BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Hilton, potansiyeli 50 yıl önce gördü

Hilton, potansiyeli 50 yıl önce gördü

Türkiye’nin stratejik konumu ve turizm potansiyelini tam 50 yıl öncesinden fark eden Hilton, Amerika dışındaki ilk otelini İstanbul’da açarak bu alanda öncü oldu.



> H. Basri Özaydın > İstanbul Hilton’un açılışını o dönemde muhabir olarak izleyen ünlü sunucu Halit Kıvanç ise, otelin 50. yıl dönümünde basın takdimini kendisi yaptı. İSTANBUL- Hilton İstanbul Oteli Genel Müdürü Riccardo San Martino, Türkiye ve İstanbul’un ilk 5 yıldızlı oteli olan Hilton İstanbul’un 50. kuruluş yıldönümünü kutladıklarını belirterek, ‘’İlk olmak, köklü bir geçmişe sahip olmak çok önemli. Fakat marka olmak, uzun soluklu olmayı ve kalıcılığı gerektiriyor’’ dedi. Martino, yıldönümü nedeniyle düzenlenen basın toplantısında yaptığı konuşmada, kurumların kilometre taşları içinde 50. yılın büyük bir anlam taşıdığını söyledi. ‘’Hilton İstanbul’un, Amerika dışında açılan ilk Hilton oteli olarak da Hilton zinciri içinde önemli bir yeri var’’ diyen Martino, Türkiye’nin ilk 5 yıldızlı oteli olarak 1955 yılında açılan Hilton İstanbul ile Türkiye’nin modern turizme kapısını açtığını bildirdi. Martino, ‘’İlk olmak, köklü bir geçmişe sahip olmak çok önemli. Fakat marka olmak, uzun soluklu olmayı ve kalıcılığı gerektiriyor. Bunun için de sürekli yenilenmek ve çalışmak gerekiyor” dedi. Üç kat daha çıkılacak Basın mensuplarının sorularını da cevaplandıran Martino, ‘’Hilton İstanbul’un ABD’den sonra yurtdışında açılan ilk zincir oteli olmasındaki tercih nedeninin’’ sorulması üzerine, bunun en önemli nedeninin İstanbul’un stratejik konumu ve turizmde gelecek vaat etmesi olduğunu söyledi. Martino ayrıca İstanbul ve dışında yeni oteller açılması için çalışmaların bulunduğunu bildiğini kaydetti. Kendilerine son iki haftada 8 ayrı teklif geldiğini belirten Martino, “Bunlar arasında franchising ortaklığından, arsa paylaşımına kadar her çeşit teklif var. 18 yataklı otellerden bile beraber çalışma teklifleri geliyor” dedi. Riccardo San Martino, Hilton İstanbul’da yapmayı planladıkları yatırım ve tadilatlar konusunda da bilgi vererek, otelin balo salonunu genişletmek için 6 milyon dolarlık bir yatırım yapacaklarını ve otelin üzerine 3 kat daha çıkmak için izin beklediklerini söyledi. Altın anahtar logo olacak Riccardo San Martino, ‘’Elli yılın altın değerleri’’nin simgesi olarak ‘’Altın anahtar’’ logosunun 2005 yılı sonuna kadar Hilton İstanbul logosu ile birlikte kullanılacağını belirtti. Altın anahtar logosunun kullanılma fikrinin nereden çıktığını da anlatan Martino, Hilton Oteli’nin kurucusu Conrad Hilton’un 1955 yılında otelin açılışını cebinden çıkardığı altın bir anahtarla yaptığını hatırlattı. Martino, ‘’Altın anahtar, bugün Hilton İstanbul’u Hilton İstanbul yapan altın değerleri temsil ediyor’’ diye konuştu. Kimler geldi kimler geçti 1955 yılından bu yana Hilton İstanbul’un oda ve süitlerinde 12 milyon kişi ağırlandı, 35 milyon kişiye çeşitli restoranlarında servis yapıldı. Hilton İstanbul’da 50 yılda 5 bin ton et tüketildi. 498 odası bulunan Hilton İstanbul’da yarım asırda yerlice ve yapancı yüzlerce ünlü isim misafir oldu. Bunlar arasında, Ürdün Kralı Hüseyin, Prenses Elizabeth, Henry Kissinger, George Bush, Laura Bush, Muhammed Ali, Roger Moore, Anthony Quinn, Ricky Martin ile yerli birçok politikacı ve sanatçının adı geçiyor.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT