BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Otomobilde tercih ithalden yana oldu / Ahmet Enes Açıkay / Otomobil Dünyası

Otomobilde tercih ithalden yana oldu / Ahmet Enes Açıkay / Otomobil Dünyası

Bu yılın ilk iki ayında toplam 32 bin 607 otomobil satıldı. Satışların 9 bin 861 adedi yerli, 22 bin 746’sı ise ithal olarak gerçekleşti.



İç pazardaki toplam taşıt aracı satışları ocak-şubat döneminde 63 bin adet oldu. Satışlar 2003 yılı Ocak-Şubat dönemine göre yüzde 21 azalırken, yılın ilk iki ayında 9 bin 861 adet yerli, 22 bin 746 adet de ithal otomobil satışı gerçekleşti. 2004 yılında ise 17 bin 96 yerli araca karşılık 32 bin 224 ithal oto satılmıştı. 2005 yılı Ocak-Şubat döneminde otomobil satışları, 2004 yılının aynı dönemine göre yüzde 34 azalış ile 33 bin adete yaklaşırken, ithalatın pazar payı yüzde 70 olarak belirlendi. Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) verilerine göre, toplam motorlu araç üretimi 2004 yılı Ocak-Şubat dönemine göre yüzde 15 artış ile 126 bin adet oldu. 2005 yılı Ocak-Şubat dönemi otomobil üretimi, geçen yıl aynı dönemine göre yüzde 1 oranında artarak 61 bin adet oldu. Kamyonet üretimi ilk sırada 2005 yılı Ocak-Şubat döneminde üretim, kamyonette yüzde 47, büyük kamyonda yüzde 41 ve minibüste yüzde 16 artarken, midibüste yüzde 44, otobüste yüzde 18 azaldı. Kamyon üretimi ise geçen yılın aynı dönemine göre değişmedi. 2004 yılının ilk iki ayına göre 2005 yılı Ocak-Şubat döneminde, traktör üretimi de yüzde 17 azalarak 5 bin adet oldu. İhracatın karnesi iyi 2005 yılı Ocak-Şubat döneminde sektör ihracatı geçen yılın aynı ayına göre yüzde 49 artışla 2.057 milyon ABD dolarını geçti. Türkiye ihracatında 2. sırada olan sanayinin ihracattaki payı % 19’a yükseldi. Türkiye’nin 2005 yılı Ocak-Şubat döneminde toplam motorlu araç ihracatı, yüzde 35 artarak 86 bin adet oldu. 2005 yılı Ocak-Şubat döneminde otomobil ihracatı yüzde 11 artışla 45 bine, ticari araç ihracatı yüzde 86 artışla 39 bine yükseldi, traktör ihracatı ise yüzde 3 azalışla 1.7 bin adede geriledi. Satışta Ford önde Ford Otosan 26 bin adet hafif ticari araç, Toyota 20 bin adet otomobil, Tofaş 7 bin adet otomobil, 8 bin adet hafif ticari araç olmak üzere toplam 15 bin araç ve O.Renault 14 bin otomobil ihraç etti. 2005 yılı Şubat ayında da 2004 yılına göre talepteki daralma, tüm ürünlerde devam etti. Ocak ayına göre Şubat ayında talepte bir hareketlilik gözlendi ancak, yılsonu tahminleri pazarda gerileme olacağını gösteriyor. Üretim pazardaki daralmaya karşılık, ihracatın desteği ile artışını sürdürdü. İhracat ise geçen yıl başlayan projelerle artarak devam ediyor. Türkiye motosiklet okuluna kavuşuyor Türkiye’de kalabalıklaşan şehir hayatına bağlı olarak motosiklet kullanımı da giderek artıyor. Ancak ülkemizde çok sık meydana gelen kazalar sebebiyle motosiklet kullanımındaki artış biraz kontrollü olarak gerçekleşiyor. Avrupa’da motosiklet kullanımı bir hayli yaygın iken Türkiye’de şimdilik istenilen seviyede değil. Eğitimsiz motosiklet kullanımı Türkiye’de motosiklet kullanımının gelişmesini yıllarca engelledi. Kask takmadan motosiklet kullanmak, kurallara uymamak, kısacası motosikleti bir taşıt aracından çok özgürlüğün abartılarak yaşandığı bir alet olarak gördük. Türkiye’de ilk Motosiklet dünyasının önde gelen markalarından Honda, sosyal sorumlulukları kapsamında gençleri bilinçli motor kullanıcısı haline getirmek ve motor kullanımının standartlarını yükseltmek amacıyla İstanbul’da Motosiklet Eğitim Merkezi’ni kurdu. Türkiye’de ilk dünyada ise 31. olan merkezde, 4 ayrı kademede motosiklet kullanım eğitimi verilecek ve motosiklet kullanıcıları teorik-pratik bilgilerle eğitilecek. Honda yetkilileri, motosikleti “bilerek” kullanmanın ve güvenlik tedbirlerini almanın hem sürüş güvenliği hem de motosiklet keyfini arttıracağını söylüyor. Honda’nın halen 17 ülkede 30 eğitim merkezi bulunuyor. Motosiklet Eğitim Merkezi’nin bir modelini, 24-27 Mart tarihlerinde, Lütfi Kırdar 2005 Motorcycle fuarındaki standında oluşturan Honda, fuara katılanlara eğitim çalışmaları ile ilgili ön bilgi verecek ve aday başvurularını kabul edecek. Kadınların ‘Volvo’su sene sonunda geliyor Tamamen kadınlardan oluşan bir ekip tarafından geliştirilen Volvo Your Concept Car modeli (YCC) bir yaşını geride bıraktı. Volvo’nun söz konusu modeli yıl sonunda İstanbul’da sergilenecek. 2004 yılında otomotiv basınında fenomen haline gelen Volvo YCC hakkında 3 bin 700 haber yapıldı, yazılan yazıların uzunluğu 2 kilometreye ulaştı. YCC 2004 yılı boyunca Cenevre, New York, Washington DC, Boston, Detroit, Hamburg, Milan, Stockholm, Gothenburg, Paris, Oslo, Brüksel, Lüksemburg, Amsterdam, Sidney ve Londra’da otomobil meraklılarıyla tanıştırıldı. YCC’nin 2005 yılı tur takvimi oldukça yoğun. Yıl boyunca YCC Moskova, Münih, Madrid, Taipei, Şangay, Seul, Kuala Lumpur, Los Angeles ve Vancouver’da sergilenecek. Sene sonunda da Türkiye’ye İstanbul’a gelecek. Erkeklerin tercihi... Yapılan bir ankete göre ise, kadın sürücülerin otomobilden beklentileri şöyle sıralanıyor: Kolay park edebilmek, kolay giriş ve çıkış, iyi derecede görüntü kabiliyeti, depolama, kişiselleştirilmesi kolay bir otomobil ve minimal bakım. Erkek sürücülerin beklentileri ise kolay temizlenebilen boya, ön koltukların arasında depolama alanları, run-flat lastikler, ön cam yıkama suyu doldurma kapağının otomobilin yan tarafında yer alması ve kapı içlerinde yer alan kilitli saklama alanları şeklinde sıralanıyor. Hyundai’de yakıtlar şirketten Hyundai’nin Shell iş birliğiyle düzenlediği kampanya sayesinde Hyundai modellerini satın alan müşteriler, araçlarının depolarını ücretsiz olarak doldurma imkânına sahip oluyor. Hyundai, İzmit’teki fabrikasında üretilen Starex Panel Van, Starex Space, Starex Multiway, Starex Minibüs ve H100 Panel Van hafif ticari araçları ile Coupe, Sonata ve Santa Fe binek modellerini alanlara Shell Akaryakıt İstasyonları’nda kullanılmak üzere özel kuponlardan verecek. Hyundai’nin bu modellerinden herhangi birini alan tüketiciler, her biri 50 YTL değerindeki 20 adet kupon karşılığı 1.000 YTL’lik ücretsiz akaryakıt alma hakkına sahip olacaklar. Türkiye çapındaki 69 Hyundai Yetkili Satıcısı’ndan araç satışıyla birlikte verilecek olan kuponlar, ülke çapındaki herhangi bir Shell Akaryakıt İstasyonu’nda kullanılabilecek. 31 Ekim’e kadar geçerli Kampanyayla verilecek olan kuponlar, 14 Mart ile 31 Mart 2005 tarihleri arasında satın alınan Hyundai modelleri için geçerli olacak. Verilen kuponlar, istasyonlarda sadece akaryakıt alımlarında kullanılabilecek ve Hyundai Yetkili Satıcısı’nın kaşesi ve araç sahibinin bilgileri olmayan kuponlar geçersiz sayılacak. Hyundai modellerini satın alarak kuponları almaya hak kazananlar, 31 Ekim 2005 tarihine kadar istedikleri istasyondan araçlarına akaryakıt alabilecek.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 99754
    % 0.08
  • 5.3193
    % -0.23
  • 6.0392
    % -0.28
  • 6.9089
    % -0.14
  • 219.925
    % -0.29
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT