BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > Denizde tek patron olan İDO halka açılmak istiyor

Denizde tek patron olan İDO halka açılmak istiyor

300 trilyon liralık bütçesiyle bu yıl ilk kez kâr bekleyen İDO, 3 yıl içinde halka açılmayı hedefliyor. İDO Genel Müdürü Ahmet Paksoy, “Hedefimiz yüzde 3 olan deniz taşımacılık payını yüzde 10’a çıkarmak” dedi.



> Mehmet Gel 9 yeni gemi alım siparişi veren İDO, İstanbul şehir hatları vapurlarının da bünyeye katılmasıyla Türkiye’nin en büyük deniz ulaşım şirketi oldu. İSTANBUL- Denizcilik İdaresi’ne ait İstanbul’daki şehir hatları vapurlarının bünyeye katılmasından sonra Türkiye’nin en büyük ulaştırma şirketi haline gelen İDO, 3 yıl içinde halka açılmak istiyor. İDO Genel Müdürü Ahmet Paksoy, “İDO, tarihinde ilk kez bu yıl kâra geçti. 160 milyon euroya 9 yeni gemi alıyoruz. Ayrıca bugüne kadar Büyükşehir Belediyesi desteğiyle gemi alabilen İDO, 2006 itibariyle kendi yatırımını da kendisi yapabilecek. Hedefimiz 300 trilyon liralık bütçesi ve rehabilite edilmiş dinamik filosuyla İDO’yu halka açılarak geleceğe taşımak istiyoruz” diye konuştu. Vapurlar gelince İDO 2,5 kat büyüdü İstanbul’da deniz ulaşımının tek elden yönetilmeye başlanmasından sonra güçlenen İDO’nun yatırımları ve hizmetleriyle ilgili gazetemize bilgi veren İDO Genel Müdürü Ahmet Paksoy, hedeflerinin İstanbul’da yüzde 3 olan deniz taşımacılık payını yüzde 10’lara çıkarmak olduğunu söyledi. Önümüzdeki 5 yıl için deniz ulaşım master planı hazırladıklarını ve 2006 başından itibaren bu projelere start vereceklerini anlatan Paksoy, öncelikle TDİ’den devraldıkları vapurları rehabilite edip terminalleri yenileyeceklerini kaydetti. Ulaşımın yoğun olduğu saatlerde şehir hatları seferlerine yeni alacakları gemileri takviye edeceklerini kaydeden Paksoy, şöyle konuştu: “Ulaşımda bugüne kadar entegrasyon sağlanamamıştı. Dünyanın her yerinde ulaşım birbirinin devamıdır, tamamlar. Birbiriyle rekabet etmez. Daha önce İDO dışında, 12 yıldır özelleştirmeyi bekleyen bir kurum vardı. Personel giderleri yüzde 70’lere çıkmış. Doluluk oranları yüzde 17’lerde. 61 milyon insanı taşıyor bu gemiler her yıl. Yıllardır hiçbir yatırım yapılmamış hantal bir yapı var karşımızda. Ortalama gemi yaşı 25’lerde. Şimdi tek elden yönetim var. TDİ İstanbul’un İDO’ya katılmasıyla bütçemiz 2,5 kat büyüdü. Biz hatları kümülatif beraberce optimize edeceğiz. Belli yerlerde vapur seferlerini artırıp, bazı yerlerde deniz otobüsü seferlerini yoğunlaştıracağız. En ekonomik ve en hızlı ulaşımı hedefliyoruz. Bu sene yolcu taşımada 12 milyon rekor artış elde ettik. Yüzde 80 araç yüzde 40 yolcu artışı oldu. Tam 1 milyon araç taşıdık. Bunun ekonomiye katkısı 190 milyon dolar.” “Büfelerin tahliyesinde gemide sabahladık” İDO Genel Müdürü Ahmet Paksoy, TDİ’den devraldıkları gemilerdeki büfelerin BELTUR’a devri sırasında hiçbir olay yaşanmamasından dolayı mutlu olduklarını söyledi. Büfelerin sözleşmelerinin sona erdiğini belirten Paksoy, tahliye sırasında herhangi bir olay yaşanmaması için gece 4,5 ‘a kadar beklediklerini söyledi. Paksoy, gemilerde halka market fiyatlarında ucuz satış yapacaklarını kaydetti. Balıklar zarar görmesin diye gemilerin altını silikonladık İDO Genel Müdürü Ahmet Paksoy, deniz taşımacılığında AB uyum çalışmaları çerçevesinde çevre, güvenlik ve gıda alanlarında ayrı ayrı timler oluşturduklarını bildirdi. “Balıklar zarar görmesin diye gemilerin altını 1 milyon dolara silikonla boyadık” diyen Paksoy, şöyle konuştu: “Liman denetimlerinden deniz otobüslerimizin egzoz çıkış değerlerine kadar herşey AB’ye uyumlu hale gelecek. Gıdada HCCP standartlarına geçiyoruz. Gemi büfelerimizde herşey pakette satılacak. Yolcuya saygı gereği terminale alınışından, inişine kadar anonslar düzenli olarak yapılacak. Tarifelere kesinlikle sadık kalınacak” İstanbul-Mudanya otomobille 1 saat Bu sene 4 tane feribot 5 tane de deniz otobüsü alacaklarını belirten İDO Genel Müdürü Ahmet Paksoy, toplam değeri 160 milyon euroyu bulan gemilerle hızlı, konforlu ve güvenli ulaşım hedeflediklerini bildirdi. Paksoy şunları söyledi: “Feribotlar 250 araç 1250 yolcu kapasine sahip. 4 feribotun 2 tanesi Pendik-Yalova hattında çalışacak. 2006’da da Yenikapı-Güzelyalı feribot hattını açıyoruz. Ve İstanbul-Mudanya arası bir saate inecek. Böylece İstanbul’dan Bursa’ya kadarki kara yolu güzergahını deniz yoluna çekmeyi planlıyoruz. Şehir hatlarında ise gemilerin yüzde 30’luk kısmı çok ciddi bakım istiyor. Devraldıktan sonra 22 tanesini derhal bakıma aldık. Bu gemilerle daha temiz, konforlu, hızlı ve güvenli ulaşım hedefliyoruz. Trafiğin yoğun olduğu saatlerde yeni aldığımız deniz otobüsleri devreye sokarak vapurlara takviye edeceğiz. Amacımız zamanında yanaşıp, kalkabilen gemilerle tarifeli sefer kavramını hayatımıza yerleştirebilmek.”
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT