BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > Türk uçağının hızını Avrupalı kesti!..

Türk uçağının hızını Avrupalı kesti!..

Onur Air, Almanya ve Hollanda’nın, uçaklarının inişine yasak koyması üzerine dava açacaklarını belirtirken, TÖSHİD Başkan Yardımcısı Tilev, “Türk şirketlerinin payı artıyor. Avrupa ülkeleri, kendi paylarını artırmak için bu kararı almış olabilir” dedi



İSTANBUL (İHA) - Almanya ve Hollanda’nın Onur Air uçaklarına getirdiği yasaklamaya tepkiler büyüyor. Onur Air Yönetim Kurulu Başkanı Hamit Cankut Bagana, düzenlediği basın toplantısında, gerekçe belirtilmeden başlatılan bu yasaklama konusunda mahkemeye başvuracaklarını söyledi. Dünyada ‘Airbus filosunu en güvenli kullanan şirket’ ödülünü aldıklarını belirten Bagana, “Bu muamele sonucunda 40 bin yolcu mağdur olacak. Onur Air, Avrupa pazarının yüzde 20’sini taşıyan bir firma. Almanya’da yaklaşık 600 bin kişiye karşılık veren bir firma. Nedenini bilmiyorum” dedi. Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) Başkanı Başaran Ulusoy ise, “Olay uluslararası temayüle sığmıyor. Bu bir güvenlik sorunu değil” dedi. Bakanlık devrede Ulaştırma Bakanlığı da dün bir açıklama yaparak, Hollanda ve Almanya’ya uçuşları iptal edilen Onur Havayolları uçaklarında teknik bir eksiklik bulunmadığını, Dışişleri Bakanlığı nezdinde diplomatik girişimlerde bulunularak problemin çözümüne ilişkin çalışmaların sürdürüldüğünü bildirdi. Bakanlık açıklamasında, Hollanda Sivil Havacılık Teşkilatı tarafından, başta Onur Havayolları filosunda bulunan uçaklar olmak üzere Türkiye’nin tescilindeki uçaklara yapılan denetimlerde artış gözlendiği de ifade edildi. Açıklamada, “Kararın hangi gerekçelere dayandırıldığı anlaşılamamış, bu konuda bilgi talep edilmiş ancak tatmin edici bir cevap alınamamamıştır. Problemin çözümüne yönelik çalışmalar sürdürülüyor” denildi. “Stratejik bir karar” Türkiye Özel Sektör Havacılık İşletmeleri Derneği (TÖSHİD) Başkan Yardımcısı Yalım Tilev de “Türk özel charter şirketlerinin Avrupa’dan Türkiye’ye gelen yolcuları taşıma payı yüzde 10-15 iken, bu yüzde 40-45 oldu. Türk özel charter şirketleri hızlı büyüyor. Karar uçakların durumu ile ilgili olabilir ama Avrupa ülkeleri kendi şirketlerinin önünü açmak istiyor olabilir. Mesela Hollanda’dan Türkiye’ye yapılan charter uçuşlarının yarıdan fazlasını Türk şirketleri gerçekleştiriyor. Bundan rahatsız olmuş olabilirler. Bu kararda yabancı şirketlerin etkisi olduğu endişesini taşıyorum” diye konuştu. Almanya’da büyük sıkıntı Onur Air havayolu şirketinin seferlerinin durdurulması, Almanya’nın başkenti Berlin’deki Tegel havaalanında büyük aksamaya neden oldu. Almanya’da yarın başlayacak olan, “Pfingsten” adlı 2 günlük dini bayram nedeniyle Onur Air’den bilet alan yolcular, kontuarların önünde uzun kuyruklar oluşturdu. Onur Air’in özellikle dün Antalya’ya yapması öngörülen düzenli seferine izin verilmemesi sonucu, çok sayıda yolcu mağdur oldu. Kağıt kıvrılsa sefer aksıyor TÖSHİD Başkan Yardımcısı Yalım Tilev, Hollanda ve Almanya’nın sivil havacılık teşkilatlarının, Türk charter uçaklarını çok titiz incelediklerini belirterek şu örneği verdi: “Uçağın lastik kullanım süresinden tutun, en küçük ayrıntıya kadar inceleniyor. Bazen uçağın bakımı ile ilgili belgeyi, ‘kağıdın ucu kıvrılmış, numarayı okuyamıyorum’ diyerek Türkiye’den yeniden istetiyorlar. Bu yüzden seferler 5’er 10’ar dakika rötar yapmaya başlamıştı.”
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT