BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > ‘Yetişin evimi kurtlar bastı’

‘Yetişin evimi kurtlar bastı’

Tüketici dernekleri halkın problemlerini hukuki yollardan çözmenin yanı sıra zaman zaman da çok komik ve ilginç şikayetlere muhatap oluyor. Bunlardan en ilginci ise Tüketiciler Birliği’ne telefonla gelen “Yetişin evimi kurtlar bastı” şeklindeki şikayetti.



> Cemil Yıldız İSTANBUL- Tüketiciler Birliği’ne her gün telefon, e-mail ve mektupla binlerce şikayet ulaşıyor. En çok şikayet edilen konuysa kredi kartı faizleri. Tüketiciler Birliği Başkanı Avukat Bülent Deniz, “Bu yılın ilk 3 ayında hemen hemen bütün mesaimizi kredi kartı şikayetlerini hukuki yoldan çözmeleri için vatandaşlara yol göstermekle geçirdik. Ancak bunların yanı sıra zaman zaman bizi kahkahaya boğan çok ilginç ve komik şikayetler de alıyoruz. Mecburen görevimizin gereği olarak bu vatandaşlarımıza da yardımcı oluyoruz” diye konuştu. İşte asli görevi tüketici haklarını korumak olan Tüketiciler Birliği’ne gelen komik, ilginç ama bir o kadar da düşündürücü şikayetlerden birkaç çarpıcı örnek: Kurtlu parke Ocak ayında telefonla gelen şikayette bir tüketici “Evimi kurtlar bastı” diye feryat ederek yardım istedi. Tüketiciler Birliği’nden Hatice Kalyoncu önce kulaklarına inanamadı. Ancak tüketici sürekli “Yardım edin evimi kurtlar bastı” diye yalvarıyordu. Başvuru Merkezi Başkanı Hatice Kalyoncu’nun “Sakin olun efendim şunu baştan anlatın, sakin olun lütfen” demesinin ardından işin rengi ortaya çıktı. Meğerse arayan hanım tüketicinin evine döşettiği parkeler bir süre sonra kurtlanmıştı. Çeyizimi geri alırlar mı? Genç bir bayan tüketici, telefonda ağlayarak nişanlanlısından ayrıldığını buna bir çözüm bulunmasını istedi. Sakinleştirildikten sonra nişanlısıyla yaşadığı problemi anlatmaya başlayan genç kız, çeyiz olarak aldığı mobilya takımını mağazaya geri verip veremeyeceğini sordu. İç güveysinden hallice İstanbul’dan bir bey, gönderdiği e-mailde kayınpederini şikayet etti. Eşiyle aralarındaki ilişkiyi, kızdığı noktaları, kayınpederinin kabahati olarak gören adam, kayınpederinin ‘kendisini tükettiğini’ söyledi. Anasının kuzusu Tüketicilerden biri de evlat hasretinin yüreğini yakıp kavurduğunu belirterek, “Oğlum doğuda askerlik yapıyor. Orada kaloriferlerin yanmadığını söyledi. Ve bizden kaloriferlerin yanmasını sağlamamızı istedi. Askeriyeyi arayıp bu sorunu giderebileceğimizi düşünmüş olsa gerek. Şimdi sizden bana bir yol göstermenizi istiyorum” diye yakardı. Geçti Bor’un pazarı Bir de geç kalan şikâyetler ve şikayetçiler var. Mesela şubat ayında aldığı rimel için, “3 ayda kurudu bu diyerek” Tüketiciler Birliği’ne başvuran bir genç bayan gibi. En son aralık ayında ünlü bir firmanın üst düzey yöneticilerinden biri Tüketiciler Birliği’ni telefonla arayarak, 4 sene evvel aldığı ayakkabı ile ilgili şikayette bulundu. Şikayetinin konusu, ayakkabıyı ilk aldığında ayakkabının tekinin diğerinden daha ağır olmasıydı. Buz gibi şikayet Tüketiciler Birliği sadece tüketicilerden değil mağazalardan gelen şikayetlere de muhatap oluyor. Bir müşteri beyaz eşya firmasından aldığı buzdolabını arıza yaptı diye devamlı servise götürüyormuş. Bu firma yetkilisinin dikkatini çekiyor. Servis müdürünü devamlı şikayet eden tüketicinin adresine gönderiyor. Servis müdürü tüketicinin adresine gidince görüyor ki, teyzemiz çıkarmış buzdolabını avluya, açmış kapağını çekmiş sandalyeyi önüne, buzdolabını klima gibi kullanıyor. Tüketiciler Birliği Başkanı Avukat Bülent Deniz bu ilginç ve komik şikayetleri anlattıktan sonra, “Şikayet ne olursa olsun, komik olabilir, bizim konumuzun dışında olabilir, hatta saçma sapan bir şey olabilir ama fark etmez. Tüketiciler Birliği Başvuru Merkezi, bazen şikayeti çözen, bazen nasıl çözüleceği hakkında bilgi veren, yönlendirme yapan, dinleyen ve problem çözen bir birimdir. Bu kadar sıkıntı içinde tebessüm edecek bir şeyler bulmak bazen bizim için de iyi oluyor” diye gülümsüyor.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT