BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Ford iddialı geliyor / MOTOR SPORLARI / Turgay Sakarya

Ford iddialı geliyor / MOTOR SPORLARI / Turgay Sakarya

Ford yöneticilerinde, yaptıkları flaş transferler ve WRC’leriyle motorsporlarına farklı ve gerçekçi bir yaklaşım getireceği fikri hakim



Ford Rallye Sport Turkey, 2005 sezonuna önemli yeniliklerle giriyor. Takım Direktörü Serdar Bostancı, “Ford Rallye Sport Turkey yapısı, isimleri, araçları ve projeleriyle 2005 yılı ve sonrası için farklı bir vizyon sunacak. Üzerinde çalışmakta olduğumuz bu yeni anlayışın hem yakın gelecekte, hem de tüm motorsporları camiası tarafından yurtdışına açılma kavramına farklı ve gerçekçi bir yaklaşım getireceğini düşünüyoruz” dedi. Ford Focus WRC araçları kullanmak üzere ekibe katılan Nejat Avcı-Batuhan Memişoğlu, Mehmet Besler-Afşin Baydar çiftlerine, ekibin tecrübeli isimleri Adnan Sarıhan ve Orhan Çelen ikilisi eşlik edecek. Ford Rallye Sport Turkey yöneticileri, Adnan Sarıhan’ın ekibin içindeki rol ve sorumluluklarının Türk Motorsporları açısından yine bir ilk olacak şekilde revize edildiğini, Sarıhan’ın motorsporları tarihinde ilk defa “Pilot Menajeri” sıfatıyla Ford takımında hem pilot hem de yönetim kadrosunda yer aldığını açıkladılar. Geçen sene başında 3 yıllık bir anlaşmayla Ford ekibine katılan Yağız Avcı-Ersan Alkır ve Istanbul Mahalli Ralli Şampiyonasında Ford Focus Kit Car ile ilk defa bir yarış aracının koltuğuna oturan Emre Yurdakul-Can Erkal ikilisi ise ekibin genç isimleri. Ford Rallye Sport Turkey, 2005 yılında mevcut Focus WRC’lerine ek olarak, dünya pistleriyle aynı anda Fiesta S1600’ü de yarıştıracak. Homologasyonu Mart ayında sonuçlanacak yeni parçalarıyla Fiesta S1600’ün koltuğuna, Ford’un genç ümidi Yağız Avcı oturacak. Ralli’de Tek Marka Kupası kavramına farklı ve iddialı bir projeyle geri döndüklerini belirten Ford Rallye Sport Turkey yetkilisi Yalçın Arsan, “Bugüne kadarki örneklerinden oldukça farklı bir sportif misyon içerecek bu uzun soluklu çalışma, her katmandan gelecek özel yarışmacılara sadece sportif değil, bireysel olarak da bir motorspor kariyeri yapma imkanları sunacak. Eğer bir değişiklik olmazsa sürpriz bir uluslararası boyutu da olan bu iddialı proje, 2005 yılında teknik ve lojistik olarak geliştirilecek ve 2006 yılında resmen start alacak. Fiesta Rally-Cup ile ilgili belirlenen detayları zaman içinde ve kesinleştikçe tüm motorspor tutkunlarıyla paylaşacağız” dedi. Rallilere km sınırı Türkiye Ralli Şampiyonası 2005 sezonunda özel etapların (trafiğe kapalı yollar) toplamının 120-150 km arasında olma mecburiyeti getirildi. Özel etaplar 4 ayrı karakterde ve en az 4, en uzun 30 km olabilecek. 2004 sezonunda yapılan rallilerin özel etap ve normal etap uzunlukları şöyleydi; Ege 141-442, Pireli 119-328, Hitit 119-257, Yeşil Bursa 132-445, Kocaeli 103-275, Fiat 278-1060. Yeni sezonla birlikte Türkiye Ralli Şampiyonası ve S1600 Şampiyonası ile birlikte ilk kez Grup N şampiyonası da birincilik olarak değil, şampiyona olarak koşulacak. S1600 ve Grup N Şampiyonaları’nda pilotların puan için genel klasmana girme mecburiyeti getirilmeyecek ve yarış sonunda kendi aralarında ayrı bir sıralama yapılacak. Gözler Meksika’da Dünya Ralli Şampiyonası’nın 3.ayağı olan Meksika Rallisi dün start aldı. 355 km’si özel etap toplam 929 km’lik yarışta 44 pilot, 14 özel etapta pazar gecesine kadar mücadele verecek. Geçen sezonki yarışı bu yıl Peugeot’ya transfer olan Estonyalı Markko Martin kazanmıştı. Martin Ford pilotu Toni Gardemeister’in bir puan gerisinde bulunuyor. Bu ikiliyi 2004 yılının şampiyonu Sebastian Loeb (10) ve Petter Solberg takip ediyor. Markalarda ise Ford 20, Peugeot 17, Mitsubishi 17, Citroen 11 şeklinde sıralanıyor.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT