Eczacıbaşı yeni yatırımlarla büyüyecek

Eczacıbaşı yeni yatırımlarla büyüyecek

Ekonomi Haberleri

ISF Fuarı'na katılan Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu, 30 yılda standını 2 bin metrekareye yükselterek dünya markalarıyla yarışır hâle geldi

FİKRET ÇENGEL
Bünyesinde Vitra, Artema, Burgbad, Engers ve Villeroy amp; Boch gibi dünya markalarını barındıran Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu, alanında dünyanın en büyük fuarı olan ve Frankfurt'ta düzenlenen ISH Fuarı'na katıldı. 1985 yılında 15 metrekarelik stant ile fuara giren Eczacıbaşı, aradan geçen 30 yılda standını 2 bin metrekareye yükselterek, dünya markalarıyla yarışır hâle geldi. Fuar öncesi gazeteciler ile bir araya gelen Eczacıbaşı Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı ve Eczacıbaşı CEO'su Erdal Karamercan, Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu'nun önümüzdeki döneme ait hedefleri ve fuar beklentilerini paylaştı. Son dönemde döviz kurunda yaşanan gelişmelerin, sanayici nezdinde olumsuz bir hava oluşturmasına rağmen kendileri için bir avantaj oluşturduğunu söyleyen Erdal Karamercan "Kurda yaşanan son gelişmeler nedeniyle Rusya'dan ithalat yapan firmalar batma noktasına geldi. Avantaj o ülkede yatırım ve üretim yapan firmaların eline geçti. Bizim üstünlüğümüz o ülkede yatırım yapmamız oldu. Rublenin değer kaybı sebebiyle pazar kaybetmedik. Türkiye'den ihracat yapıyor olsaydık, kur oynaklığı nedeniyle büyük sorun yaşardık. Şimdi Rusya'da yeni bir yatırıma gidiyoruz. Kapasite artışımız olacak mevcut fabrikamızda. İyi ki yurtdışında üretim yapmışız. Sadece Rusya değil, döviz kurunda yaşanan gelişmeleri yurtdışında yaptığımız yatırımlarla avantaja çevirdik. Son yıllarda en hızlı büyüyen pazarlarımız Rusya ve Avrupa oldu" diye konuştu. nbsp;
Kendi eliyle yaptığı stant nbsp;dünya ile yarışıyor
ISH Fuarı'nın Avrupa'nın kendi alanındaki en büyük fuarı olduğunu söyleyen Erdal Kamercan 2.400 farklı üretici ile 200 bin profesyonelin buluştuğu bir organizasyon olduğunu söyledi. 1985 yılında ilk olarak 15 metrekarelik bir stant ile fuara katıldıklarını anlatan Karamercan o döneme ait bir anısını şöyle paylaştı: "Bu fuara ilk katıldığımızda, standımızı kendi ellerimizde yaptık. İnsanlar bizi şaşkın gözlerle izlerken, standımızı inşaa ettik kendi elimizle. Bende çalıştım orada. Ardından büyük ilgi gördük. Her müşteri 'siz nereden katılıyorsunuz?' diye sordular ve Türkiye dediğimizde çok şaşırdılar. Almanya'ya ilk ihracatımızı saman üstünde yaptık. Ardından palet kullanmaya başladık. Diyeceğim şu; büyük bir başarı hikayesine imza attık. Bir zamanlar elleriyle inşaat ettiğim stant şimdi dünya devleriyle yarışır büyüklüğe geldi."


Dünyanın en büyük nbsp;10 üreticisi arasında
Toplantıda bir sunum gerçekleştiren Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu Başkanı Atalay Gümrah ise Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu'nun 1 milyar avroluk büyüklüğü ile kendi sektöründe dünyanın en büyük 10 şirketinden biri olduğunu söyledi. Dünyada banyo ürünleri pazarının 40 milyar avro, karo ürünleri pazarının ise 70 milyar avro büyüklüğe sahip olduğunu söyleyen Gümrah, Eczacıbaşı Grubu'nun 1 milyar avro ile bu pazarda 8'inci sırada yer aldığını belirtti. Listede birinci sırada 4 milyar avro ile Japon Lixil Water'ın olduğunu anlatan Gümrah, ikinci olarak yine Japon Toto, ve üçüncü sırada ise Alman Kohler'in bulunduğunu dile getirdi. Sektörde son 2 yılda birleşme ve satın almaların sık yaşandığına dikkat çeken Gümrah, Eczacıbaşı olarak da son 2 yılda Burgbad, Engers ve Villerol gibi 3 markayı bünyelerine kattıklarını söyledi.


BAŞARI ÖYKÜSÜ
Bülent Eczacıbaşı, Erdal Karamercan ve Atalay Gümrah, Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu'nun başarı öyküsünü anlattı.


300 YILLIK?RAKİPLER?VAR
Marka değeri para ile satın alınmıyor
1979 yılında İtalya'ya gelerek artık kullanılmayan lavabo kalıpları ile işe başladıklarını belirten Eczacıbaşı Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı, bugün dünyanın önce gelen üreticisi haline geldiklerini belirtti. Dünyadaki büyük oyuncuların satın almalar yoluyla ilginç bir denklem oluşturduğunu belirten Eczacıbaşı, "Bizi taklit ettiler demek istemiyorum ama ürün çeşitliliği açısından bizim seviyemize geldiler. Vitra olarak marka bilinirliliği ve pazarımızı büyütmemiz gerekiyor. Bu para ile olmuyor maalesef. 300 yıllık rakiplerimiz var. Çalışarak bunu sağlayacağız" dedi. nbsp;


TASARIM?VE?İNOVASYON?
100 liralık klozet 2 bin liraya çıkıyor
Ürünlerin gelişiminde hane halkının talep ve beklentilerini dikkate aldıklarını belirten Erdal Kamercan, özgün tasarım, inovatif çözümler ve ilave fonksiyonlar ile ürünlerde katma değer sağlandığını kaydetti. Kamercan şöyle konuştu, "Vitra ürünleri arasında bir klozet 100 liradan başlayarak 2 bin liraya kadar fiyatlanıyor. Bunada tasarım ve fonksiyonlar önemli yer tutuyor. 50 fonksiyona kadar çıkabiliyor. Hijyen, konfor ve kolaylıklar dikkate alındığında V Care ürünümüzün fiyatı 2 bin liraya kadar çıkıyor. Uzaktan kumandalı bu üründe otomatik kapak, kanalsız, ısıtmalı nbsp;ve otomatik yıkama fonksiyonlarını barındırıyor."













UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...