BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > Light ürünler zayıflatmıyor

Light ürünler zayıflatmıyor

Bahar ve yaz aylarında ince, zarif bir görünüm hayal edip buna sağlıklı yollardan kavuşmak istiyorsanız light ürünler ya da tek tip diyetlere rağbet etmeyin



> Sevdican Güneş İSTANBUL - Türk insanının son yıllardaki en büyük problemi şişmanlık. Dengesiz beslenme, aşırı tüketim ve stres sebebiyle kadınlar kadar erkekleri de olumsuz etkileyen fazla kilolar, yaz aylarında herkesin gözüne daha çok batmaya başlıyor. Estetik manada kadınların problemi olmakla birlikte son zamanlarda erkekler tarafından da dikkate alınan ‘fit’ olma kavramı, mevsim bahara dönünce daha da bir önem kazanıyor. Kilolar meydana çıktı Kış aylarında kazak, mantolarla kapatılan kilolar, yazlık kıyafetlerin altından kendini hissettirmeye başladığı ilk günlerden sonra birçok kişi vicdan azabıyla birlikte eski yeme düzenini sürdürse de özellikle genç kızlar, çalışan iş kadınları ve her zaman bakımlı olmaya özen gösteren beyler çoktan diyete başladı bile. ‘Dur’ demesini bilin Fazla kilolarınızın sizi hayata küstürdüğünün farkındasınız ve kilolardan kurtulmak istiyorsunuz. Ancak bir yandan da yiyeceklere hayır diyemeyerek yemeye devam ediyorsunuz. Bu düşünceleri yaşayan sadece siz değilsiniz. Bu manada gerçekten harekete geçip sağlıklı bir diyetle zayıflamak istiyorsanız öncelikle bir uzmana başvurmalısınız. Aç kalmak zayıflatmaz Diyet fikri sonrasında birçok kişinin light ürünlere adeta saldırdığını belirten İç Hastalıkları Uzmanı Prof. Dr. Ziya Mocan, “Sadece light ürünler yiyerek zayıflayamazsınız. Bu ürünlerde de kalori olduğunu unutmayın. Sürekli bu ürünlerle beslenmek de kilo aldırabilir. Önemli olan bir günde aldığınız toplam kalori miktarıdır. Light bisküvi veya light kek yiyeceğinize, dört-beş badem veya ceviz yemek daha faydalı” diyor. Nasıl bir beslenme? En sık yapılan hatanın gün boyunca aç kalıp hafif şeylerle günü geçiştirmek olduğuna da dikkat çeken Mocan, “Her gün kahvaltı edilmeli. Kalsiyum alımı için yağsız süt, yoğurt ve peynir tercih edilmeli. Öğle yemekleri kuvvetli, akşam yemekleri hafif olmalı. Egzersiz ihmal edilmemeli. Çay ve kahve yerine her gün 8-10 bardak su içilmeli” tavsiyesinde bulunuyor. Açlığı bastırmak için tatlı yerine su için Gün içinde kendinizi şeker, çikolata veya tatlı bir şeyler atıştırırken yakalıyor musunuz? Ya da akşam yemeğinden sonra televizyon karşısında kendinizi abur cubur yeme isteğinden alıkoyamıyor musunuz? Şişmanlığa en çok zemin hazırlayan atıştırma krizleri Prof. Dr. Metin Özata’ya göre dengeli diyet uygulamayanlar, kahvaltı yapmayanlar ve düzensiz yemek yiyenlerde görülüyor. İşte Özata’nın atıştırmayı önleyen önerileri: Öğün atlamayın • Çok yavaş sindirildiği için kan şekerini hemen yükseltmeyen sebze ve meyve gibi posalı yiyecekleri tercih edin. • Beyaz ekmek yerine tam buğdaydan yapılmış ekmeği, beyaz pirinç yerine kahverengi pirinci veya bulguru tercih edin. • Açlık ataklarını önlemek için kilonuza göre 2 ile 4 litre arasında su tüketin. • Kan şekerini düşürerek şekerli yiyeceklere saldırmaya sebep olacağından sigara, kahve ve kafeinli içeceklerden mümkün olduğunca uzak durun. Uykunuza dikkat edin • Atıştırmaların önemli bir sebebi de uykusuzluk veya düzenli uyumamak olabilir. Düzenli ve yeterli uyumaya çalışın. • Ciddi bir atıştırma sebebi olan stresi azaltmak için gevşeme tekniklerini öğrenin, spor yapın, açık havada yürüyün. • Atıştırmalar sırasında cips, bisküvi, çikolata veya şeker yerine domates, elma, salatalık, kuru erik, üç-dört adet badem veya ceviz, yoğurt yemeye çalışın. • Günde bir-iki saat dışarı çıkıp, güneş ışığı almaya çalışın. Hormonların önemi • Doygunluk ve mutluluk duygusunu serotonin hormonu sağlar. Bu hormon açlık duygusunu ortadan kaldırır. Beyinde serotonine dönüşen triptofan’dan zengin balık, beyaz et, süt ürünleri, avokado, yağsız peynir, yulaf, taze fasulye, yumurta gibi yiyecekleri tüketin. Kilo vermek hiç zor değil Hem ideal kilonuzda olup hem de osteoporoz, kalp, tansiyon, diyabet gibi hastalıklardan korunmak için beslenme alışkanlıklarınızın çok önemli olduğuna dikkat çeken GATA Haydarpaşa Eğitim Hastanesi Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları Servis Şefi Prof. Dr. Metin Özata “Doğru Beslen Formda Kal” isimli kitabında doğru bir diyette bulunması gerekenleri şöyle özetliyor: “Mutlaka, et, süt, meyve-sebze, tahıl-ekmek grubundan yiyecekler bulundurmalı. Zayıflamak için düşük karbonhidratlı beslenme şart. Bu sebeple şekerli, unlu, tatlı besinler ve beyaz ekmeği kısıtlamak gerekir. Yine patates, muz gibi şeker yükü fazla olan besinleri azalatmak da zayıflamaya büyük katkıda bulunur. Diyete posalı yiyecekler mutlaka konulmalı. Çünkü diyet yapmaya başlayanların en büyük problemi kabızlıktır. Posalı ve lifli yiyecekler de bunu önler. Posalı yiyecek alımını artırmak için kepekli ekmek, kabuklarıyla meyve yemek ve öğünlere sebze eklemek çok önemli. Mideyi tok tutan proteinli yiyecekler için ızgara veya haşlama beyaz et yemeğini ihmal etmemek gerekir. Et yemeklerinin yanına patates püresi koymayın. Bunun yerine bezelye, kuru fasulye, bol salata ilave etmek çok önemli.”
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT