BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > Çaykur, 24 trilyon kâr etti, Sinan Çetin’i kaptı!

Çaykur, 24 trilyon kâr etti, Sinan Çetin’i kaptı!

Bir zamanlar ürün yakan Çaykur, tarihinde ilk defa kâra geçerek 24 trilyon 60 milyar lira kâr açıkladı.



> Mehmet Gel İSTANBUL- Çay İşletmeleri Genel Müdürlüğü (ÇAYKUR) Genel Müdürü Ekrem Yüce, 70 yıldır faaliyette olan şirketin tarihinde ilk kez reel anlamda kâra geçtiğini belirterek, toplam kârlarının 24 trilyon 60 milyar lira olduğunu açıkladı. Çaykur’un 2004 yılı faaliyet kârının ise 65 trilyon lira olduğunu açıklayan Yüce, “Çaykur, uzun yıllardan sonra yük olan değil, yük taşıyan duruma gelmiştir. Çaykur artık desteklerle, suni teneffüsle ayakta duran değil, kendi nefesiyle ayakta duran bir sektör haline gelmiştir. İyi performansından dolayı özelleştirme gündeminden de çıkartıldı” diye konuştu. Ürettikleri tüm çayı sattıklarını vurgulayan Yüce, toplam satışların 2002’de 94 bin ton, 2003’te 113 bin ton ve 2004’te 115 bin ton olarak gerçekleştiğini belirterek, ‘’Son 5 yılın en yüksek çay alım miktarı ve en yüksek çay satışını yaptık. Çayımız olsaydı onu da satacaktık. Ama çayımız bitti’’ dedi. 20 bin ton satış arttı Çaykur’un 2004 yılı faaliyetlerinin değerlendirildiği toplantıda konuşan Yüce, Çaykur bünyesinde 46 yaş çay işleme, 3 paketleme fabrikası, 9 pazarlama bölge müdürlüğü ve buna bağlı 210 bayi, 1 ana tamir fabrikası ve 1 çay araştırma enstitüsü bulunduğunu ve Çaykur’un 20 bine yakın çalışan ile hizmet verdiğini söyledi. Yüce, 2003 yılında üreticilere yaş çay bedeli ödemelerinin 31 Aralık 2003 tarihi itibariyle tamamlandığını belirterek, bu ödeme planının sektörde özlenen ve beklenen bir ödeme planı olduğunu kaydetti. Yüce, satışlarda hedeflenilen programa ulaşıldığını bildirerek, ‘’2004 yılı satışlarımız 31 Aralık 2004 tarihiyle iç satış 110 bin ton, ihracat 5 bin 80 ton olmak üzere toplam 115 bin 80 ton olarak gerçekleşmiştir. Bu 2002’ye göre 20 bin ton fazla satış demektir. 2004’te hedeflediğimiz satışların üzerine çıkılmıştır’’ dedi.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT