BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Otomotivde gözler Türkiye’de / Otomobil Dünyası

Otomotivde gözler Türkiye’de / Otomobil Dünyası

Genç nüfusuyla iştah kabartan bir pazar haline gelen Türkiye, ekonominin düzelmesi ve coğrafi avantajıyla da dünya devlerinin ilgisini çekiyor. Özellikle otomotiv sektöründe yıldızı parlayan Türkiye, hem ağır vasıta hem de binek otomobili satış ve üretiminde ön sıralara çıkmaya hazırlanıyor.



> Ahmet Enes Demiray Avrupa ülkeleri arasında sahip olduğu genç nüfusuyla cazip bir pazar haline gelen ülkemiz, özellikle son dönemde ekonominin düzelmesiyle birlikte dünya devlerinin ilgisini çekmeye başladı. Krizlerin sona ermesiyle alım gücünün de arttığı Türkiye, ürünlerini pazarlamak isteyen yerli yabancı firmaların uzun süre ekmek kapısı olacağı bir ülke haline geliyor. Bu sebeplerin yanında Türkiye’nin içinde bulunduğu eşsiz coğrafi konum da gözde ülke özelliğini pekiştiriyor. Yıllardır kronikleşen hastalığımız bürokrasinin hafifletilmesi konusunda son dönemde gelen olumlu sinyaller de ülkemize olan ilgiyi artıran sebeplerin başında geliyor. Bütün bu olumlu özellikler birleştiğinde ise, Türkiye gerçekten eşsiz bir pazar haline geliyor. Genç nüfusa sahip olmamızdan dolayı stokların hemen tükeneceği bir pazar, coğrafi özelliğimizden dolayı da Avrupa, Orta Asya ve Arap ülkelerine olan yakınlığımız bizim en büyük sermayemizi oluşturuyor. Tek sıkıntı vergiler Dünya devi şirketlerin patronlarının geçtiğimiz haftalarda Türkiye’ye gelmesi ve özellikle son haftalarda üst düzey şirket yöneticilerinin yaptığı açıklamalar, Türkiye’nin yatırım rotasına girdiğini gösteriyor. Özellikle ekonominin tekstilden sonraki lokomotifi olan otomotiv cephesinden gelen açıklamalar da bütün bunları doğruluyor. Mercedes-Benz Türk’ün ortağı Koluman Motorlu Araçlar A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi Kaan Saltık, Türkiye’nin otomotiv için büyük bir pazar olduğunu, şu anda başta vergilerin yüksekliği olmak üzere engellerin kaldırılması durumunda Türkiye’de yılda 2.5 milyon araç satılabilecek kapasite bulunduğunu kaydetti. Kaan Saltık, Türkiye’de şehirlerarası otobüste 1965’den bu yana lider olan Mercedes-Benz’in, son iki yıldır da kamyonda pazar hakimiyetini ele geçirdiğini vurgulayarak, “Ağır vasıtadaki bu hakimiyet sayesinde Mercedes-Benz, hem otobüs hem de kamyon üretimi Türkiye’de yapıyor” dedi. 10 kişiye 1 araba Otomobilin günümüzde artık lüks değil ihtiyaç haline geldiğini ifade eden Koluman Motorlu Araçlar A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi Kaan Saltık, buna rağmen bin kişiye düşen sayının Türkiye’de 100 iken, en geri kalmış Avrupa Birliği ülkesinde bile 200-300 seviyesinde bulunduğunu kaydetti. Saltık, vergi artışlarının yabancı yatırımcının motivasyonunu olumsuz etkilediğini, özellikle Mercedes-Benz markanın binek otomobilde daha fazla etkilendiğini kaydetti. Otomotiv Türkiye’nin kalbi Tofaş’ın CEO’su Diego Avesani geçtiğimiz hafta yaptığı basın toplantısında, Türkiye’nin global otomotiv sanayiinde önemli bir üretim üssü olduğuna dikkat çekerek, “Dünyanın lider kuruluşları, yatırım yapmanın yanı sıra her geçen yıl bu ülkedeki üretim kapasitelerini de arttırıyorlar” diye konuştu. Türkiye’nin otomotiv dünyasının belli başlı oyunculardan biri haline geldiğini belirten Avesani, yabancı yatırımların önünün açılması için vergi oranlarında indirime gidilmesi gerektiğini vurguladı. 10 milyar $ döviz kazandırdı Anadolu Isuzu Türk-Japon ortaklığının 21. yılında, tedarikçileriyle Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı’nda buluştu. Toplantıda konuşan Genel Müdür M. Kamil Eser, otomotiv sektörünün rekorlarla dolu bir yılı geride bıraktığını, belirtti. Geçtiğimiz yıl ülkemizde ihracatın ilk kez yarım milyon aracın üstüne çıktığını, karşılığında da 10 milyar dolardan fazla döviz girdisi sağlandığını anlatan Eser, 2004’te Anadolu Isuzu’nun 240 milyon dolara yakın bir ciro ve 48 milyon dolarlık ihracat ile tarihinin en yüksek değerlerine ulaştığını söyledi. Mercedes’ten hepsi bir arada “B serisi” Mercedes-Benz’in ilk kez 2002 yılında tanıttığı yeni Sports Tourer konsepti baz alınarak üretilen B serisi piyasaya sunuldu. B serisi, sedan, van, station ve spor amaçlı (SUV) sınıflarının en başarılı özelliklerini bünyesinde topluyor. B serisi Sports Tourer, aile, iş ve seyahat amaçlı olarak üretilirken, ferah iç mekanıyla geniş sedanlarla boy ölçüşüyor. A serisinde de kullanılan sandviç yapı tarzı sayesinde, araç uzunluğunun yaklaşık yüzde 70’i yolcular tarafından kullanılabiliyor. B serisinde, arka ve ön yolcu koltuğunun isteğe göre çıkartılabilme özelliği ve yükseklik ayarı imkanı sunan iki katlı bagaj zemini sayesinde bagaj kapasitesinin 544 litreden 2245 litreye artırılması mümkün. Böylece B serisi station tipi araçların bagaj hacmine yakın bir yükleme kapasitesine sahip bir otomobil haline geliyor.Mercedes-Benz, B serisinde güçleri 70 kW/95 hp ve 142kW/193 hp arasında değişen dördü benzinli, ikisi dizel olmak üzere altı farklı 4 silindirli motor seçeneği sunuyor. Proton’da 2. el fiyatlar % 25 arttı Ulu Motor Sanayi ve Ticaret A.Ş. distribütörlüğünde Türkiye’deki faaliyetlerine yeniden başlayan Proton’un 2. el modellerinin fiyatları son 6 ayda yaklaşık % 25 oranında arttı. Proton Türkiye Distribütörü Ulu Motor Genel Müdürü Mert Güçlüer, 2. el pazarının son derece durgun olduğu bir dönemde Proton modellerinin yaklaşık % 25 değerlendiğini belirterek, yedek parça fiyatlarını internetten duyurduklarını, bunun da güveni arttırdığını söyledi. Proton’un ikinci el pazarında fiyatları ise 8 bin 500 YTL’den başlayıp 13 bin YTL’ye kadar çıkıyor. Proton’un Waja modeli önümüzdeki ay, Gen-2 modeli ise daha sonra pazara sunulacak.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT