BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Hedef, 51. yılda 3 milyar euro ciro

Hedef, 51. yılda 3 milyar euro ciro

Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç, ‘’En büyük hedefimiz, Avrupa’nın her hanesine girmektir. Bu hedefimizin en büyük taşıyıcılarından biri de, tabii ki Arçelik olacaktır’’ dedi.



Arçelik Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir, “Vizyonumuz, 5 yıl içinde kendi sektörümüzde dünyanın en çok tercih edilen ilk 10 markasından birine sahip olmaktır’’ diye konuştu. > Mehmet Gel İSTANBUL-Türk sanayisinin öncü kuruluşlarından Arçelik, 50 yılı geride bırakmanın coşkusunu yaşıyor. Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç, 50 yıllık tarihinde Arçelik’in büyük bir ihtimalle Türkiye’nin her hanesine girdiğini belirterek, ‘’Koç Topluluğu olarak şimdi en büyük hedefimiz, Avrupa’nın her hanesine girmek olacaktır. Bu hedefimizin en büyük taşıyıcılarından biri de, tabii ki Arçelik olacaktır’’ dedi. 2005 yılı içinde 3 milyar euro ciro hedeflediklerini belirten Arçelik Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir ise, ‘’Vizyonumuz, 5 yıl içinde kendi sektörümüzde dünyanın en çok tercih edilen ilk 10 markasından birine sahip olmaktır’’ diye konuştu. 101 ülkeye ihracat Arçelik’in 50. kuruluş yıldönümü nedeniyle düzenlenen basın toplantısında konuşan Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç, Koç Topluluğu’nun Türkiye’nin geleceğine her zaman inandığını ve bu gelecek için yatırım yaptığını söyledi. Koç, gelirlerinin büyük bir bölümünü yurt dışı pazarlardan elde etmeyi, Türkiye’nin ihracat gücüne katkıda bulunmayı amaçladıklarını kaydederek, ‘’Ürünlerimizin dünya pazarlarında Türkiye’nin ve Türk sanayiinin kalite işareti olarak anılmalarını hedefledik. Bu hedeflerimizin tümü açısından Arçelik bizler için bir başarı ve gurur vesilesidir’’ dedi. Arçelik’in sadece Koç Topluluğu’nda değil, Türk özel sektörü ve Türk sanayiinin de ‘’amiral gemisi’’ olduğunu vurgulayan Koç, geçen 18 yıl içinde 14 kez özel sektörün en büyük şirketi olan Arçelik’in, en beğenilen şirket ve en çok bilinen marka araştırmalarında da açık ara birinci olduğunu söyledi. Koç, bugün 101 ülkeye ihracat yapan Arçelik’in, İtalya, Rusya ve Çin’de ofisleri, Almanya, İngiltere, Fransa, İspanya, Polonya ve Avusturya’da satış ve pazarlama şirketleri, Türkiye ve Romanya’da 8 işletmesi olduğunu bildirdi. Kapasite artacak Arçelik Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir de, 2004 yılında önceki yıla göre yaklaşık yüzde 30 büyüme gerçekleştiren Arçelik’in, 2 milyar 686 milyon euro konsolide ciro elde ettiğini ve yurtdışı gelirini artırdığını bildirdi. 2001 yılında 1.5 milyon adet olan buzdolabı kapasitesinin geçen yıl Türkiye ve Romanya’da toplam 3 milyon 750 bin adede çıktığını kaydeden Özdemir, ‘’2005 itibariyle bu rakam 4 milyon 700 bin adedi bulacak’’ dedi. Çamaşır makinesi kapasitesinde geçen yıl 3 milyon adede yükseldiklerini ve bu yıl 3.5 milyona ulaşacaklarını belirten Özdemir, 2006 yılında devreye girecek Rusya yatırımının, bu kapasiteyi daha da artıracağını söyledi. Geçen yıl 1 milyon 400 bin adet olan fırın üretim kapasitesinin, 2005’de 2 milyon 100 bin, 2004’de 800 bin olan bulaşık makinesi üretim kapasitesinin de bu yıl 1 milyon adete çıkacağını anlatan Özdemir, ‘’Böylece ulaştığımız toplam üretim kapasitemiz 2005 yılı itibariyle 11 milyon adedi geçecektir’’ dedi. Beyaz eşyada fiyatlar düşecek Petrol fiyatlarındaki yükselmeden dolayı plastiğin fiyatının arttığını anlatan Arçelik Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir, beyaz eşya fiyatlarının yılın son çeyreğinde bugünki seviyesinin de altına düşeceğine inandığını söyledi. Özdemir, şöyle konuştu: “Ocak’ta beyaz eşya satışları yüzde 30 büyüdü. Ama Şubat’ta sektör yerinde saydı. Bunda petrol fiyatlarındaki artış ve buna bağlı belirsizlik sözlerinin etkisi oldu. Biz Arçelik olarak kendimize sektörün çok ötesinde yüzde 20 büyüme hedefi koyduk. Üretim ve pazarlama kanallarımızı birleştirerek agresif bir büyüme ile satışlarımızı artırarak bu hedefi gerçekleştireceğiz.” Bayileri hissedar yapıp büyük mağaza açacağız 2005’te “Büyük mağazacılık işine giriyoruz’’ diyen Arçelik Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir, bayileriyle ortaklaşa gerçekleştirecekleri bir yöntem anlayışı ile mobilyadan bilgisayara, ev tekstilinden fotoğrafçılık malzemelerine kadar çok geniş bir ürün gamını büyük mağazacılık anlayışı içinde değerlendireceklerini, ürün gamında bir evin içinde konforu sağlayan tüm ürünlerin bulunacağını bildirdi. Arçelik Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir şöyle “Avrupa’daki büyük mağazacılık anlayışı mutlaka Türkiye’ye gelecek. Biz bu konuda ilk adımı atıyoruz. Anadolu’daki bayilerimizi büyük mağazalarımıza hissedar yaparak atıl sermayeleri harekete geçirmeyi hedefliyoruz. Yüzde 51 hisse ise bizde olacak. Ankara’da 1. büyük mağazamızı önümüzdeki günlerde açacağız. Bu mağaza en az 10 bin m2 alana kurulu olacak. İstanbul başta olmak üzere büyük şehirlerde de yer arayışlarımız sürüyor. 50 yılda 55 milyon adet ürüne ulaştık Arçelik’in yıllık üretim adedinin 7.5 milyona ulaştığını kaydeden Koç, 50 yılda toplam 55 milyon adet ürün ürettiklerini vurguladı. Arçelik’in bugün 11 bine yakın çalışanı, 4 bin 500 bayisi, 540 servisi bulunduğunu anlatan Koç, ayrıca binin üzerinde de yardımcı sanayi kuruluşunun sadece Arçelik ürünleri için çalıştığını bildirdi. Bugün direkt ve dolaylı olmak üzere Arçelik’in 750 bin kişiye istihdam sağladığını, yani 750 bin vatandaşın eğitimi, beslenmesi, sağlığı ve sorumluluğunu üstlendiğini anlatan Koç, şirketin bugüne kadar Türkiye, Avrupa, Japonya ve ABD’de en büyük kalite ödüllerinin sahibi olduğunu dile getirdi. Arçelik Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir de, markalarıyla büyüdüklerini ifade ederek, ‘’Kendi teknolojimizle dev üreticilere kafa tutmayı sürdüreceğiz. 300’ü aşan patent sayımız ülkemizdeki toplam patentlerin yüzde 10’unu oluşturmaktadır’’ dedi.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT