BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > Otomotivde hayaller büyük ama destek az / A. Enes Açıkay / Otomobil Dünyası

Otomotivde hayaller büyük ama destek az / A. Enes Açıkay / Otomobil Dünyası

Türk otomotiv sektörü yılda 2 milyonluk araç üretiminin hayalini kuruyor. Bu rakama ulaşılırsa yaklaşık 25 milyar dolarlık da ihracat gerçekleştirilecek. Hedefe ulaşmanın zor olmadığını söyleyen OSD Başkanı Ali İhsan İlkbahar, önlerindeki en büyük engellerin bürokrasi ve ağır vergi yükü olduğunu söyledi.



Türkiye’ye 25 milyar dolarlık ihracat geliri sağlayacak olan 2 milyon araçlık üretim hedefinin hayal olmadığını söyleyen Otomotiv Sanayicileri Derneği (OSD) Başkanı ve Ford Otosan Yönetim Kurulu üyesi Ali İhsan İlkbahar, ancak bunun için hükümetten destek beklediklerini söyledi. Geçtiğimiz gün Bursa’da düzenlenen “3. Kalite ve Başarı Sempozyumu”nda konuşan Ali İhsan İlkbahar, “2 milyonluk araç üretimi hedefi için 7-8 milyar dolarlık yeni yatırım yapılmalı. Bunun için de hükümet, yatırımın önündeki engelleri azaltmalı” dedi. Otomotiv üreticilerinin 2 milyon üretim hedefini hükümetin de benimseyerek, bu yönde strateji belirlemesi gerektiğini vurgulayan Ali İhsan İlkbahar, bunun için 29 Nisan’da İstanbul’da yapılacak Yatırım Danışma Konseyi’nin kaçırılmaz bir fırsat olduğunun altını çizdi. Rakip ülkeler sınırı geçti Türkiye’nin en büyük 5 ihracatçı üreticisi Ford, Hyundai, Renault, Tofaş ve Toyota’nın mevcut kapasitesinin 985 araç olduğunu, 2004 yılında ise 740 araç ürettiğini ifade eden İlkbahar, “Yeni yatırım yapılmadan, bu üretimle yolumuza devam edersek, tesisler eskir, rakiplerimizden geri kalır ve pazarımızı da kaybederiz. Çünkü 2 milyonluk üretim hedefinde giderken, yeni otomotiv üreticisi ülkelerden Brezilya, Çin, İspanya ve Güney Kore 2 milyonu çoktan aştı. Meksika, İran, Tayland ve İngiltere ise 1.5 milyonluk üretimden 2 milyona doğru gidiyorlar” dedi. %63 vergi yükü sektörü bitiriyor Türkiye’deki ağır bürokrasi ve vergi yükünün yatırımcıyı başka ülkere kaçırdığını anlatan OSD Başkanı Ali İhsan İlkbahar, “Son bir kaç ayda 2-3 yabancı yatırımcı Macaristan, Slovakya ve Polonya’ya gitti” dedi. Türkiye’de enerjinin pahalı, maliyet girdilerinin yüksek olduğuna dikkat çeken İlkbahar şöyle devam etti, “Bürokrasi de bıktırıyor, 20 günde gümrükten malı zor alıyoruz. Gümrükte bir aracın maliyeti 100 doları aşıyor. Bu tablo tedbir alınmadığı taktirde otomotiv sektörünü 3-4 yıl içinde kaybederiz. Bunun için hükümet iş işten geçmeden, yabancı yatırımcıya arsa tahsisi yapıp, IMF ve AB’ye ters düşmeyen Avrupa’da da uygulanan teşvikler vererek, vergiyi düşürüp iç pazarı yeniden canlandırarak global üreticinin iştahını artırmalı.” Bir otomobilin fiyatındaki verginin oranının yüzde 63’lere ulaştığına dikkat çeken Ali İhsan İlkbahar, “Yüzde 63’ü vergi olan bu sektörün bitebileceğini Maliye Bakanlığı bilmeli” şeklinde sözlerini tamamladı. Ankaralının Hyundai’si Neziroğlu Otomotiv’den Hyundai’nin Ankara’daki bayi ağı genişliyor. Türkiye’nin en eski ve en tecrübeli otomotiv kuruluşlarından biri olan Neziroğlu Otomotiv, Hyundai’nin Ankara’da daha da güçlenmesini sağlayacak. 2005’in ilk üç aylık satış rakamları sonrasında sektörde üçüncü sıraya yükselen Hyundai, ürünlerine olan talebin artması sayesinde Türkiye çapındaki plazalarına bir yenisini daha ekliyor. 36 yıldır otomotiv sektörünün içinde yer alan Neziroğlu Otomotiv ise, Türkiye’nin en köklü, en güçlü ve en tecrübeli kuruluşlarından biri konumunda bulunuyor. Türkiye’de, otomotiv bayisi olarak birçok ilki gerçekleştiren Neziroğlu Otomotiv, bizzat müşterinin ayağına giderek aktif satış yapma prosedürünü 11 yıl önce ilk başlatan yetkili satıcı olma unvanını elinde bulunduruyor. Bu hizmetin yanı sıra “Toplam Kalite Çalışması” örneğini de Japonya’dan alıp Türkiye’de uygulayan ilk otomotiv bayisi olan kuruluşta, bir distribütör firmanın sahip olduğu her türlü altyapının yanı sıra planlama, pazarlama, bilişim teknolojileri gibi organizasyonel yapılanma bulunuyor. C4, en çok tercih edilenler arasında Citroen’in, yeni orta segment aracı C4, Türkiye’de ilk iki ayda 600 adet sattı. Türkiye’de %40 paya sahip olan orta segmente hitap eden Citroen C4, şu anda en çok tercih edilen modeller arasında bulunuyor. Baylas Otomotiv Genel Müdürü Nurkan Yurdakul, konuyla ilgili olarak yaptığı açıklamada, “C4 ile ürün gamımız tamamlandı ve C4 şu an en çok tercih edilen modelimiz. Sunduğumuz 29.886 YTL’den başlayan özel fiyat seçeneklerimizden tüketicilerimiz çok memnun. İki ayda 600 adet satış rakamını yakalayarak hedeflerimizi daha da büyüttük. C4’ün sahip olduğu üstün özelliklerden dolayı bu başarının devam edeceğini düşünüyorum” dedi. Gelişmiş pasif güvenlik özelliklerine sahip olan C4, ön darbe anında kuvvetlendirilmiş bir korumaya ve yayalar üzerindeki darbeyi en düşük seviyeye indiren bir tasarıma sahip. C4’te immobilizer, sürücü ve ön yolcu ön ve yan hava yastıkları, perde hava yastıkları, aktif gergili ve yükseklik ayarlı ön emniyet kemerleri, üç noktada sabitlenen arka emniyet kemerleri standart donanım olarak sunuluyor. Türk çiftçisine ‘Çok özel’ John Deere Dünyanın önde gelen tarım makineleri üreticisi Deere&Co’nin Almanya’nın Mannheim şehrindeki fabrikasında 300 Türk işçisi ve mühendisinin emeği ile üretilen 350 bininci traktör, düzenlenen bir törenle bir Türk çiftçisine teslim edildi. Tesiste gerçekleştirilen törenle traktörün kabinine geçerek ilk sürüşünü gerçekleştiren Paşaköy İpsala’da yerleşik bir Türk çiftçisi olan İlhan Atalay, kaportasında Türk bayrağı bulunan özel yapım traktörünü, Türk çalışanların coşkulu katılımıyla hattan indirdi. Törende konuşan John Deere Türkiye Genel Müdürü Güneş Kılıç, John Deere markası altındaki 350 bininci traktörün bir Türk çiftçisine teslim edilmesinden gurur ve mutluluk duyduklarını ifade ederek, “Türk işçi ve mühendislerinin emeğinin olduğu böylesine özel bir ürünün Türkiye’ye gelmesinden büyük memnuniyet duyuyoruz” şeklinde konuştu.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 89898
    % 0.37
  • 4.8232
    % -0.22
  • 5.6284
    % -0.33
  • 6.3815
    % -0.47
  • 192.903
    % -0.91
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT