BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > ‘Bahar yorgunuyum’ diyenlere tavsiyeler

‘Bahar yorgunuyum’ diyenlere tavsiyeler

Şu sıralar kendinizi yorgun ve bitkin mi hissediyorsunuz? Oysa hayatınızda yapacağınız minik değişikliklerle eski enerjinize hızla kavuşabilirsiniz. Nasıl mı? İşte cevaplar...



TRABZON (İHA) - Uzmanlar, kendisini ‘bahar yorgunu’ hissedenlere hayat tarzlarında ufak değişiklikler tavsiye ediyor. “Küçük değişiklikleri hayatınıza uyarlayın, haftaya B vitaminiyle enerjik başlayın” diyen uzmanlar, 6 aydan uzun süren kronik yorgunluklar için de doktora gitmeyi tavsiye ediyor. Haftaya enerjik başlamak ve hep enerjik kalmak isteyenler için uzmanlar şu tavsiyelerde bulunuyor: > İlk iş gününe ya da haftaya, vüvudun enerjisi için B vitamini içeren besinler yiyerek başlayın. Ton balığı, somon, kılıçbalığı, tavuk, fasulye, mısır, arpa ve esmer buğday gibi kepekli gıdalar B vitaminleri açısından zengindir. > Enerji seviyesi için bir diğer önemli şey de uykudur. Her gün aynı saatte yatıp kalkmaya çalışın. Bu, vücudunuza enerji vererek onu bir ritme sokar. > Öğlen evden ya da ofisten çıkıp kısa bir yürüyüş yapmak gibi bir alışkanlık geliştirmeye çalışın. Gün ışığı, enerji seviyelerini kontrol eden hormonlar üzerinde doğrudan tesire sahiptir. > Bisküvi, kek ve tatlı gibi besinlerden uzak durun. Bu ürünlerde bulunan bol miktardaki şeker, kan şekeri seviyenizin birden zıplamasına yol açar. Ancak yükseldiği gibi çabuk da düşer. Bu, kendinizi iyice bitkin hissetmenize yol açar. > Diyetinize daha çok C vitamini, magnezyum, demir ve çinko dahil edin. Çünkü bunlar bol enerji verir. > Hafta sonları uykuyu fazla kaçırmayın. Araştırmalar, fazla uykunun kendinizi daha yorgun ve uykulu hissettireceğini gösteriyor. Bu yüzden kalkın ve egzersiz yapın. Her ne kadar kanepede pineklemek çok çekici gibi görünse de, kendinizi daha yorgun hissettirmekten başka işe yaramaz. > Öner Seven
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT