BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > LPG facialarına fren

LPG facialarına fren

“Muhtemel tehlikelere maruz kalmamak için LPG’li araçların periyodik bakımlarının yaptırılması gerekir” diyen uzmanlar bu araçların yeraltı otoparklarına alınmamasını istediler.



ANKARA- TMMOB Makina Mühendisleri Odası, hazırladığı ‘’Bilinçli kullanalım, güvenli yaşayalım’’ broşürüyle LPG sistemli araç kullanıcılarını muhtemel tehlikeler ve alınması gereken tedbirler konusunda uyardı. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı, Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu, periyodik bakım noktaları ve dolum istasyonları aracılığıyla sürücülere ve konuyla ilgili bilgi almak isteyen kişilere dağıtılan broşürde, LPG’nin otomobillerde kullanımının, kolay bulunması, ekonomik olması ve diğer yakıtlara oranla çevreyi daha az kirletmesi dolayısıyla dünyanın birçok ülkesinde özendirildiği belirtildi. Son yıllarda Türkiye’deki otomobillerde de LPG’nin alternatif yakıt olarak kullanıldığına değinilen broşürde, LPG’nin yanıcı ve patlayıcı bir gaz olmasının dönüşüm sistemlerinde güvenliği ve denetimi ön plana çıkardığı vurgulandı. Ucuz, temiz ve çevreci Broşürde, LPG’nin avantajları; benzine göre ucuz olması, temiz bir yanma sağlaması, karbüratör masrafının az olması, ateşleme bujisinin ömrünü uzatması, yakıt sisteminin kapalı olması, yakıt pompası kullanımına ihtiyaç olmaması, temiz ve çevreci bir yakıt olması olarak sıralandı. LPG dönüşümünden önce aracın bakımlarının yapılmasının ve ayarlarının iyi olmasının gerekliliğine işaret edilen broşürde, dönüşümden sonra da, kullanılan malzemenin ve yapılan montajın standartlara uygun olup olmadığının belirlenmesi için Makina Mühendisleri Odası’na kontrol ettirilerek Montaj Tespit Raporu alınması önerildi. Broşürde, LPG’li araçların periyodik bakımlarının her 10 bin kilometrede bir yaptırılması gerektiğine işaret edildi. Tankı sallamayın * LPG tankı üzerindeki multivalf, tankın yüzde 80 doldurulmasını sağlayacak şekilde ayarlanmıştır. Dolum sırasında daha fazla yakıt almak amacıyla tankın ileri geri sallanması, multivalf ayarının bozulmasına yol açarak tehlike oluşturacaktır. * LPG tankının kullanım ömrü imalat tarihinden itibaren 10 yıldır. * Tank PVC kaplı iki çelik kuşakla bağlanmalıdır. * LPG ve benzin tankı arasında yalıtkan malzeme yoksa aralarında en az 50 milimetre mesafe olmalıdır. * Sızdırmazlık kutusu ve havalandırma hortumları mutlaka monte edilmelidir. * Havalandırma hortumları yırtık, kopuk, ekli olmamalı; içinden kablo ve benzeri şeyler geçirmek amacıyla kesinlikle delinmemeli ve sızdırmazlığı sağlamak için her iki ucuna da metal kelepçe takılmalıdır. * LPG dolum ağzı kesinlikle bagaj içerisinde olmamalıdır. * LPG bakır boruları kesinlikle araç kabini ve çamurluk içinden geçirilmemelidir. Kokuya dikkat edin!.. * İlk çalıştırma ve durdurma dışında, aracınız çalışmaya devam ederken meydana gelen LPG kokusu sızıntıya işarettir. Bu durumda aracın bekletilmeden yetkili servise götürülmesi gerekmektedir. * Aracınızı herhangi bir ateşe yakın bölgeye park etmeyiniz. * LPG sızıntısı ile cildinizi temas ettirmeyin. Soğutucu bir yapıya sahip olan LPG, soğuk yanıkların oluşmasına neden olur. * Araçlarda ısıtma amaçlı açık alevli ısıtıcılar kesinlikle kullanılmamalıdır. * Aracınızın LPG ile çalıştığını belirten çıkartmaları aracın ön ve arka camına yapıştırınız. * LPG’li araçlar yeraltı otoparklarına park edilmemelidir. * Araç günde 2 kez bir süre benzinle çalıştırılarak benzin yakıt sisteminin kuru kalması engellenmelidir.’’
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT