omegalar açısından zengin bitkisel yağlara Akdeniz-Asya diyetinde sıklıkla yer veriliyor” diyor. Akdeniz-Asya beslenme modelinde, sebze ve meyvelerin de bol bol yer aldığını söyleyen Batman, “Bu diyette, kanser önleyen birkaç sebzenin bir arada kullanılmasının daha faydalı olduğu görüşü var. Brokoli ve domatesi bir arada yemek gibi... Çünkü her ikisinin içindeki kanserle savaşan maddeler birbirinden farklı ve bir araya geldiklerinde çok daha iyi savaşıyorlar. Buna benzer şekilde, yemek hazırlarken değişik sebzelerin ve değişik meyvelerin karıştırılması tavsiye ediliyor” diye konuştu. Renkleri koyu olsun Diyetisyen Ferin Batman, ‘Antioksidantlar’ın Akdeniz-Asya diyetinde çok önemli yer tuttuğunu belirterek, meyve ve sebze seçerken, koyu renkli olmalarına ve renk çeşitliliğine özellikle dikkat edilmesi gerektiğini ifade etti. Besinlere kırmızı rengi veren ‘karotenler’in kanseri önlemede ve savaşmada büyük bir rol oynadığının tespit edildiğini bildiren Batman, “Bu beslenme biçimini uyguladığınızda kekinizden taviz vermeden hem sağlıklı besleniyor hem de zayıflayabiliyorsunuz. En iyi tarafı da hem Akdenizli hem Asyalı olan biz Türklerin beslenme sistemine, Türk yemeklerine oldukça uygun olması...” diye konuştu. Peki hangi sebzeler? Akdeniz-Asya diyetinde; brokoli, karnabahar, lahana, kereviz, pırasa, soğan, domates, maydanoz, elma, üzüm, kiraz, kurubaklagiller ve çayın, sıkça ve karıştırılarak yenmesi tavsiye ediliyor...
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT