BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Geleceğin tüketicisi daha farklı bakıyor

Geleceğin tüketicisi daha farklı bakıyor

İtalyan sosyolog Francesco Morace, Türkiye’nin zengin gelenek ve kültür varlıklarının farkına vararak bunları küresel tüketim trendlerine uyarlaması halinde, büyük açılımlar yakalayabileceğini ve bu trendlere katkıda bulunabileceğini belirtti.



İSTANBUL- Türkiye, son yıllarda tüm dünyanın ilgi odağı oldu. Turizm potansiyelinden tarihi güzelliklerine, büyük tüketim potansiyelinden doğal zenginliklerine, büyümesinden hükümetin istikrarına kadar birçok konuda dünyanın ilgisini çeken Türkiye, araştırmacılara da büyük bir fırsat sunuyor. İtalyan sosyolog ve tüketim trentleri araştırmacısı Francesco Morace, tüketici trendlerinin değiştiği, insanların farklı isteklere yöneldiği günümüzde Türkiye’nin zengin geleneklerinin, değişen tüm trendleri birleştirerek iyi bir fırsat yakaladığını söyledi. Alışkanlık bitti arayış var Pazarlama ve tüketim konusunda uzmanlaşmış en gelişmiş araştırma merkezlerinden biri olarak nitelendirilen Future Concept Lab’ın Başkanı da olan Morace, Doğrudan Satış Derneği’nin 10. kuruluş yıldönümü kutlamasına katılarak ‘Geleceğin Tüketici Davranışları’ konulu konferans verdi. Dünyadaki birçok şehirde yıllardır tüketim ve tüketicide görülen değişimler ürezine araştırmalar yaptıklarını belirten Morace, bu alandaki trendlerin 10-15 yıl öncesine göre büyük değişimler gösterdiğini insanların artık belirli alışkanlıklardan ziyade farklı arayışlar içinde olduğunu ve bunları yakalayanların başarılı olduğunu söyledi.Tüm dünyada gelenekleri teknolojiyle modern biçimde sunan anlayışın gelişmeye başladığını ifade eden Moreno “Bu anlamda Türkiye’nin geçmiş birikimi ve kültürü son derece zengin. Avrupa’nın bir çok yerinde hamam modası başladı. Asya ve Uzakdoğu kültürlerine ilgi var. Bu bağlamda sizde zenginliklerinizi modernize ederek sunabilirsiniz. Bu sizlere büyük kazançlar sağlayacaktır” dedi. 5 yıl içinde çok değişecek Türkiye’nin şu anda eski alışkanlıklarını sürdürdüğünü vurgulayan Morace “Ama bence Türkiye 5 yıl içinde çok değişecek. Çünkü çok hızla değişebilme ve düşünebilme yeteneğine sahipsiniz ve enerjiksiniz. Çok önemli bir deha merkezisiniz. Farklı ülkelere bu dehayı yansıtabilirsiniz. Yerel kimliğinizi onlara sunabilirsiniz. Türkiye kültür açısından çok önemli. Çünkü inanılmaz çok sayıda ürünümüz var. Kırsal bölgelerin özelliklerini ortaya çıkarmak çok önemli. Bu özelliklerinizi zenginliklerinizle birlikte küresel trendlere uyarlayabilirsiniz. Bunun sonucunda da dünya üzerindeki yeni trendleri olumlu yönde etkileyebilirsiniz” dedi. Tüketimde paylaşımın ortaya çıktığına da dikkat çeken Morace, “Farklı yaştan insanları birbirine bağlayan ürünler ortaya konabilir. Geçmişin estetiğini bugüne taşıyan, klasikle moderni birleştiren ürünlere doğru bir gidiş eğilimi de gözleniyor. ABD ve Avrupa’da özel günler için yapılan tüketim de önem kazanıyor. Günümüzde insanların daha çok rahatlama isteği içinde” şeklinde konuştu.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT