BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Doğal gaza adım adım... (Otomobil Dünyası - Ahmet Enes Demiray)

Doğal gaza adım adım... (Otomobil Dünyası - Ahmet Enes Demiray)

Otomobillerde LPG’den sonra doğal gaz kullanımı için start verildi. Konu hakkında geçtiğimiz hafta düzenlenen seminerde, LPG’li araçlarda yaşanan kaos masaya yatırıldı.



Araçlarda doğal gaz kullanımı için geri sayım başladı. Konu hakkındaki ilk zirve geçtiğimiz hafta sektör temsilcileri ve kamu yetkililerinin de geniş katılımıyla Ankara’da gerçekleşti. LPG’den (sıvılaştırılmış petrol gazı) sonra benzine önemli alternatif olarak düşünülen doğal gaz kullanımı sayesinde, Rusya’dan alınan gaz için de yeni bir pazar oluşturulmuş olacak. Ancak son günlerde, medyada birdenbire geniş yer alan LPG kazalarından sonra aynı durumun doğal gazda da yaşanmaması için dönüşüm konusunda ciddi tedbirlerin alınması bekleniyor. En ucuz yakıt LPG kullanan araçlarda da doğal gaza dönüşümde sistemin yeniden kurulması gerekiyor. Çünkü LPG araçlarda basınçlı ortamda sıvı olarak depolanıyor, ancak motorun yanma hücrelerine halk arasında ‘beyin’ denilen arabirim sayesinde gaz halinde gönderiliyor. Doğal gaz ise gaz halinde depolanıp yine gaz olarak yakılıyor. Haliyle sistemin doğal gaza göre tekrar kurulması gerekiyor. Doğal gazın LPG’ye göre ucuz olması bekleniyor, ancak sonradan gelecek fiyat artışları ve düzenleme konusunda ise şu an net bir bilgi yok. LPG’yi anlayamadık Türkiye LPG Derneği tarafından geçtiğimiz hafta düzenlenen ‘Doğal gazın Ulaşımda Kullanılması’ konulu seminerde de konu masaya yatırıldı. Türkiye’nin planlama yapılmadan oluşan otogaz pazarının zorluklarını yaşadığını savunan uzmanlar, bu sebeple LPG’nin araçlarda kullanımının gerçek faydalarının ortaya çıkamadığını savundular. Seminer, dünyadaki ve Avrupa’daki son gelişmeler hakkında kamu ve özel sektör kuruluşlarının bilgilendirilmesi, politika ve güvenlik tedbirlerinin belirlenmesi, stratejilerin oluşturulması ile rekabet öncesi işbirliğinin sağlanması amacıyla düzenlendi. Ferrari’ye Türk imzası Bursa’da dedesinin 50 sene önce açtığı döküm fabrikasının başına geçen İğrek Makine sahibi Fatih İğrek, dünyanın otomotiv devlerinin kalıp sağlayıcısı oldu. İğrek Makine firması Jaguar, BMW, Peugout, Mitsubishi ve Toyata gibi dünya devlerinden sonra Ferrari için de kalıp üretmeye başladı. Ferrari’nin kalıp sağlayıcısı İtalyan Fontana firması ile anlaşan İğrek Makine, yenilenecek Ferrari F430 modelinin kalıplarını üreterek prototip oluşturulmasını sağladı. Üretilen kalıplar son düzenlemelerin ardından seri üretimde kullanılarak ilk defa bir Ferrari de Türk imzası olacak. > Utku Öztürk (İHA) Santa Fe yaza yeni yüzüyle girdi Türkiye’de en çok tercih edilen 4x4 araçlardan biri olan Hyundai Santa Fe, yenilenen yüzü ve zenginleştirilen donanımıyla Türkiye’de satışa sunuldu. 125 HP’lik 2.0 litre dizel motor ve H-Matic şanzımanla ithal edilen aracın fiyatı ise 73 bin 971 YTL olarak belirlendi. Amerika’da kendi sınıfında en iyi araç seçilen Santa Fe’de en çok dikkat çeken değişiklikler ön ve arka tarafta bulunuyor. 2.0 CRDi VGT H-Matic motor bulunan Santa Fe’nin, yenilenen özellikleriyle ve daha çekici hale getirilen görünümüyle popülerliğini devam ettirmesi bekleniyor. 206 ailesine yeni üye... Pek çok farklı özelliği bünyesinde bulundurmasıyla kendi segmentinde aranan bir otomobil haline gelen Peugeot 206, hem dinamizm hem de konfor ve güvenlik konularında her zaman iddiasını sürdürüyor. Kendi sınıfında Türkiye ve Avrupa’nın lider markalarından biri haline gelen 206 ailesine ‘X-Design’ isimli yeni bir model daha katıldı. Peugeot 206 X-Design, özellikle dinamik, tarz sahibi, yenilikleri takip eden genç kuşağa hitap ediyor. 1.4lt. 75 hp ve 70 hp’lik HDi dizel motora sahip olan yeni 206, 22 bin 900 YTL’den başlayan fiyatlarla pazara sunuldu. LPG’li kazalar neden birdenbire arttı? Özellikle son dönemde meydana gelen LPG kazaları ve yangınlar herkesin dikkatini çekti. Uzmanlara göre, LPG kazalarının artması dönüşüm sisteminin miadını doldurmasından kaynaklanıyor. Zira, Türkiye’de LPG furyası yoğun olarak aynı tarih aralığında yaşandı. Yani herkes aynı anda LPG’ye geçti ve dönüşümde kullanılan parçaların belli bir ömrü olduğu için aynı anda eskidiler. Ömrü biten parçalar ise ne kontrol edildiğinden ne de değiştirildiğinden kazalar ardı ardına patlak verdi.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT