BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Seramikçiler AB’ye girdi

Seramikçiler AB’ye girdi

Avrupa Seramik Federasyonu, Türk seramikçilerini Avrupa Birliği’ne aldı. Seramik Federasyonu Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Polat, “Biz seramikçiler olarak AB’ye girdik, darısı Türkiye’nin başına” dedi.



> H.Basri Özaydın-Mehmet Gel İSTANBUL- Seramik Federasyonu Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Polat, Türk seramik sektörünün Avrupa Seramik Federasyonu’nun üyesi olması için davet edildiğini belirterek, ‘’Türk seramikçisi Avrupa Topluluğu’na girdi. Darısı Türkiye’nin başına” diye konuştu. Çin tehdidi üzerinde de konuşan Polat, belli standartların altındaki ürünlerin artık Türkiye’ye sokulmadığını belirterek, ‘’Bir sene önce yıllık 2 milyon metre kare ithalat olurken, bu rakam 200-300 bin metre karelere indi’’ dedi. Avrupa Seramik Federasyonu Genel Sekreteri Rogier Chorus da, ‘’Hem iç piyasada hem ihracatta son derece büyüleyici büyüme elde ettiniz’’ diyerek Türk seramik şirketlerinden övgüyle bahsetti. Çin’e karşı güç birliği Seramik ve Banyo Fuarı (UNICERA’05) ile altıncısı düzenlenen Ahşap, Mutfak, Banyo ve Ankastre Cihazlar Fuarı (Mutfak 2005), Beylikdüzü Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi’nde açıldı. Açılış töreninde konuşan Adnan Polat, Türk seramik sektörününTürkiye’nin yüzde 90’lara varan oranla en yüksek katma değere sahip sektörlerinden biri olduğunu kaydetti. Adnan Polat, bu konuda ‘’Seramik sektörünün ihracatı bu sene 1 milyar doların üzerine çıkacak. Oluşturduğu katma değerle 10 milyar dolarlık elektronik ve otomotiv sektörünün ihracatı ile eşdeğer’’ dedi. Polat, Türk seramik sektörünün yer ve duvar karolarında dünyada 5 büyük üreticiden biri olduğunu, ihracatta da 3. sırada geldiğini bildirdi. Sektörün enerji problemi bulunduğunu, petrol fiyatlarının 60 doları zorlamasının kendilerini korkuttuğunu belirten Polat, yaşadıkları problemleri şöyle sıraladı: “TL’nin aşırı değerli olmasından dolayı nakit akışı ve kârlılık ciddi şekilde etkileniyor. Devlet adeta ihracat yaptığımız için bizi cezalandırıyor. Nakliyede demir yolunun kullanılmaması bizim için büyük handikap. Ayrıca limanlarımız da yeterli değil ve liman ücretleri çok yüksek. Merdiven altı üretim ve firmaların eserleri kopyalaması da haksız rekabeti körüklüyor. “Avrupa Seramik Federasyonu Genel Sekreteri Rogier Chorus da, Türk seramik sektörünün yaşadığı hammadde ve yüksek enerji maliyetleri sorununu Avrupa’da kendilerinin de yaşadığını belirtti. Chrous, ‘’İtalyan rakiplerinizle aşağı yukarı aynı sorunlarla mücadele ediyorsunuz. Hepimiz belli mücadeleleri vermek zorundayız. Dünya tüketicilerini Türkiye’yi de içine alan Avrupa bölgesinden satın almaya ikna etmeliyiz. Güç birliği yapmazsak Çin’e karşı duramayız’’ dedi. MARKALAR CÜMBÜŞÜ Seramik sektörünün marka ismi Vitra, dünyanın en ünlü tasarımcılarının hazırladığı yeni banyo konseptiyle Avrupa da pazar payını artırmayı hedefliyor. Vitra Kuvet Genel Müdürü Zeki Birlik, Türk banyo kültürünün bütün zenginliğini yüksek katma değer oluşturarak Avrupalı’ya satmanın gururunu yaşadıklarını söyledi. Toprak Seramik Genel Müdürü Metin Savcı ise, her yıl 15 ayrı yeni modelle pazara zenginlik kattıklarını ifade ederek, hedeflerinin ihracat paylarını yüzde 50’lerden yukarı çıkarmak olduğunu söyledi. Kütahya Seramik ise, bu yıl fuarda KütahyaTrendy markası altında yurt dışından ithal ettiği ürünlerle ıslak banyoya dönük hamle hazırlığında. Şirketin Pazarlama ve Satış Müdürü Edip Kefli, modayı izleyen ve oluşturan bir kuruluş olduklarını ifade ederek, Kütahya Trendy ile lüks sınıf segmentte pazar paylarını artırmayı hedeflediklerini açıkladı. Tüyap Mutfak Fuarı Bölümü de bu yıl rengarenk. 1983 yılında 3 ortaklı olarak kurulan aile şirketi Lider Grup, mutfak ve banyo aksesuarları üretiminde Balkan ülkelerinden sonra Avrupa pazarına da açılmak için çalışmalar yapıyor. Group Genel Direktörü Serkan Güleç, 2 binin üzerinde ürün gamıyla yurt içi pazarının da yüzde 60’ını elinde bulundurduklarını belirterek, “Yurt içi pazarda epey tecrübemiz oldu. Başta Rusya, Ukrayna, Romanya olmak üzere Balkan ülkelerine yönelik ihracat yaparken şimdi kalitemizle Almanya merkezli olarak Avrupa ülkelerine açılmayı planlıyoruz” dedi. İtalyan mutfak markası Zanussi’nin tek Türkiye distribütörü olan Vestel ise, Manisa’daki fabrikasında kendi markasıyla fırın ve ankastra üretimi için harekete geçti. Önümüzdeki yaz yatırıma başlayacak olan Vestel en geç 2006’da fırın grubunda da kendi markasıyla iddialı bir şekilde pazara giriş yapacak. Zanussi ile ortaklığı bir taraftan devam edecek olan Vestel, yeni ürünlerini 1200 satış noktasının 400’ünde değerlendirecek.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 98455
    % 1.69
  • 5.3279
    % -0.7
  • 6.0542
    % -0.85
  • 6.8869
    % -0.64
  • 220.305
    % -0.61
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT