BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Yenilenen Scania Türkiye yollarında / Otomobİl DünyasI

Yenilenen Scania Türkiye yollarında / Otomobİl DünyasI

Tam 2386 noktada değişikliklerin yapıldığı yeni R serisi satışa sunuldu. Yeni Scania çekici ve kamyonları kabin konforu, sürüş rahatlığı, arttırılmış motor gücü ve yakıt ekonomisiyle dikkat çekiyor.



> Ahmet Enes Demiray Scania’nın ilk kez geçtiğimiz yıl tanıtımını yaptığı R Serisi 4x2 çekici ve 8x2 kamyon modelleri Türkiye pazarına sunuldu. Doğuş Otomotiv tarafından “R 420 CA4x2HNZ” model adı altında Türkiye pazarına sunulan Scania çekiciler, özellikle yurt içi ve çevre ülke nakliye segmetlerinin ağır çalışma şartlarında uzun hizmet ömründe güvenle çalışacak özelliklere sahip bulunuyor. 1900 dev/dak’da 420 hp güç üreten 6 silindirli Euro III motora sahip olan Scania 4x2, APS hava işletim sistemi, yeni susturucu ve elektronik motor işletim sistemi EMS sayesinde rakiplerine göre ciddi bir yakıt tüketimi sunuyor. R serilerinde, kabin iç dizaynında aerodinamik yapı ve konfor ön planda tutularak gösterge paneli ve ön konsol ise tamamiyle yenilendi. Araçta, düğmelerin ve kumandaların yerleşimi, ortalama bir sürücünün sağ omzunun merkez olacağı ve sağ elinin çizeceği çember üzerinde kalacak şekilde düzenlenerek ergonomik ön plana alındı. Dış görünümde daha da geliştirilen aerodinamik tampon tasarımı, tek parça olan ve böcek koruma telini bünyesinde barındıran gri renkli ön panjur gibi detaylar ve genel olarak artan kabin yüksekliği R Serisi’nde en göze çarpan detaylar olarak karşımıza çıkıyor. R Serisi çekicide, çift yataklı bir kabin bulunuyor. Düşük yakıt tüketimi Scania R Serisi 8x2 kamyon modelleri ise 1900 dev/dak’da 380 hp güç üreten 6 silindirli Euro III motora sahip bulunuyor. R Serisi 8x2’de kullanılan APS hava işletim sistemi ile elektronik bir kontrol ünitesi kompresörün özellikle rampa inişleri veya aracın frenlenmesi gerektiği yani atıl enerjinin açığa çıktığı durumlarda devreye girmesini sağlayarak, fren ve hava ihtiyacı olan diğer sistemler için hava tanklarının doldurulması işleminin yakıt tüketimi olmaksızın gerçekleşmesini sağlıyor. Bu sayede % 0.5-1 arasında yakıt tasarrufu gerçekleşiyor. Tam 2386 ayrı noktada yeniliklerin yapıldığı yeni Scania’da, 4x2 çekici 76.7 bin euro, 8x2 kamyon ise 79.2 bin euro’dan başlayan fiyatlarla satışa sunuldu. POLO 30. yaşına yeni haliyle girdi Volkswagen Polo 30. doğum gününü yenilenen modeliyle kutladı. Ön bölümdeki V şeklindeki radyatör ızgarasıyla çok daha sportif bir görünüme kavuşan Polo, Avrupa’yla eş zamanlı olarak Türkiye’de de satışa sunuldu. Yeni Passat’tan sonra Volkswagen’in yeni marka yüzünü sergileyen ikinci araç olan Polo da, en göze çarpan değişim farlarda oldu. Tek hazne altında toplanan dörtgen yapıya sahip farlar ana bölümünün yuvarlak olmasıyla dikkat çekiyor. Önceki modelle karşılaştırıldığında, Yeni Polo 19 milimetre uzayarak 3916 milimetreye ulaştı. “Trendline” ve “Comfortline” olarak iki farklı donanım seçeneğiyle satışa sunulan yeni Polo’nun iç tasarımında, yüksek kaliteli kumaşlar göze çarpıyor. Yeniden tasarlanan gösterge paneline ek olarak yeni direksiyon simitleri de sunuluyor. Yeni Polo birinci sınıf özelliklerini motorlarının performanslarında da gösteriyor. 75 beygirlik benzinli motor manuel ve otomatik vites seçenekleriyle sunulurken; 80 beygirlik gelişmişTDI motor ise sadece manuel vites seçeneği ile sunuluyor. Yeni Polo, 1.4 lt. 75 hp benzinli ve 1.4 lt. 80 hp TDI motor seçenekleri ile 24.954 YTL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu. PANDA’nın 4x4’ü nihayet pazarda Geçtiğimiz yıl Paris Motor Show’da tanıtımı yapılan Fiat Panda’nın 4x4 versiyonu Türkiye’de pazara sunuldu. 2004 yılında “Yılın Otomobili” seçilen Fiat Panda’nın yeni 4x4 versiyonu, AWD (otomatik dört çeker) sistemi sayesinde asfalt yollarda çekişin %98’ini ön tekerleklerde gerçekleştiriyor. Ancak tekerleklerden herhangi birinde çekişte zorlanma olduğunda, buzlu, bozuk yollarda sistem bunu algılayarak otomatik olarak dört çeker konumuna geçiyor ve çekiş orantılı olarak dört tekerlek arasında dağıtılıyor. “Yoldan çıkarır” sloganıyla her mevsimde her yolda sürüş rahatlığı sunan Fiat Panda 4x4, piyasaya çıkarılmadan önce dünyanın dört bir yanında 1 milyon kilometreden fazla test sürüşüne tabi tutuldu. Kutup bölgesinde -40 derecede, Güney Afrika’da çöllerde 45 dereceyi bulan ısıda ve Everest’te 5 bin 200 metrelik yükseltide dayanıklılık testinden geçen Panda’da, Trekking ve Climbing olarak iki ayrı versiyon bulunuyor. Üst versiyon olan Climbing versiyonunda sürücü ön hava yastığı, yolcu ön hava yastığı, ABS+EBD (elektronik fren güç dağıımı), MSR (Motor fren torku düzenleyici), elektrikli ön camlar, RDS sistemli entegre radyo-cd çalar, manuel klima+polen filtresi, kromajlı özel ön panjur, 14’’ alüminyum jantlar, tavan rayları ve katlanabilir arka koltuklar standart olarak sunuluyor. Tüketicilerin, konfor ve ekonomik kullanım ihtiyaçlarına da cevap veren Fiat Panda 4x4’de 1.2 lt. 8V motor bulunuyor. Fiat Panda 4x4, 100 kilometrede ortalama 5.8 litre tüketerek sınıfının en az yakıt harcayan otomobili oluyor. Fiat Panda’nın fiyatı ise, 24.463 YTL’den başlıyor.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 103235
    % 2.07
  • 4.7171
    % 0.01
  • 5.5018
    % -0.57
  • 6.2889
    % -0.17
  • 197.827
    % 0.14
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT