BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Algida kadayıflı dondurma ile sezonu uzattı

Algida kadayıflı dondurma ile sezonu uzattı

Algida, Türkiye’de dondurma tüketimini 12 aya yaymak amacıyla ekmek kadayıflı, incir soslu ve kaymak-cevizli tadlarıyla pazara yeni ürünler sundu.



İSTANBUL-Algida, Türkiye’de dondurma tüketimini 12 aya yaymak amacıyla ekmek kadayıflı, incir soslu ve kaymak-cevizli tadlarıyla pazara yeni ürünler sundu. Bu yıl ilk kez Magnum’un ‘ligth’ını da çıkartan Algida, rejim yapanlar ve diabetliler için yüzde 33 daha az kalorili ürün seçeneklerini tüketicinin beğenisine sundu. Algida Türkiye Genel Müdürü Hazım Ellialtı, 400 milyon dolarlık Türkiye dondurma pazarında açık ara önde olduklarını belirterek, “En yakın takipiçimizle aramızdaki pazar payı farkı 5 kat düzeyinde. Bu yıl 600 milyon adet dondurma satarak yüzde 10 büyümek istiyoruz” dedi. 60 milyon euro yatırım Türkiye’de 15 yıldır faaliyet gösterdiklerini ve Çorlu’daki fabrikalarına bugüne kadar 120 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını kaydeden Algida Türkiye Genel Müdürü Hazım Ellialtı, önümüzdeki 5 yıl içinde 30 milyon eurosu doğrudan, 30 milyon eurosu da ekipman ihtiyacına dayalı olmak üzere toplam 60 milyon euroluk yatırım yapacaklarını bildirdi. Ünilever Grubu şirketi olarak Türkiye’den mal tedarikine büyük önem verdiklerini kaydeden Ellialtı, Algida’nın Avrupa genelindeki tüm şemsiye ihtiyacının ve buzdolaplarının Türkiye’den tedarik edildiğini vurguladı. Türkiye dışında Irak, Moldova, Makedonya, Türkmenistan, Azerbaycan, Özbekistan, Kazakistan,Bosna, KKTC, Gürcistan, Romanya ve Kosova gibi pazarlardan da sorumlu olduklarını anlatan Ellialtı, bu ülkelerin dondurma ihtiyacının Türkiye’den karşılandığını söyledi. 125 bin noktada satış ağı Türkiye’de dondurma tüketiminin kişi başı yüzde 1.2’ye geldiğine işaret eden Hazım Ellialtı, hedeflerinin yapacakları yatırımlarla bu oranı iki katına çıkarmak olduğunu vurguladı. Dondurma sektörüne yeni oyuncuların girmesiyle birlikte kızışan rekabet ortamına da değinen Algida Genel Müdürü Ellialtı şöyle konuştu: “Biz rakiplerimizden farklı olarak fiziki büyümeye önem verdik. Satış ağımızı yüzde 30 genişletip 125 bin noktaya çıkardık. Ayrıca pastanelerle ve toplu tüketim yapan yerlerle de anlaşarak mönülere dondurmayı koydurduk. Dondurmaya karşı ön yargıları ekmek kadayıfı gibi farklı lezzet seçenekleriyle aşmaya çalıştık. Ve dondurmanın 12 ay tüketimini hedefledik.” Reklam ihracatı Algida Türkiye olarak hazırladıkları yerli reklamları ihraç ettiklerini kaydeden Genel Müdür Hazım Ellialtı, “Geçen yıl hazırladığımız yaz teması Kristal Elma ödülü almıştı. Başka ülkelerde de yayınlandı. Bu yılki yaz temamızla da iddialıyız. Ayrıca dünya yıldızı Ellizabeth Hurley ile anlaşarak 3 ayrı magnum filmi hazırladık. Bu hafta 2.si TV’lerde yayına girecek” şeklinde konuştu. “Formula 1 ile Türkiye’yi MTV’de tanıtacağız” Turizm Bakanlığı’nın MTV’de yayınlanan Türkiye Tanıtım Kampanyaları’na bu yıl da destek olacaklarını anlatan Algida Türkiye Genel Müdürü Hazım Ellialtı, Avrupa’yı Türkiye’ye davet eden bu yılki tanıtım filminin final bölümünde Formula 1 temasını işleyeceklerini söyledi. Ellialtı, “Bu yılki çağrımızda Formula 1 temasını işleyerek böylesine prestijli bir yarışın ülke tanıtımına büyük destek vereceğine inanıyoruz” dedi.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT