BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > Goldaş ‘doğu’dan yükselecek

Goldaş ‘doğu’dan yükselecek

Rusya pazarında hızla büyüyüp mağaza sayısını 10’a çıkartmayı planlayan Goldaş’ın bundan sonraki hedefi Çin pazarına girmek



> Mustafa Sezer MOSKOVA- Türkiye’nin önde gelen altın üretici firmalarından Goldaş, yurtdışında kapalı ekonomiden yeni çıkan gelişmekte olan ülkeleri hedefliyor. Rusya’daki mağaza sayısını 5’e çıkaran Goldaş yıl sonunda bu sayıyı 10-12’ye çıkarmayı planlıyor. Goldaş Rusya’da hızla büyümeyi sürdürürken bir diğer yeni pazar olan Çin’e de yıl sonunda mağaza açacak. Goldaş Genel Müdürü Sedat Yalınkaya, Avrupa’dan ziyada bu tür ülkelerde büyüme stratejilerinin daha doğru olduğunu vurgulayarak doğu ülkelerinin hızla gelişmekte olan pazarlar olduğunu söyledi. Avrupa’da durgunluk var Gelişme stratejileri açısından mağazacılığa büyük önem verdiklerini belirten Sedat Yalınkaya şunları söyledi: “Türkiye’de ilk mağazamızı 6 yıl önce açmıştık. 2001 krizinden sonra mağazalarımızı yurtdışına yaymaya karar verdik. Almanya, Dubai ve Rusya’da mağazalar açtık. Bu açılımdan çok memnun kaldık. Bundan sonraki düşüncemiz yurtdışında hızla büyümek. Dünya pazarı tabii ki Türkiye’ye göre çok daha büyük ve geniş. Büyümemizi doğu ülkeleri yönünde kullanacağız. Çünkü, batı ülkelerinde hem durgunluk var hem çok sayıda marka var. Rusya ve Çin gibi ülkeler ise hızla gelişme yolunda ve halkı takıya oldukça düşkün ve daha iyi müşteri durumunda. Gelişmekte olan bu pazarlar batıya göre önümüzdeki yıllarda daha fazla büyüyecek. Diğer yandan doğu ülkelerinde bu alanda fazla marka yok ve markalaşmak daha kolay.” İlk mağaza Şangay’a Rusya’da açılan son 2 mağazayla birlikte taplam 5 mağazaya ulaştıklarını vurgulayan Goldaş Genel Müdürü Sedat Yalınkaya, “1 mağazanın daha yerini yeni kiraladık. Yıl sonuna kadar burada 10-12 mağazaya ulaşmayı planlıyoruz. Goldaş, İsveç mobilya devi IKEA ile yaptığı işbirliği ile IKEA’nın önümüzdeki yıl Rusya’nın çeşitli yerlerinde açacağı mağazalarda yeralacak. Gelecek yıl sonunda ise, toplam 20-25 arası mağaza hedefimiz var. Çin’de ise bu yıl sonunda birisi Şangay’da olmak üzere 2 mağazayla orada olacağız. Rusya’daki mağazalarımızın her birinin yıllık cirosu yaklaşık 2 milyon dolar ve şu anda bu mağazalarda toplam 40’a yakın kişi çalışıyor. 5 yıl içinde ise yurt dışında 100 mağazayı buluruz” şeklinde konuştu. Rusya iyi pazar Rus kadınlarının takıya çok düşkün olduğunu söyleyen Goldaş Genel Müdürü Sedat Yalınkaya, ancak pazarlarında markalı ürünlerin olmadığını dolayısıyla bu durumun kendileri açısından iyi bir avantaj olduğunu kaydetti. Kuruyemişçide ‘ChipAltın’ Yurtdışının yanısıra iç pazardaki gelişim stratejilerini gazetemize anlatan Goldaş Genel Müdürü Sedat Yalınkaya, mağazacılıkta büyümenin yanısıra Cumhuriyet altını pazarından da pay almayı düşündüklerini söyledi. Altın para basımında dünyanın ilk 3 ülkesi içinde yer aldığımızı vurgulayan Sedat Yalınkaya, “Yılda 13-15 milyon adet Cumhuriyet altını basılıyor. Ülkemizde hediye olarak ve yatırım aracı olarak altın para yaygın olarak kullanılıyor. Biz de bu pazarı gördük ve bunun için 1, 2, 5 ve 10 gramlık ChipAltın’ları piyasaya sürüyoruz. Bu ürünleri Türkiye’de bir ilk olacak stratejiyle satacağız. Bunlar kuyumcuların yanısıra bakkallarda, kuruyemişçilerde satılarak halka daha yaygın bir şekilde ulaştırılacak. Bu pazardan büyük ölçüde pay alacağımızı hedefliyoruz” dedi. Türk altın ürünlerinin dışarıya açılmasında ve ihracatta dünyanın en büyük 2. ülkesi durumuna gelmesinde markalı altın üreticilerinin büyük payı olduğunu vurgulayan Sedat Yalınkaya, “Sektörün en az 10 misli daha büyüyeceğini düşünüyorum” dedi. ‘Lisanslı kahramanlar’ sevildi Goldaş Genel Müdürü Sedat Yalınkaya, SilverDsign (lisanslı) ürünlerle de hızlı büyümeyi planladıklarını vurgulayarak, gümüşden yapılan logo, amblem gibi takı ve aksesuarlardan oluşan lisanslı ürünlerin arasında Yüzüklerin Efendisi, Disney karakterleri, Barbie, Garfield, Superman, Hugo, The Simpson gibi karakterlerin bulunduğunu söyledi. Bunların yanında dört büyük takımımızın yanısıra Chelsa, Arsenal, PSV Eindhoven gibi dünyaca ünlü takımların da lisans haklarını aldıklarını söyleyen Sedat Yalınkaya şöyle devam etti: “Amacımız hızla çok sayıda lisans hakkı alıp satış noktalarını yükseltmek. Bu ürünlerle hedefimiz lisanslı ürünlerimizin payını toplam ciromuzun yüzde 25’ine çıkarmak. Bu ürünleri Dubai’de, anahtarcıda oyuncakçıda satıyoruz ve oldukça başarılıyız. Diğer yandan ülke halklarının sevdiği karakterlerin gümüş ürünlerini oldukça tutuyor. Örnek olarak İngilizlerin sevdiği The Simpson ürünümüz İngiltere’de çok tutuyor. Aynı şekilde Danimarka ve Kuzey ülkelerinde de sevilen Hugo karakteri ürünlerinin satışı oldukça iyi. Biz de bu stratejiyi yaygınlaştırmak istiyoruz.”
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT